• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωακείμ' | 26 Απριλίου 2020, 16:16

    Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά εκπαιδευτικό, από 22 σε 24 + 10% άρα 27 σύμφωνα με τις πρακτικές των παλαιότερων ετών, όχι μόνο δεν αποτελεί τακτική για την αύξηση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει… Ο αριθμός νηπίων/προνηπίων ανά νηπιαγωγό είναι ήδη πολύ υψηλός και για να υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αποτελεσματικού διδακτικού/παιδαγωγικού έργου η αναλογία θα πρέπει να είναι 1/15, απαίτηση του κλάδου των νηπιαγωγών για πάρα πολλά χρόνια, γιατί αλλιώς το νηπιαγωγείο μετατρέπεται σε ένα παιδοφυλακτήριο με τον νηπιαγωγό να μην μπορεί να εκτελέσει το εκπαιδευτικό του έργο κάτω από το μόνιμο άγχος μήπως και κάποιο παιδί χτυπήσει. Όσον αφορά την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας, τίθενται τα εξής ερωτήματα.. Τα περισσότερα παιδιά νιώθουν ανασφάλεια με τον νηπιαγωγό της τάξης και χρειάζονται τον δικό τους χρόνο ώστε να ξεπεράσουν αυτό το φόβο, άρα πως θα πετύχει κάτι τέτοιο; Οι περισσότερες τάξεις των νηπιαγωγείων είναι πολυπολιτισμικές και έχουν απίστευτες δυσκολίες στην προσαρμογή τους γιατί δεν γνωρίζουν καθόλου την ελληνική γλώσσα ώστε να μπορούν αρχικά να συνεννοηθούν μαζί μας και τώρα σε αυτά τα παιδιά θα προσθέσετε μια επιπλέον δυσκολία με τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας; Γιατί και με ποιο σκεπτικό; Το νηπιαγωγείο τέλος σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών δεν έχει διακριτά αντικείμενα διδασκαλίας καθώς όλα τα γνωστικά αντικείμενα γίνονται μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδι από τον ίδιο τον νηπιαγωγό και μάλιστα σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων των παιδιών, τώρα γιατί θα πρέπει να σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες βαθμίδες; Το σκεπτικό και η στοχοθεσία του νηπιαγωγείου ποτέ δεν ήταν έτσι! Πραγματική βοήθεια στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής θα αποτελούσε η ίδρυση Τμημάτων Υποδοχής (δεν υπάρχει κανένα) και Τμημάτων Ένταξης (περισσότερων), γιατί η εκπαίδευση δεν ξεκινά στην Α΄ Δημοτικού, αλλά στον χώρο του νηπιαγωγείου που όπως ειπώθηκε και στις τηλεδιασκέψεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. την Παρασκευή 24/04/2020 είναι η πιο σημαντική βαθμίδα στην εκπαίδευση. Πρέπει επιτέλους να δοθεί βοήθεια σε όλα τα αλλόγλωσσα παιδιά που έρχονται στο νηπιαγωγείο και στα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες και όχι απλά να συνυπάρχουν σε τμήματα των 27 παιδιών. Η ύπαρξη ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και παραβλέπει βασικές παιδαγωγικές αρχές αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Αν το Υπουργείο Παιδείας θέλει πραγματικά να αναβαθμίσει το νηπιαγωγείο τότε θα πρέπει να εισάγει ειδικότητες όπως παιδοψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές και εργοθεραπευτές έτσι ώστε να γίνει πιο σφαιρική και ολοκληρωμένη η αντιμετώπιση και η εκπαίδευση των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Οι νηπιαγωγοί δεν είναι ποτέ αρνητικοί στην εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση μιας και είναι αν όχι οι μοναδικοί, ο κλάδος εκείνος που λόγω της ευελιξίας του Αναλυτικού Προγράμματος μπορεί και δουλεύει και κάνει πράγματα τα οποία είναι πραγματικά αξιοζήλευτα για τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είναι ένας χώρος ανοιχτός στην κοινωνία και διατηρεί άρρηκτες σχέσεις με τις οικογένειες των παιδιών και το ευρύ κοινωνικό περιβάλλον. Αυτό όμως που στερείται είναι η στοχοθεσία, ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός και όλο το απαραίτητο «ευρύτερο πλαίσιο» από όλους τους αρμόδιους που θα κάνει αυτόν τον χώρο πραγματικά μέτρο σύγκρισης με τα ευρωπαϊκά σχολεία.