Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Λειβαδιώτης | 26 Απριλίου 2020, 16:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζοντας προσεκτικά το άρθρο 7 του νέου νομοσχεδίου για την παιδεία για την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα στους υποψηφίους των ανθρωπιστικών σχολών έχω να επισημάνω τα παρακάτω: Τα Λατινικά αναμφισβήτητα αποτελούν τη βάση της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που έχει γίνει κοιτίδα πολιτισμού για πολλούς λαούς, όμως στη σημερινή κοινωνία οι γνώσεις αυτές μπορούν να φανούν χρήσιμες σε ένα συγκεκριμένο αριθμό σπουδαστών που θα ακολουθήσουν τη νομική επιστήμη. Οι υπόλοιποι απλώς θα εξακολουθήσουν την πρακτική της παπαγαλίας για όσα είναι απαραίτητο να γνωρίζουν στις πανελλήνιες εξετάσεις χωρίς να εξασφαλίζουν κάτι ουσιαστικό και χρήσιμο για τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Κοινωνιολογία αντίθετα βοηθάει τους μαθητές να μελετήσουν θεωρητικούς που στάθηκαν κριτικά απέναντι στα κοινωνικά προβλήματα και πρότειναν λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του κοινωνικού συνόλου. Η κριτική αυτή προσέγγιση δίνει ώθηση και βήμα στην κριτική σκέψη και στο γόνιμο προβληματισμό του μαθητή. Αντικειμενικά ζούμε σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνία που αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κοινωνικής διάσπασης σε ανησυχητικό επίπεδο. Οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν ότι εκτός των ατομικών τους προβλημάτων υπάρχουν σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα που απαιτούν την τοποθέτησή τους ως ενεργοί, ειδοποιημένοι, δημοκρατικοί πολίτες. Αυτό είναι εφικτό μόνο μέσα από την ενασχόλησή τους με το αντικείμενο της κοινωνικής επιστήμης, καθώς σίγουρα η τριβή τους με τα κοινωνικά προβλήματα έχει ως κύριο στόχο και επιδίωξη το σκεπτόμενο άτομο και όχι τον παθητικό ακροατή και αναμεταδότη στείρων γνώσεων. Κύριοι υπεύθυνοι του υπουργείου εξετάστε τι πραγματικά ωφελεί και δίνει βάσεις σε μια σύγχρονη κοινωνία; Η διδασκαλία των Λατινικών μόνο για ορισμένους ή διδασκαλία της Κοινωνιολογίας για όλους όσοι έχουμε επίγνωση της θέσης μας ως πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας που στηρίζεται στη συμμετοχή και στη δράση για μια καλύτερη περισσότερο ανθρώπινη κοινωνία; Η κοινωνική παιδεία πάνω από κάθε άλλη γνώση και σπουδή του ατόμου αποτελεί το βασικό παράγοντα για άριστη συμβίωση και συνοχή των μελών της κοινωνίας. Ιωάννης Λειβαδιώτης στρατιωτικός