Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΤΣΑΛΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 26 Απριλίου 2020, 18:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το μάθημα της βιολογίας είναι απαραίτητο να γίνει δίωρο και να διδάσκεται στις δυο τουλάχιστον τάξεις του Γυμνασίου. Είναι σαφές ότι γενικότερα τα μαθήματα του θετικού προσανατολισμού είναι πολύ δύσκολο να διδάσκονται μια φορά και μια ώρα την εβδομάδα, καθώς οι απώλειες των ωρών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ο όγκος της ύλης και οι περιορισμένες εργαστηριακές ασκήσεις, περιορίζουν την ουσιαστική επαφή με το γνωστικό αντικείμενο. Η βιολογία αποτελεί ένα μάθημα που περιλαμβάνει πολλούς θεματικούς άξονες των οποίων η διδασκαλία αποτελεί πρωταρχική ανάγκη για την ουσιαστική εξέλιξη των μαθητών. Η προστασία του περιβάλλοντος, η έννοια της ανακύκλωσης, η πράσινη επανάσταση και η επαφή του μαθητή με την οικολογία αποτελεί μια σύγχρονη και αναγκαία προσέγγιση μιας θεματικής ενότητας της βιολογίας η οποία με παράλληλη διενέργεια εργαστηρίων στο φυσικό περιβάλλον, μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική πρωταρχική εκπαίδευση και περιβαλλοντική αφύπνιση. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η γνωριμία των νέων με το σώμα τους και η κατανόηση των βασικών μηχανισμών λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος μπορεί να δημιουργήσει στους νέους μας μια γνώση ικανή που να προφυλάσσει από ανεπιθύμητες και δυσάρεστες καταστάσεις. Οι ασθένειες, η μετάδοσή τους, η πρόληψη και ο τρόπος ζωής που συνάδει με την νέα εποχή που σηματοδοτεί η πανδημία του κορωναϊού, αποτελούν επίσης ένα θεματικό πλαίσιο ισχυρό να αποτελέσει μια ξεχωριστή ενότητα διδασκαλίας, ένα υπομάθημα στο μάθημα της βιολογίας, που με το κατάλληλο πρακτικό σχεδιασμό οδηγεί σε γνώση. Δεν είναι ανάγκη πάντα να μαθαίνουμε εκτεθειμένοι στην πραγματικότητα, αλλά να εκπαιδευόμαστε κατάλληλα ώστε να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στις αλλαγές. Αυτά είναι κάποια πεδία της επιστήμης της βιολογίας που παραθέτω ως σημαντικά. Η επιστήμη αυτή περιλαμβάνει πολλές βασικές ενότητες που δεν εμπλουτίζουν απλά τις γνώσεις των μαθητών, αλλά αντανακλούν στην καθημερινότητα, δημιουργούν προϋποθέσεις για την ασφάλεια των νέων, προάγουν την ποιότητα της ζωής και βελτιώνουν την υγεία μας.