• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Βιολιντζής' | 26 Απριλίου 2020, 15:42

    Παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις στην επιστήμη της Πληροφορικής αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα άλλων χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο, θα παρακαλούσα να λάβετε σοβαρά υπόψη τις παρακάτω προτάσεις, προκειμένου να αναβάθμιση ο ρόλος του μαθήματος των ΤΠΕ στην Α/θμια εκπαίδευση και κυρίως να ενισχυθούν οι ψηφιακές δεξιότητες του μαθητικού δυναμικού, παράλληλα με τη φαντασία, την δημιουργική και κριτική σκέψη, σύμφωνα με τα παρακάτω: 1) Τροποποίηση των ωρών διδασκαλίας σε 2ωρο για κάθε τάξη, προκειμένου να αναπτύξει το μαθητικό δυναμικό εφόδια «επιβίωσης» στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή και νέες ευκαιρίες για πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018) 2) Επικαιροποίηση των ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ σπουδών με εισαγωγή νέων διδακτικών αντικειμένων (ενδεικτική: ρομποτική, STEM, STEAM, κ.ά.) 3) Δημιουργία σχολικών εγχειριδίων και στο μάθημα της Πληροφορικής (βιβλίου δασκάλου, μαθητή), εμπλουτισμός υλικού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και δημιουργία νέα ψηφιακού αποθετηρίου με σύγχρονα εκπαιδευτικά διδακτικά σενάρια για άμεση εφαρμογή. 4) Θέσπιση πιστοποιητικού ψηφιακών δεξιοτήτων, με την αποφοίτηση από το δημοτικό σχολείο, μέσα από την διενέργεια επιτυχούς εξέτασης. 5) Άμεση αναβάθμιση όλων των εργαστηρίων Πληροφορικής με σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που θα μπορεί να υποστηρίξει όλα τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και θα πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. 6) Μέριμνα για τη συντήρηση εργαστηρίου Πληροφορικής από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής, ως αποκλειστικά υπεύθυνου (επαναφορά του θεσμού μείωσης επί 3ωρου) κι αποκλειστική απαλλαγή από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα (3ωρο θα θεωρείται επί χάρτου, στην πραγματικότητα είναι πολλαπλάσιες οι ώρες ενασχόλησης). 7) Ένταξη όλων των εργαστηριών Πληροφορικής Α/θμιας υπό την αιγίδα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και ορισμό 3 τουλάχιστον εκπαιδευτικών για την υποστήριξη ανά νομό κι ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. 8) Δημιουργία νέου ειδικού μητρώου επιμορφωτών, με εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής επιστήμης, για άμεση εφαρμογή ταχύρυθμου μικτού μοντέλου επιμόρφωσης (εξ αποστάσεως ή και δια ζώσης) του συνόλου εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας σε σύγχρονα και ασύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.