Η λογική του Νομοθέτη στο συγκεκριμένο άρθρο, που αφορά τη μετάβαση από τα Πρότυπα Γυμνάσια στα Πρότυπα Λύκεια, προφανώς είναι η διατήρηση ανεβασμένου επιπέδου μαθητών-τριών στο Λύκειο. Η διαδικασία (εξετάσεις) όμως είναι εντελώς λάθος για τον εξής λόγο. Είναι παρακινδυνευμένο και πιθανώς άδικο να κριθεί ένας μαθητής-τρια από 2 ώρες εξετάσεων προκειμένου να μεταβεί από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ενώ δεν αλλάζει στην ουσία βαθμίδα εκπαίδευσης (Δευτεροβάθμια). Εάν ο στόχος είναι να παραμείνει το καλό επίπεδο των μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία, θα ήταν λογικότερο να είχε τη δυνατότητα ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου, σε συνεννόηση με τους Γονείς, να εισηγείται τη μετακίνηση του μαθητή-τρια σε άλλο Σχολείο, εάν για παράδειγμα δεν είχε βαθμολογηθεί στο σύνολο της σχολικής χρονιάς με ένα όριο βαθμού. Οι καθηγητές σίγουρα έχουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα των μαθητών-τριών, απ’ ότι μια επιπλέον γραπτή δοκιμασία. Τα παιδιά διαγωνίζονται στα γραπτά για να αλλάξουν βαθμίδα εκπαίδευσης και αυτό είναι ήδη αρκετά επίπονο. Δεν θα ωφελήσει πουθενά μια επιπλέον διαδικασία, παρά μόνο πιθανόν στην αύξηση του τζίρου των φροντιστηρίων…
Ας σκεφτεί καλύτερα ο Νομοθέτης το ενδεχόμενο αποτυχίας και αλλαγής Σχολείου ενός παιδιού, το οποίο θα μεταβεί στο Λύκειο της γειτονιάς, εφόσον υπάρχει κενό στην Α΄ Λυκείου και δεν θα χρειαστεί η παρέμβαση της Δευτεροβάθμιας για να πάει όπου αλλού υπάρχει κενό, καθώς και τις επιπτώσεις που θα έχει όλο αυτό στην εφηβική ψυχολογία.
Όσον αφορά τους μαθητές-τριες που εισήχθησαν στα 8 Πρότυπα Γυμνάσια που προϋπήρχαν του Νομοσχεδίου, ανεξαρτήτως της τάξης που βρίσκονται κατά την ψήφιση του, θα πρέπει να μεταβούν στο αντίστοιχο Λύκειο χωρίς γραπτές διαγωνιστικές εξετάσεις, παρά μόνο με τις προαγωγικές. Είναι φρόνιμο να εκτιμήσει ο Νομοθέτης πως όλοι αυτοί οι μαθητές-τριες που διαγωνίσθηκαν για την εισαγωγή τους σε αυτά τα 8 Πρότυπα Γυμνάσια, δεν γνώριζαν για ενδεχόμενη αλλαγή στον τρόπο μετάβασης τους στο Λύκειο. Εάν γνώριζαν πως θα είχαν έναν επιπλέον επίπονο γραπτό διαγωνισμό, πιθανών και να μην επέλεγαν τα Πρότυπα Σχολεία για να φοιτήσουν.
Η λογική του Νομοθέτη στο συγκεκριμένο άρθρο, που αφορά τη μετάβαση από τα Πρότυπα Γυμνάσια στα Πρότυπα Λύκεια, προφανώς είναι η διατήρηση ανεβασμένου επιπέδου μαθητών-τριών στο Λύκειο. Η διαδικασία (εξετάσεις) όμως είναι εντελώς λάθος για τον εξής λόγο. Είναι παρακινδυνευμένο και πιθανώς άδικο να κριθεί ένας μαθητής-τρια από 2 ώρες εξετάσεων προκειμένου να μεταβεί από το Γυμνάσιο στο Λύκειο ενώ δεν αλλάζει στην ουσία βαθμίδα εκπαίδευσης (Δευτεροβάθμια). Εάν ο στόχος είναι να παραμείνει το καλό επίπεδο των μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία, θα ήταν λογικότερο να είχε τη δυνατότητα ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου, σε συνεννόηση με τους Γονείς, να εισηγείται τη μετακίνηση του μαθητή-τρια σε άλλο Σχολείο, εάν για παράδειγμα δεν είχε βαθμολογηθεί στο σύνολο της σχολικής χρονιάς με ένα όριο βαθμού. Οι καθηγητές σίγουρα έχουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα των μαθητών-τριών, απ’ ότι μια επιπλέον γραπτή δοκιμασία. Τα παιδιά διαγωνίζονται στα γραπτά για να αλλάξουν βαθμίδα εκπαίδευσης και αυτό είναι ήδη αρκετά επίπονο. Δεν θα ωφελήσει πουθενά μια επιπλέον διαδικασία, παρά μόνο πιθανόν στην αύξηση του τζίρου των φροντιστηρίων… Ας σκεφτεί καλύτερα ο Νομοθέτης το ενδεχόμενο αποτυχίας και αλλαγής Σχολείου ενός παιδιού, το οποίο θα μεταβεί στο Λύκειο της γειτονιάς, εφόσον υπάρχει κενό στην Α΄ Λυκείου και δεν θα χρειαστεί η παρέμβαση της Δευτεροβάθμιας για να πάει όπου αλλού υπάρχει κενό, καθώς και τις επιπτώσεις που θα έχει όλο αυτό στην εφηβική ψυχολογία. Όσον αφορά τους μαθητές-τριες που εισήχθησαν στα 8 Πρότυπα Γυμνάσια που προϋπήρχαν του Νομοσχεδίου, ανεξαρτήτως της τάξης που βρίσκονται κατά την ψήφιση του, θα πρέπει να μεταβούν στο αντίστοιχο Λύκειο χωρίς γραπτές διαγωνιστικές εξετάσεις, παρά μόνο με τις προαγωγικές. Είναι φρόνιμο να εκτιμήσει ο Νομοθέτης πως όλοι αυτοί οι μαθητές-τριες που διαγωνίσθηκαν για την εισαγωγή τους σε αυτά τα 8 Πρότυπα Γυμνάσια, δεν γνώριζαν για ενδεχόμενη αλλαγή στον τρόπο μετάβασης τους στο Λύκειο. Εάν γνώριζαν πως θα είχαν έναν επιπλέον επίπονο γραπτό διαγωνισμό, πιθανών και να μην επέλεγαν τα Πρότυπα Σχολεία για να φοιτήσουν.