• Σχόλιο του χρήστη 'Ρ.Τ. ΠΕ78' | 26 Απριλίου 2020, 12:37

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Δεν κατανοώ τη λογική και το σκεπτικό που υπαγόρευσε την τυχαία ή σκόπιμη (και έντεχνη) μετονομασία της ομάδας προσανατολισμού (Ο.Π) Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών σε Ο.Π Ανθρωπιστικών Σπουδών. Για ποιο λόγο τόσες πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα Κοινωνικών και Νομικών Σπουδών, δεν εκπροσωπούνται και δεν συμπεριλαμβάνονται καν στην ονομασία της συγκεκριμένης Ο.Π.; Οι Οδηγοί Σπουδών των δεκάδων Πανεπιστημιακών σχολών και τμημάτων, τις οποίες οι υποψήφιοι καλούνται να επιλέξουν στο μηχανογραφικό τους (Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Ανθρωπολογία, Πολιτικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΜΜΕ, Κοινωνική εργασία, Νομική κ.α.) περιλαμβάνουν προφανώς μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών και συγκεκριμένα Κοινωνιολογία (Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, της εργασίας, της υγείας, του δικαίου, της παιδική ηλικίας κλπ). Πως προκύπτει το γεγονός μαθήματα κοινωνικών επιστημών και συγκεκριμένα το μάθημα της Κοινωνιολογίας να θεωρείται δεδομένα και αυτονόητα ως αναγκαία γνώση για τους φοιτητές των εν λόγω τμημάτων, αλλά να θεωρείται ασυναφές με την Ο.Π. που οδηγεί μέσω των πανελληνίων σε αυτά, να απαξιώνεται πλήρως και να καταργείται; Πως ακριβώς ο/η μελλοντικός/ή φοιτητής/τρια των παραπάνω τμημάτων προετοιμάζεται για τις σπουδές του εξεταζόμενος στα μαθήματα της νέας Ο.Π. που προτείνετε, στα οποία δε συμπεριλαμβάνεται κάποιο μάθημα Κοινωνικών Επιστημών; Ποια ακριβώς είναι η συνάφεια και πως συνδέονται με τις σπουδές και το μετέπειτα επάγγελμά του/της; Σε ποια αξιολόγηση, στην πρόταση ποιων αρμόδιων φορέων, σε ποια επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια βασίζονται οι παραπάνω αλλαγές; Πραγματικά, αναμένω την επιχειρηματολογία στην αιτιολογική έκθεση. Πως μπορείτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα; Καταλήγοντας, o θεωρώ απαραίτητη την αλλαγή του ονόματος της Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών σε Ο.Π. Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών o θεωρώ αυτονόητη την ύπαρξη του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ή μαθήματος που άπτεται των Κοινωνικών Επιστημών στην Ο.Π. που οδηγεί σε πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα Κοινωνικών και Νομικών Επιστημών. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, δε νοείται εκπαίδευση που να μην έχει ως στόχο τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών. Η αφαίρεση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, απλά υποβαθμίζει αυτό τον πολύ σημαντικό ρόλο του σχολείου…