Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Ονομάζομαι Κωνσταντίνος Καρεκλάς και φοιτώ στη Β’ Γυμνασίου του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου. Αρχικά, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι το άρθρο 18 βρίσκει εντελώς αντίθετους τόσο εμένα όσο και όλους τους μαθητές προτύπων, με τους οποίους έχω συζητήσει για το εν λόγω ζήτημα. Είναι άδικο και ιδιαίτερα εξουθενωτικό να υποβληθεί ένας μαθητής, σε διάρκεια μόλις έξι ετών, σε τρεις άκρως απαιτητικές και ανταγωνιστικές εξετάσεις. Είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι μαθητές του δημοτικού δεν θα επιλέξουν να μπουν σε μία διαδικασία εξετάσεων για την εισαγωγή τους σε πρότυπο γυμνάσιο, εάν γνωρίζουν ότι σε τρία χρόνια θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις με το ενδεχόμενο αποτυχίας και «αποβολής» τους από το σχολείο με την ταμπέλα του «ανεπαρκούς». Ακόμα, όμως, και αυτοί οι λίγοι που θα αποφασίσουν να φοιτήσουν με αυτές τις προϋποθέσεις, θα βιώνουν καθημερινά μία κατάσταση άγχους και ανασφάλειας. Όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα την αποδυνάμωση του θεσμού των προτύπων σχολείων. Η αδικία είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο σχολείο, καθώς και για αυτούς που έχουν προετοιμαστεί για τις φετινές εξετάσεις. Ο λόγος είναι ότι, κατά την επιλογή του σχολείου, δεν γνωρίζαμε ότι θα κληθούμε να δώσουμε εξετάσεις για να διατηρήσουμε τη θέση μας στο Λύκειο με κίνδυνο, εάν αποτύχουμε, να πρέπει να αλλάξουμε σχολείο, να προσαρμοστούμε σε νέες συνθήκες κλπ. Πολλοί, μάλιστα, από εμάς, ενώ είχαμε (ή μπορούσαμε να διεκδικήσουμε) υποτροφίες σε ιδιωτικά σχολεία, επιλέξαμε να φοιτήσουμε σε ένα πρότυπο ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο για έξι χρόνια. Να τονίσω ότι η προσαρμογή σε νέο σχολείο με όλες τις δυσκολίες της δεν θα είναι το μόνο μας πρόβλημα, αφού θα πρέπει, παράλληλα, να διαχειριστούμε την αποτυχία και να ξεκινήσουμε άμεσα προετοιμασία για τις Πανελλήνιες. Εάν θεωρείτε ότι δεν θα έπρεπε να φοβόμαστε τις εξετάσεις, αφού είμαστε «άριστοι», θυμίζω ότι στις εξετάσεις υπάρχει πάντα πιθανότητα αποτυχίας, όχι μόνο λόγω γνώσεων και ικανοτήτων, αλλά και λόγω εξωτερικών παραγόντων. Επιπροσθέτως, η Γ΄ γυμνασίου σε ένα πρότυπο σχολείο είναι η χρονιά κατά την οποία αξιοποιούνται στο έπακρο οι δυνατότητες που προσφέρουν οι όμιλοι και τα προγράμματα του προτύπου. Συγκεκριμένα, ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου έχει ήδη κάποια εμπειρία και συνήθως, για πρακτικούς λόγους, προτιμώνται οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων για κάποιες δραστηριότητες, οι οποίες, μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις απευθύνονται, κυρίως, σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου (επί παραδείγματι συμμετοχή σε διαγωνισμούς, ταξίδια για συμμετοχή σε συνέδρια κλπ). Με την εν λόγω ρύθμιση, είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές δεν θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο και τη ψυχική διάθεση να συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους δράσεις, αφού θα πρέπει να επικεντρώσουν όλη τους την προσοχή και την ενέργειά τους στην προετοιμασία για την εισαγωγή τους στο Λύκειο. Έτσι, αποδυναμώνεται ένας από τους κύριους σκοπούς των προτύπων, ο οποίος είναι η συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις και ομίλους αριστείας. Κυρία Υπουργέ, επειδή φαίνεται να είσαστε διατεθειμένη να κάνετε το καλύτερο δυνατό για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είμαι σίγουρος ότι θα σεβαστείτε τις δίκαιες απόψεις μας και θα αποσύρετε αυτή τη ρύθμιση.
Με τιμή
Κωνσταντίνος Καρεκλάς
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Ονομάζομαι Κωνσταντίνος Καρεκλάς και φοιτώ στη Β’ Γυμνασίου του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου. Αρχικά, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι το άρθρο 18 βρίσκει εντελώς αντίθετους τόσο εμένα όσο και όλους τους μαθητές προτύπων, με τους οποίους έχω συζητήσει για το εν λόγω ζήτημα. Είναι άδικο και ιδιαίτερα εξουθενωτικό να υποβληθεί ένας μαθητής, σε διάρκεια μόλις έξι ετών, σε τρεις άκρως απαιτητικές και ανταγωνιστικές εξετάσεις. Είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι μαθητές του δημοτικού δεν θα επιλέξουν να μπουν σε μία διαδικασία εξετάσεων για την εισαγωγή τους σε πρότυπο γυμνάσιο, εάν γνωρίζουν ότι σε τρία χρόνια θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις με το ενδεχόμενο αποτυχίας και «αποβολής» τους από το σχολείο με την ταμπέλα του «ανεπαρκούς». Ακόμα, όμως, και αυτοί οι λίγοι που θα αποφασίσουν να φοιτήσουν με αυτές τις προϋποθέσεις, θα βιώνουν καθημερινά μία κατάσταση άγχους και ανασφάλειας. Όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα την αποδυνάμωση του θεσμού των προτύπων σχολείων. Η αδικία είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο σχολείο, καθώς και για αυτούς που έχουν προετοιμαστεί για τις φετινές εξετάσεις. Ο λόγος είναι ότι, κατά την επιλογή του σχολείου, δεν γνωρίζαμε ότι θα κληθούμε να δώσουμε εξετάσεις για να διατηρήσουμε τη θέση μας στο Λύκειο με κίνδυνο, εάν αποτύχουμε, να πρέπει να αλλάξουμε σχολείο, να προσαρμοστούμε σε νέες συνθήκες κλπ. Πολλοί, μάλιστα, από εμάς, ενώ είχαμε (ή μπορούσαμε να διεκδικήσουμε) υποτροφίες σε ιδιωτικά σχολεία, επιλέξαμε να φοιτήσουμε σε ένα πρότυπο ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο για έξι χρόνια. Να τονίσω ότι η προσαρμογή σε νέο σχολείο με όλες τις δυσκολίες της δεν θα είναι το μόνο μας πρόβλημα, αφού θα πρέπει, παράλληλα, να διαχειριστούμε την αποτυχία και να ξεκινήσουμε άμεσα προετοιμασία για τις Πανελλήνιες. Εάν θεωρείτε ότι δεν θα έπρεπε να φοβόμαστε τις εξετάσεις, αφού είμαστε «άριστοι», θυμίζω ότι στις εξετάσεις υπάρχει πάντα πιθανότητα αποτυχίας, όχι μόνο λόγω γνώσεων και ικανοτήτων, αλλά και λόγω εξωτερικών παραγόντων. Επιπροσθέτως, η Γ΄ γυμνασίου σε ένα πρότυπο σχολείο είναι η χρονιά κατά την οποία αξιοποιούνται στο έπακρο οι δυνατότητες που προσφέρουν οι όμιλοι και τα προγράμματα του προτύπου. Συγκεκριμένα, ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου έχει ήδη κάποια εμπειρία και συνήθως, για πρακτικούς λόγους, προτιμώνται οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων για κάποιες δραστηριότητες, οι οποίες, μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις απευθύνονται, κυρίως, σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου (επί παραδείγματι συμμετοχή σε διαγωνισμούς, ταξίδια για συμμετοχή σε συνέδρια κλπ). Με την εν λόγω ρύθμιση, είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές δεν θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο και τη ψυχική διάθεση να συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους δράσεις, αφού θα πρέπει να επικεντρώσουν όλη τους την προσοχή και την ενέργειά τους στην προετοιμασία για την εισαγωγή τους στο Λύκειο. Έτσι, αποδυναμώνεται ένας από τους κύριους σκοπούς των προτύπων, ο οποίος είναι η συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις και ομίλους αριστείας. Κυρία Υπουργέ, επειδή φαίνεται να είσαστε διατεθειμένη να κάνετε το καλύτερο δυνατό για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, είμαι σίγουρος ότι θα σεβαστείτε τις δίκαιες απόψεις μας και θα αποσύρετε αυτή τη ρύθμιση. Με τιμή Κωνσταντίνος Καρεκλάς