Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Ονομάζομαι Κατερίνα Βάρου και φοιτώ στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης από πέρυσι. Θα ήθελα κι εγώ να καταθέσω την εμπειρία μου αναφορικά με τις εισαγωγικές εξετάσεις και τη δυσκολία αυτών, καθώς και την ανησυχία μου για το μέλλον μου, με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που προτείνετε με το άρθρο 18.
Για να καταφέρω να εισαχθώ σε Πρότυπο σχολείο, χρειάστηκε πέρα απ’ το να θυσιάσω τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες και ένα χρόνο από την παιδική μου ηλικία, να θυσιάσω και όλη την διδακτική ύλη της έκτης δημοτικού καθώς έπρεπε να εστιάσω στα δύο εξεταζόμενα μαθήματα. Πήγα για πρώτη φορά στη ζωή μου φροντιστήριο και διάβαζα καθημερινά μέχρι τις 12 η ώρα το βράδυ.
Κατάφερα να μπω στην 14η θέση της εισαγωγικής κατάταξης και είμαι πάρα πολύ περήφανη γι’ αυτό, γιατί δικαιώθηκαν οι κόποι μου, με μικρό κόστος ελλείψεων σχολικής διδακτικής ύλης, καθώς τα μαθήματα του δημοτικού που θυσίασα, δεν επηρεάζουν την πανεπιστημιακή μου κατεύθυνση και την συνολική μου μόρφωση. Ολοκλήρωσα την πρώτη Γυμνασίου με τελική βαθμολογία 19, 1 χωρίς φροντιστήριο, έλαβα μέρος σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς μέσω ομίλων με επιτυχία, δημιούργησα φιλίες με παιδιά ίδιας ιδιοσυγκρασίας με εμένα και παράλληλα είχα τον χρόνο να ασχοληθώ με τον αθλητισμό και να συνεχίσω τις ξένες γλώσσες που είχα ξεκινήσει στο δημοτικό, τις οποίες είχα διακόψει για τις εισαγωγικές εξετάσεις.
Τα μαθήματα κατεύθυνσης που έχω επιλέξει για τον μεγάλο στόχο των Πανελληνίων είναι η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία, μαθήματα τα οποία δεν διαγωνίζονται στις εισαγωγικές εξετάσεις. Με τη νέα μεταρρύθμιση που θέλετε να κάνετε εν μέσω μιας χρονιάς η οποία μας έχει ήδη δημιουργήσει ελλείψεις στη σχολική ύλη και δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει σαν κατάσταση (ενδέχεται και η επόμενη χρονιά να είναι ελλιπής), μας ζητάτε να αφήσουμε στην άκρη τα μαθήματα κατεύθυνσης που πλέον δεν είναι επιπέδου δημοτικού και να ασχοληθούμε με τα μαθήματα εισαγωγής που εσείς επιλέγετε, κάνοντας εκ νέου φροντιστήριο, διακόπτοντας όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες ξανά, γιατί αν μη τι άλλο, μόνο τα παιδιά του προτύπου γνωρίζουν καλά τον τρόπο για να εισαχθούν σε αυτό.
Είμαι σίγουρη ότι στις εισαγωγικές εξετάσεις προς το λύκειο θα περάσω, αξιότιμη κυρία Υπουργέ, αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρη κατά πόσο θα είμαι «άριστη» αφού θα μου λείπει η ύλη της τρίτης γυμνασίου στα μη εξεταζόμενα μαθήματα και η μισή της δευτέρας και σίγουρα δε θα έχω τις ίδιες πιθανότητες που θα είχα για να μπω στο πανεπιστήμιο.
Αν ο στόχος σας , κυρία Υπουργέ, είναι να με γεμίσετε ανασφάλεια, το έχετε ήδη καταφέρει και αν θέλετε να καταστρέψετε το μέλλον μου, είσαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο…
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Με εκτίμηση,
Κατερίνα Βάρου
Β1 Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Ονομάζομαι Κατερίνα Βάρου και φοιτώ στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης από πέρυσι. Θα ήθελα κι εγώ να καταθέσω την εμπειρία μου αναφορικά με τις εισαγωγικές εξετάσεις και τη δυσκολία αυτών, καθώς και την ανησυχία μου για το μέλλον μου, με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που προτείνετε με το άρθρο 18. Για να καταφέρω να εισαχθώ σε Πρότυπο σχολείο, χρειάστηκε πέρα απ’ το να θυσιάσω τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες και ένα χρόνο από την παιδική μου ηλικία, να θυσιάσω και όλη την διδακτική ύλη της έκτης δημοτικού καθώς έπρεπε να εστιάσω στα δύο εξεταζόμενα μαθήματα. Πήγα για πρώτη φορά στη ζωή μου φροντιστήριο και διάβαζα καθημερινά μέχρι τις 12 η ώρα το βράδυ. Κατάφερα να μπω στην 14η θέση της εισαγωγικής κατάταξης και είμαι πάρα πολύ περήφανη γι’ αυτό, γιατί δικαιώθηκαν οι κόποι μου, με μικρό κόστος ελλείψεων σχολικής διδακτικής ύλης, καθώς τα μαθήματα του δημοτικού που θυσίασα, δεν επηρεάζουν την πανεπιστημιακή μου κατεύθυνση και την συνολική μου μόρφωση. Ολοκλήρωσα την πρώτη Γυμνασίου με τελική βαθμολογία 19, 1 χωρίς φροντιστήριο, έλαβα μέρος σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς μέσω ομίλων με επιτυχία, δημιούργησα φιλίες με παιδιά ίδιας ιδιοσυγκρασίας με εμένα και παράλληλα είχα τον χρόνο να ασχοληθώ με τον αθλητισμό και να συνεχίσω τις ξένες γλώσσες που είχα ξεκινήσει στο δημοτικό, τις οποίες είχα διακόψει για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Τα μαθήματα κατεύθυνσης που έχω επιλέξει για τον μεγάλο στόχο των Πανελληνίων είναι η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία, μαθήματα τα οποία δεν διαγωνίζονται στις εισαγωγικές εξετάσεις. Με τη νέα μεταρρύθμιση που θέλετε να κάνετε εν μέσω μιας χρονιάς η οποία μας έχει ήδη δημιουργήσει ελλείψεις στη σχολική ύλη και δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει σαν κατάσταση (ενδέχεται και η επόμενη χρονιά να είναι ελλιπής), μας ζητάτε να αφήσουμε στην άκρη τα μαθήματα κατεύθυνσης που πλέον δεν είναι επιπέδου δημοτικού και να ασχοληθούμε με τα μαθήματα εισαγωγής που εσείς επιλέγετε, κάνοντας εκ νέου φροντιστήριο, διακόπτοντας όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες ξανά, γιατί αν μη τι άλλο, μόνο τα παιδιά του προτύπου γνωρίζουν καλά τον τρόπο για να εισαχθούν σε αυτό. Είμαι σίγουρη ότι στις εισαγωγικές εξετάσεις προς το λύκειο θα περάσω, αξιότιμη κυρία Υπουργέ, αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρη κατά πόσο θα είμαι «άριστη» αφού θα μου λείπει η ύλη της τρίτης γυμνασίου στα μη εξεταζόμενα μαθήματα και η μισή της δευτέρας και σίγουρα δε θα έχω τις ίδιες πιθανότητες που θα είχα για να μπω στο πανεπιστήμιο. Αν ο στόχος σας , κυρία Υπουργέ, είναι να με γεμίσετε ανασφάλεια, το έχετε ήδη καταφέρει και αν θέλετε να καταστρέψετε το μέλλον μου, είσαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο… Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Με εκτίμηση, Κατερίνα Βάρου Β1 Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης