Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης | 26 Απριλίου 2020, 13:36
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Γεωλογία, μια από τις τέσσερις θετικές επιστήμες, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη σεισμική δράση και την αντιμετώπιση των σεισμικών κινδύνων, την ηφαιστειότητα, τη γεωθερμική ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο (μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας),τους υδατικούς πόρους,την διαχείριση και την προστασία τους, καθώς και μια πληθώρα άλλων θεμάτων υψίστης σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας. Επίσης, μέσω της γεωλογίας, οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες, μπορούν να ενημερωθούν για τους γεωλογικούς κινδύνους – φυσικές καταστροφές (σεισμοί, κατολισθήσεις, πλημμύρες, ξηρασία, κλιματική αλλαγή) και τα μέτρα πρόληψης – προστασίας για την ασφάλεια και ευημερία του ανθρώπου αλλά και την διατήρηση των μνημείων της φύσης. Κι όμως παραμένει υποβαθμισμένη στο ωρολόγιο πρόγραμμα της β/θμιας. Διδάσκεται μόνο 3 ώρες στο γυμνάσιο (θυμίζω ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια οι ώρες φυσικής, χημείας, βιολογίας, γεωλογίας-γεωγραφίας στο γυμνάσιο ήταν 4-2-4-4, πλέον είναι 5-2-3-3). Στο λύκειο υπάρχει μόνο επιλογής μάθημα στην Α΄τάξη (Γεωλογία και διαχείριση φυσικών πόρων). Τα σχετικά σχολικά εγχειρίδια είναι παρωχημένα ενώ βρίθουν από λάθη και ανακρίβειες. Απαιτούνται νέα προγράμματα σπουδών βασισμένα σε εισηγήσεις μελών ΔΕΠ τμημάτων Γεωλογίας, ώστε τα σχολικά εγχειρίδια να διορθωθούν και να επικαιροποιηθούν. Συγκεκριμένα προτείνω: ● Υποχρεωτικό μάθημα Γεωλογίας στα Γενικά Λύκεια ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία της μελέτης και κατανόησης φαινομένων που αφορούν τις διεργασίες στη λιθόσφαιρα, την υδρόσφαιρα και την ατμόσφαιρα, καθώς και τη σχέση τους με τον άνθρωπο και το περιβάλλον στο Γεωλογικό χρόνο.Σε αυτή την κατεύθυνση, θα μπορούσε να τροποποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε το μάθημα της Α’ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» από επιλογής να ενταχθεί στα μαθήματα γενικής παιδείας (υποχρεωτικά). ● Δημιουργία τομέα στα ΕΠΑΛ που θα οδηγεί τους αποφοίτους σε πτυχία ειδικοτήτων όπως μαρμαροτεχνιτών, γεωτρυπανιστών, τεχνολόγων πετρελαίου κ.α. σχετικών με τη Γεωλογία. Με αυτό τον τρόπο θα αναβαθμιστεί παράλληλα και η επαγγελματική εκπαίδευση. ● Νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τα μαθήματα «Γεωλογία-Γεωγραφία» και «Γεωλογία και Διαχείριση φυσικών πόρων» βασισμένα σε εισηγήσεις μελών ΔΕΠ τμημάτων Γεωλογίας, ώστε τα σχολικά εγχειρίδια να διορθωθούν και να επικαιροποιηθούν.