Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σοφία | 26 Απριλίου 2020, 16:01
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να καταθέσω ορισμένες παρατηρήσεις ως προς τα διδασκόμενα και εξεταζόμενα μαθήματα της Γ' Λυκείου γενικότερα, με μια ιδιαίτερη αναφορά στα μαθήματα Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού, τα οποία διδάσκω. 1) Κατά γενική ομολογία τα εφτάωρα του προσανατολισμού λειτούργησαν θετικά για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Υπήρχε χρόνος για εμβάθυνση στην ύλη, για καθημερινή εξέταση των παιδιών και για επαναληπτικά διαγωνίσματα στα δίωρα που προέκυψαν στο ωρολόγιο πρόγραμμά μας, χωρίς να αναγκαζόμαστε να "ζητιανεύουμε" επιπλέον ώρες από συναδέλφους για την ολοκλήρωσή τους. Στο μάθημα της Ιστορίας, το οποίο διδάσκω τα τελευταία χρόνια, υπήρχε περιθώριο για επεξεργασία πηγών και για εξάσκηση σε ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου, πράγμα που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Σε συζητήσεις που διεξάγονταν στον χώρο του σχολείου με συναδέλφους των θετικών επιστημών (μαθηματικούς, φυσικούς, πληροφορικούς κλπ) αναφερόταν ότι υπήρχε πλέον ο απαραίτητος χρόνος για επίλυση ασκήσεων μέσα στην τάξη. Παράλληλα, γνωρίζω και παιδιά που δεν παρακολουθούσαν φέτος φροντιστήρια, διότι το μάθημα που γινόταν στο σχολείο κάλυπτε ικανοποιητικότατα τις ανάγκες τους. Επομένως, εφόσον το εγχείρημα λειτούργησε θετικά προς όλες τις κατευθύνσεις, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος για κατάργηση αυτού του εφταώρου. 2) Εδώ και καιρό διεξάγεται μια μεγάλη συζήτηση για την κατάργηση της Κοινωνιολογίας και την επαναφορά των Λατινικών ως εξεταζόμενου μαθήματος. Θεωρώ πως δεν υπάρχει λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο. Η Κοινωνιολογία είναι ένα μάθημα που απαντά σε σύγχρονα ζητήματα των αυριανών ακαδημαϊκών πολιτών, ενώ βοηθάει τα παιδιά και στο μάθημα της Έκθεσης. Από την άλλη, τα Λατινικά αφορούν κυρίως όσα παιδιά ενδιαφέρονται για ελληνικές και ξένες φιλολογίες ή έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αρχαιογνωσία. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο διδάσκονται και εξετάζονται τα Λατινικά εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν συντελεί στη γνωριμία των μαθητών/τριών με τον αρχαίο κόσμο. Μία λύση στο δίλημμα "Λατινικά ή Κοινωνιολογία" θα ήταν η εξής: Θα μπορούσαν να διατηρηθούν και τα δύο μαθήματα και οι μαθητές/τριες να επιλέγουν να διδάσκονται και να εξετάζονται σε ένα από τα δύο μαθήματα, ανάλογα με τις κύριες προτιμήσεις τους. Αν, για παράδειγμα, ένας μαθητής επιθυμεί να εισαχθεί σε σχολές φιλολογίας, να διδάσκεται και να εξετάζεται στα Λατινικά. Αν, από την άλλη, μία μαθήτρια ενδιαφέρεται να περάσει σε σχολές νομικής ή ψυχολογίας, να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την Κοινωνιολογία. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά θα είναι καλύτερα προετοιμασμένα για όσα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν αργότερα, εφόσον εισαχθούν σε σχολή της προτίμησής τους.