Θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου αλλά και τη βαθειά απογοήτευσή μου αναφορικά με τη θέσπιση εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια. Όσο και αν προσπαθώ να κατανοήσω το σκεπτικό πίσω από μια τέτοια απόφαση, αδυνατώ. Το Γυμνάσιο όπως και το Λύκειο αποτελούν σχολεία της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης – της Δευτεροβάθμιας. Το Λύκειο αποτελεί για την πλειονότητα των μαθητών τη φυσική συνέχεια του Γυμνασίου. Προς τι, λοιπόν, οι εξετάσεις; Ποιον σκοπό εξυπηρετούν, άραγε; Ακόμα και αν κάποιος κάνει λόγο για ισότητα ευκαιριών, θα ανταπαντούσα ότι αυτό δεν είναι παρά ένα πρόσχημα. Εν ονόματι ποιας ισότητας, οι απόφοιτοι Προτύπων Γυμνασίων και μόνο αυτοί υποχρεούνται να δώσουν εξετάσεις για να περάσουν σε ένα Λύκειο στο οποίο αυτοδίκαια ανήκουν; Όλοι οι λοιποί υποψήφιοι θα συμμετάσχουν επειδή το επιθυμούν. Και ποιο είναι το διακύβευμα, ας σκεφτούμε, για τους υποψηφίους σε αυτές τις εξετάσεις! Οι μεν μαθητές άλλων σχολείων θα υποστούν, ενδεχομένως, κάποια πίεση για να προετοιμαστούν καταλλήλως για τις εξετάσεις, κι αυτό πάλι εάν το επιθυμούν. Και εάν τυχόν αποτύχουν, η ζωή τους θα συνεχιστεί από εκεί που σταμάτησε με την αποφοίτησή τους από το Γυμνάσιο. Για τους αποφοίτους, όμως, των Προτύπων Γυμνασίων μια ενδεχόμενη αποτυχία θα σημάνει την πιο απόλυτη ανατροπή στη ζωή τους – αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, αποχωρισμός από τους φίλους και τις παρέες των προηγούμενων 3 ετών κι ένα βαθύ αίσθημα αποτυχίας και απογοήτευσης.
Τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα σχολεία της χώρας έχουν αποδείξει πολλές φορές την αξία τους, τόσο με την επιτυχία τους στις ομολογουμένως δύσκολες εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Γυμνάσιο, όσο και με τις υψηλές επιδόσεις τους καθόλη τη διάρκεια της φοίτησής τους σε ένα σχολείο υψηλών απαιτήσεων αλλα και με την επάξια εκπροσώπηση των σχολείων τους σε πλείστους πόσους διαγωνισμούς πάσης φύσεως.
Τα παιδιά αυτά, δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα και σε κανέναν. Γιατί στην ηλικία των 14-15 χρόνων έχουν ήδη καταφέρει πολλά. Παρακαλώ αποσύρετε τώρα αυτό το ανάλγητο και αντιπαιδαγωγικό άρθρο. Επιτρέψτε σε όλα τα παιδια των Προτύπων Γυμνασίων – αυτά που τώρα φοιτούν ή θα φοιτήσουν μελλοντικά – να συνεχίσουν να είναι μαθητές με όρεξη για δουλειά και πρόοδο μέσα σε πνεύμα ευγενούς άμιλλας, όπως έκαναν μέχρι τώρα.
Θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου αλλά και τη βαθειά απογοήτευσή μου αναφορικά με τη θέσπιση εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια. Όσο και αν προσπαθώ να κατανοήσω το σκεπτικό πίσω από μια τέτοια απόφαση, αδυνατώ. Το Γυμνάσιο όπως και το Λύκειο αποτελούν σχολεία της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης – της Δευτεροβάθμιας. Το Λύκειο αποτελεί για την πλειονότητα των μαθητών τη φυσική συνέχεια του Γυμνασίου. Προς τι, λοιπόν, οι εξετάσεις; Ποιον σκοπό εξυπηρετούν, άραγε; Ακόμα και αν κάποιος κάνει λόγο για ισότητα ευκαιριών, θα ανταπαντούσα ότι αυτό δεν είναι παρά ένα πρόσχημα. Εν ονόματι ποιας ισότητας, οι απόφοιτοι Προτύπων Γυμνασίων και μόνο αυτοί υποχρεούνται να δώσουν εξετάσεις για να περάσουν σε ένα Λύκειο στο οποίο αυτοδίκαια ανήκουν; Όλοι οι λοιποί υποψήφιοι θα συμμετάσχουν επειδή το επιθυμούν. Και ποιο είναι το διακύβευμα, ας σκεφτούμε, για τους υποψηφίους σε αυτές τις εξετάσεις! Οι μεν μαθητές άλλων σχολείων θα υποστούν, ενδεχομένως, κάποια πίεση για να προετοιμαστούν καταλλήλως για τις εξετάσεις, κι αυτό πάλι εάν το επιθυμούν. Και εάν τυχόν αποτύχουν, η ζωή τους θα συνεχιστεί από εκεί που σταμάτησε με την αποφοίτησή τους από το Γυμνάσιο. Για τους αποφοίτους, όμως, των Προτύπων Γυμνασίων μια ενδεχόμενη αποτυχία θα σημάνει την πιο απόλυτη ανατροπή στη ζωή τους – αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, αποχωρισμός από τους φίλους και τις παρέες των προηγούμενων 3 ετών κι ένα βαθύ αίσθημα αποτυχίας και απογοήτευσης. Τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα σχολεία της χώρας έχουν αποδείξει πολλές φορές την αξία τους, τόσο με την επιτυχία τους στις ομολογουμένως δύσκολες εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Γυμνάσιο, όσο και με τις υψηλές επιδόσεις τους καθόλη τη διάρκεια της φοίτησής τους σε ένα σχολείο υψηλών απαιτήσεων αλλα και με την επάξια εκπροσώπηση των σχολείων τους σε πλείστους πόσους διαγωνισμούς πάσης φύσεως. Τα παιδιά αυτά, δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα και σε κανέναν. Γιατί στην ηλικία των 14-15 χρόνων έχουν ήδη καταφέρει πολλά. Παρακαλώ αποσύρετε τώρα αυτό το ανάλγητο και αντιπαιδαγωγικό άρθρο. Επιτρέψτε σε όλα τα παιδια των Προτύπων Γυμνασίων – αυτά που τώρα φοιτούν ή θα φοιτήσουν μελλοντικά – να συνεχίσουν να είναι μαθητές με όρεξη για δουλειά και πρόοδο μέσα σε πνεύμα ευγενούς άμιλλας, όπως έκαναν μέχρι τώρα.