• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Λ.' | 26 Απριλίου 2020, 14:05

    Αναφορικά προς την παρ. 4 του συγκεκριμένου άρθρου, η οποία προβλέπει για το Γυμνάσιο τη δίωρη διάρκεια των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα ΠΛΗΝ της Γλωσσικής Διδασκαλίας-Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (ήδη σε ισχύ) και της Αρχαίας Ελληνικής-Αρχαίων από Μετάφραση,για τα οποία προβλέπεται τρίωρη εξέταση, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής: 1. Η εφαρμογή του μέτρου αυτού για τη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία απέδειξε ότι πρόκειται για μια εξοντωτική για τους μαθητές διαδικασία, κατά την οποία οι τελευταίοι καλούνται να ανταποκριθούν με αστραπιαία ταχύτητα σε δύο σημαντικότατα μαθησιακά αντικείμενα και μάλιστα σε συρρικνωμένο χρόνο. 2. Η τρίωρη συνεξέταση δύο γνωστικών αντικειμένων υποβαθμίζει ανοιχτά τα εν λόγω αντικείμενα έναντι όλων των άλλων, για τα οποία προβλέπεται δίωρη εξέταση, επειδή υπολείπεται των τελευταίων κατά μία (1) ώρα. 3. Η γραπτή εξέταση των Αρχαίων (Πρωτότυπο και Μετάφραση) περισσότερο μάλλον θα οδηγήσει τους μαθητές σε μηχανική αποστήθιση παρά σε ουσιαστική κατοχή γνώσης -μετατρέποντας την αρχαιογνωσία σε μια περαιτέρω βαρετή ή και απεχθή διαδικασία. 4. Η τόνωση των κλασικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα μπορούσε να επιτευχθεί με την ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ των ωρών διδασκαλίας στην αρχική τους μορφή -δηλαδή στις τρεις (3) ώρες για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και τρεις (3) για τη Γλωσσική Διδασκαλία ΣΕ ΟΛΕΣ τις τάξεις του Γυμνασίου. Για τη Γλωσσική Διδασκαλία δε χρειάζεται να επισημάνω τη σημασία της -τόσο για τις Πανελλήνιες όσο και καθ' όλη τη διάρκεια του βίου. Και δύο ερωτήματα: 1. Η τρίωρη συνεξέταση να υποθέσουμε ότι υποκρύπτει μάλλον μια μελλοντική περαιτέρω μείωση ωρών για τον κλάδο των φιλολόγων; 2. Τα μαθήματα της Β' Ομάδας να υποθέσουμε ότι τα θεωρείτε μειωμένης σημασίας και για τούτο δεν εξετάζονται γραπτώς στο κλείσιμο της χρονιάς; Γιατί τότε προβλέπεται και γι' αυτά δίωρο στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως και για τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς;