Δεν μπορεί ένα σχολείο που δεν έχει κάνει αίτηση για να γίνει πρότυπο να το κάνουν με ορισμό.
Έστω ότι προτείνεται να γίνει πρότυπο ένα σχολείο από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο με τα παρακάτω κριτήρια όπως λέει ο νόμος
α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού του,
β) η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς και
γ) η υλικοτεχνική υποδομή του.
Δηλαδή ένα πολύ καλό σχολείο με προσωπικό που έχει κοπιάσει να το φέρει σε αυτό το επίπεδο, διότι το βασικότερο που καθορίζει την λειτουργία ενός σχολείου είναι η διεύθυνση και οι διδάσκοντες.
Κοιτάξτε τώρα τι γίνεται:
1)Το πρώτο κριτήριο είναι εντελώς άκυρο διότι μετά από λίγο χρονικό διάστημα σχεδόν όλοι οι διδάσκοντες θα πρέπει να φύγουν από το σχολείο αφού θα μπουν σε μια διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής όπου δεν θα έχουν τα αυξημένα τυπικά προσόντα που προβλέπει ο νόμος άρθρο 19. Δηλαδή επιλέγουμε το σχολείο σας γιατί είσαστε καλοί αλλά θα σας διώξουμε αμέσως μετά.
2)Το δεύτερο κριτήριο είναι επίσης Αίολο διότι ο τρόπος λειτουργίας που περιγράφεται οφείλεται και πάλι στους διδάσκοντες που θα φύγουν όπως ανέφερα παραπάνω.
3)Το τρίτο κριτήριο έχει κάποια λογική αν και εάν εξαιρέσουμε το κτήριο η διαφορά στον υπόλοιπο εξοπλισμό οφείλεται εν πολλοίς πάλι στην λειτουργία του συλλόγου (καλή συντήρηση, επιπλέον εξοπλισμός από συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus, όχι καταλήψεις κ.α.) αφού κατά βάση τα χρήματα που δίνει το κράτος είναι αναλογικά τα ίδια για όλα τα σχολεία.
Υπάρχει επίσης θέμα κινήτρων και σοβαρό θέμα ηθικής, διότι για τους διδάσκοντες που έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια για να δημιουργήσουν ένα καλό σχολείο η ανταμοιβή είναι να τους διώξουν, ενώ σε παρακείμενα σχολεία που κάνουν λιγότερα ή τίποτα θα επιβραβευτεί το προσωπικό παραμένοντας στη θέση του και θα χλευάζει τους ανόητους που αφού προσπάθησαν και ανέβασαν το σχολείο τους σαν επιβράβευση τους διώχνουν από αυτό.
Τα κριτήρια πρέπει να αλλάξουν.
Δεν μπορεί ένα σχολείο που δεν έχει κάνει αίτηση για να γίνει πρότυπο να το κάνουν με ορισμό. Έστω ότι προτείνεται να γίνει πρότυπο ένα σχολείο από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο με τα παρακάτω κριτήρια όπως λέει ο νόμος α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού του, β) η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς και γ) η υλικοτεχνική υποδομή του. Δηλαδή ένα πολύ καλό σχολείο με προσωπικό που έχει κοπιάσει να το φέρει σε αυτό το επίπεδο, διότι το βασικότερο που καθορίζει την λειτουργία ενός σχολείου είναι η διεύθυνση και οι διδάσκοντες. Κοιτάξτε τώρα τι γίνεται: 1)Το πρώτο κριτήριο είναι εντελώς άκυρο διότι μετά από λίγο χρονικό διάστημα σχεδόν όλοι οι διδάσκοντες θα πρέπει να φύγουν από το σχολείο αφού θα μπουν σε μια διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής όπου δεν θα έχουν τα αυξημένα τυπικά προσόντα που προβλέπει ο νόμος άρθρο 19. Δηλαδή επιλέγουμε το σχολείο σας γιατί είσαστε καλοί αλλά θα σας διώξουμε αμέσως μετά. 2)Το δεύτερο κριτήριο είναι επίσης Αίολο διότι ο τρόπος λειτουργίας που περιγράφεται οφείλεται και πάλι στους διδάσκοντες που θα φύγουν όπως ανέφερα παραπάνω. 3)Το τρίτο κριτήριο έχει κάποια λογική αν και εάν εξαιρέσουμε το κτήριο η διαφορά στον υπόλοιπο εξοπλισμό οφείλεται εν πολλοίς πάλι στην λειτουργία του συλλόγου (καλή συντήρηση, επιπλέον εξοπλισμός από συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus, όχι καταλήψεις κ.α.) αφού κατά βάση τα χρήματα που δίνει το κράτος είναι αναλογικά τα ίδια για όλα τα σχολεία. Υπάρχει επίσης θέμα κινήτρων και σοβαρό θέμα ηθικής, διότι για τους διδάσκοντες που έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια για να δημιουργήσουν ένα καλό σχολείο η ανταμοιβή είναι να τους διώξουν, ενώ σε παρακείμενα σχολεία που κάνουν λιγότερα ή τίποτα θα επιβραβευτεί το προσωπικό παραμένοντας στη θέση του και θα χλευάζει τους ανόητους που αφού προσπάθησαν και ανέβασαν το σχολείο τους σαν επιβράβευση τους διώχνουν από αυτό. Τα κριτήρια πρέπει να αλλάξουν.