Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ευφροσύνη Μυργιώτη | 26 Απριλίου 2020, 14:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άλλο ένα νομοσχέδιο τάφος για το σημαντικό θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού και της Συμβουλευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών. Θεωρώ περιττό να παραθέσω τους στόχους, το ρόλο και το όφελος αυτού του πολύτιμου θεσμού που αποτελεί επιτακτική ανάγκη κι όχι πολυτέλεια στην υποστήριξη της προσπάθειας των παιδιών στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας να πάρουν εκπαιδευτικές και τις πρώτες επαγγελματικές αποφάσεις και να σχεδιάσουν το μέλλον τους. Ας αναλογιστεί άλλη μια φορά με σοβαρότητα τις ευθύνες της η πολιτεία και ας αιτιολογήσει υπεύθυνα τους λόγους που δεν σταθεροποιεί και δεν αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του Σ.Ε.Π. στο σχολείο. Πού πήγαν τόσες εξαγγελίες για καθιέρωση του θεσμού από το Γυμνάσιο; Για να καταφέρουν οι μαθητές/τριες να στρέψουν το φακό στον εαυτό τους και να διερευνήσουν τις πλευρές του, να διερευνήσουν θέματα που σχετίζονται με την αγορά εργασίας και τις ευκαιρίες της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής κινητικότητας, ώστε να γνωρίσουν το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον που επηρεάζει τα σχέδιά τους, χρειάζονται υποστήριξη από οργανωμένες, αξιόπιστες και δημόσιες υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού. Διαφορετικά όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα θα στραφούν στον ιδιωτικό τομέα και οι υπόλοιποι θα πελαγώνουν στο ρίσκο της τυχαίας επιλογής. Εκτός από την προσωπική ευθύνη να αξιοποιηθούν εργαλεία και έγκυρες πηγές πληροφόρησης, υπάρχει και η ευθύνη της πολιτείας να συμβάλλει στην υποστήριξη του σχεδιασμού της προσωπικής πορείας αυτών των νέων ανθρώπων, αλλά και της οικογένειάς τους που αγωνιά. Μπείτε για λίγο στη θέση ενός 17χρονου που καλείται να αποφασίσει για το ποια αντικείμενα σπουδών και μετέπειτα επαγγέλματα είναι κατάλληλα για τον ίδιο και του ταιριάζουν. Μπείτε στη θέση του παιδιού που ολοκληρώνει το Γυμνάσιο και καλείται να αποφασίσει για τον τύπο Λυκείου που θα ακολουθήσει. Μπείτε στη θέση του μαθητή/τριας της Α΄ και Β΄ Λυκείου που είναι γεμάτος προβληματισμούς για τα επόμενα βήματα. Η μελλοντική πορεία δεν είναι αποτέλεσμα μιας στιγμιαίας σκέψης, αλλά μια συνεχής διαδικασία. Ο Σ.Ε.Π. δεν είναι στιγμιαίο γεγονός, αλλά διέπει όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού. Με στόχο την ισότιμη παροχή υπηρεσιών Ε.Π. σε όλους τους μαθητές/τριες καλείται η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και να συμβάλλει με θεσμικό πλαίσιο στην αποστολή αυτού του σημαντικού θεσμού.