• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης' | 26 Απριλίου 2020, 17:45

    Το μάθημα της Τεχνολογίας δεν ανήκει στα «παραδοσιακά» μαθήματα, καθώς στο διδακτικό αντικείμενό της αποκρυσταλλώνεται μία νέα εκπαιδευτική φιλοσοφία. Μάθημα με πολλές προεκτάσεις σε διαθεματικό και διεπιστημονικό επίπεδο, η Τεχνολογία αποτελεί μία προσπάθεια προσέγγισης ενός θέματος με τρόπο πρωτότυπο και ελεύθερο, αφού το μάθημα δεν οριοθετείται σε στενά πλαίσια αλλά δίνει την ελευθερία και την πρωτοβουλία στο μαθητή να επιλέξει ο ίδιος το θέμα του. Από την άλλη αποτελεί ένα ξεχωριστό τρόπο σύνδεσης της σχολικής γνώσης με την πραγματικότητα, αφού η τεχνολογία είναι πλέον εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου ανθρώπου, το οποίο τον βοηθά να ξεπεράσει ποικίλα προβλήματα. Έχει δικό του πρόγραμμα σπουδών και μεθόδους διδασκαλίας, σύμφωνα με τις οποίες η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιείται μέσω των εργασιών που κάνουν οι μαθητές/τριες. Ένα μάθημα στο οποίο οι μαθητές συνθέτουν εξ΄ολοκλήρου μια γραπτή εργασία. Σκοποί του μαθήματος είναι: 1. Να γνωρίσουν οι μαθητές το τεχνολογικό περιβάλλον, στο οποίο ζουν, μέσα από τις καθημερινές εμπειρίες τους. 2. Να μελετήσουν τεχνολογικά θέματα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους και να εξοικειωθούν με την τεχνολογική έρευνα. 3. Να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες μέσα από την κατασκευή διαφόρων αντικειμένων. 4. Να εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους στη διαδικασία της μάθησης. Όλα αυτά που αποτελούν νέα θεματική θα μπορούσαν να μπουν με την προσθήκη +1 ώρας τη εβδομάδα στο μάθημα της Τεχνολογίας σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Στην παρ.2 του άρθ.4 για τον τρόπο αξιολόγησης να αναφερθεί και το μάθημα της Τεχνολογίας αφού η συνθετική εργασία είναι μέρος του μαθήματος.