Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΚΑΤΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ | 26 Απριλίου 2020, 15:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η λέξη κοινωνία προέρχεται από το ρήμα κοινωνώ, που σημαίνει ζω μαζί με άλλους. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες των παιδιών, ωθώντας τα να σκέφτονται πέρα από το προφανές και το τετριμμένο χωρίς να δέχονται παθητικά ό,τι υπάρχει γύρω τους μέσα από την κριτική σκέψη που καλλιεργείται. Η Κοινωνιολογία αποτελεί μία σύγχρονη κοινωνική επιστήμη και οι γνώσεις που προσφέρουν λειτουργούν ως αρωγός για τη μετάβαση του κάθε μαθητή στον κόσμο των ενηλίκων και κατ επέκταση στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία ως σκεπτόμενου και ενεργού πολίτη. Η στάση τους απέναντι στα κοινωνικά φαινόμενα αλλάζει καθώς θα είναι σε θέση να μπαίνουν στη θέση του άλλου (πχ κοινωνικός αποκλεισμός, μετανάστευση, ενδοοικογενιακή βία, παραβατικότητα, άτομα με ειδικές ανάγκες). Έχοντας λοιπόν γνώση των κοινωνικών μεταβολών και των φαινόμενων αυτών οι μαθητές θα είναι απαλλαγμένοι από στερεότυπα, ρατσισμό, προκαταλήψεις. Τώρα σκεφτείτε κι εσείς κ. Υπουργέ ποια κοινωνία θέλετε. Του παθητικού αποδέκτη των καταστάσεων ή των "ελεύθερων" και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών. Επιπροσθέτως η Κοινωνιολογία μέσα από το εύρος των θεμάτων και των ιδεών της βοηθά στη σκέψη των μαθητών και τους ωφελεί στο γραπτό λόγο και κατ' επέκταση της έκθεσης. Η Κοινωνιολογία αποτελεί εφόδιο όλες τις σχολές όπως Οικονομικών, Διεθνών Σχέσεων, Ψυχολογίας, Νομικής, Πολιτικών Επιστημών, Εκπαίδευσης, Κοινωνικής Πολιτικής, Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσιογραφίας και πολλών άλλων καθώς όλες οι σχολές έχουν μαθήματα Κοινωνιολογίας. Τέλος, ας αναφερθούμε στην αποκατάσταση των κοινωνικών επιστημόνων που τόσα χρόνια ζούμε στην αφάνεια και στο περιθώριο. Αν δε τα θεωρείτε απαραίτητα καλύτερα να τα κλείσετε. Επίσης θα ήθελα να επισημάνω ότι ως Κοινωνιολόγοι στην εκπαίδευση πέρα από το ρόλο του καθηγητή δικαιούμαστε να έχουμε και ρόλο συμβούλου, παροχής βοήθειας στα παιδιά και τις οικογένειές τους, σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων και πολλά ακόμα. Είμαστε εδώ, υπάρχουμε και θέλουμε να εργαστούμε και να προσφέρουμε.