Κυρία υπουργέ,
Στο σχέδιο Νόμου για την παιδεία που αναρτήθηκε πρόσφατα στην ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης, υπάρχει μια κατάφωρη αδικία σε βάρος των μαθητών που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια της χώρας, έχοντας βέβαια εισαχθεί σε αυτά με εξετάσεις, ιδιαίτερα δύσκολες, και με μεγάλο ανταγωνισμό. Σύμφωνα με το ως άνω σχέδιο Νόμου οι μαθητές αυτοί θα κληθούν να δώσουν και πάλι εξετάσεις – ανοιχτές, εισαγωγικές - για να εισαχθούν στα συνδεδεμένα Λύκεια των Προτύπων Σχολείων, πράγμα που μέχρι σήμερα δεν απαιτείτο. Οι μαθητές αυτοί δηλαδή υποβλήθηκαν στην ταλαιπωρία των εξετάσεων, σε μια τόσο μικρή ηλικία (6η Δημοτικού), κάνοντας φροντιστήρια - πολλές φορές και από την 4η Δημοτικού, προσβλέποντας να εισέλθουν σε κάποιο Πρότυπο Σχολείο – με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται – και σε αυτό το σχολείο να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στη Μέση Εκπαίδευση. Έτσι λοιπόν, φυσιολογικό και δίκαιο είναι τα παιδιά που σήμερα φοιτούν στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου να μην απαιτηθεί να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο Λύκειο, αφού εισήλθαν στα σχολεία αυτά με αυτό το δεδομένο και αυτόν τον προγραμματισμό. Σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν από μια άτυχη στιγμή ή συγκυρία να βρεθούν εκτός του σχολείου τους – η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στη μέση της φοίτησης μόνον ως τιμωρία μπορεί να εκληφθεί.
Σε κανένα άλλο σχολείο Δημόσιο ή Ιδιωτικό, συμπεριλαμβανομένων των Πειραματικών και των Μουσικών σχολείων δεν επαναξιολογούνται τα παιδιά στη μέση των σπουδών τους, με κίνδυνο να αλλάξουν σχολείο. Ποια έννοια άλλωστε έχει η επαναξιολόγησή τους μόλις τρία χρόνια μετά, όταν μάλιστα μετά από άλλα τρία χρόνια έρχονται οι κρίσιμες εξετάσεις εισαγωγής τους στα Πανεπιστήμια; Εκτός αυτού όμως, για τους γονείς των παιδιών αυτών θα είναι οικονομικά δυσβάσταχτο και εξουθενωτικό να επιβαρυνθούν με έξοδα φροντιστηρίων και για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο, πράγμα που δεν είχαν προβλέψει ούτε είχαν κάνει τον απαιτούμενο προγραμματισμό, πολλώ δε μάλλον στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία που συμπίπτει με την έξοδο της χώρας από τη ζοφερή πραγματικότητα της επιδημίας του κορονωϊού. Κατά συνέπεια μία πρόβλεψη στο σχετικό σχέδιο νόμου, σύμφωνα με την οποία θα εξαιρούνται από την υποχρέωση εξέτασης για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια, οι μαθητές που ήδη σήμερα φοιτούν στην πρώτη και στη δεύτερη τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων, θα έλυνε το πρόβλημα σύμφωνα με τις αρχές της συνέχειας, της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και της χώρας.
Πιστεύουμε ότι θα σκύψετε στο πρόβλημα, πρωτίστως ως γονιός, αλλά και με τη γνωστή σας αντίληψη για την αριστεία και την επιβράβευσή της, και θα συμβάλετε στη λύση του έτσι ώστε να μην αδικηθούν τα παιδιά που ήδη φοιτούν στις δυο πρώτες τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων της χώρας μας, μιας και τα παιδιά που φέτος φοιτούν στην Τρίτη Γυμνασίου έχουν ήδη εξαιρεθεί από τις ως άνω εξετάσεις.
Ευχαριστώ θερμά
Βασίλης Ιακωβάκης, γονέας μαθήτριας της Β΄ τάξης του Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
Κυρία υπουργέ, Στο σχέδιο Νόμου για την παιδεία που αναρτήθηκε πρόσφατα στην ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης, υπάρχει μια κατάφωρη αδικία σε βάρος των μαθητών που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια της χώρας, έχοντας βέβαια εισαχθεί σε αυτά με εξετάσεις, ιδιαίτερα δύσκολες, και με μεγάλο ανταγωνισμό. Σύμφωνα με το ως άνω σχέδιο Νόμου οι μαθητές αυτοί θα κληθούν να δώσουν και πάλι εξετάσεις – ανοιχτές, εισαγωγικές - για να εισαχθούν στα συνδεδεμένα Λύκεια των Προτύπων Σχολείων, πράγμα που μέχρι σήμερα δεν απαιτείτο. Οι μαθητές αυτοί δηλαδή υποβλήθηκαν στην ταλαιπωρία των εξετάσεων, σε μια τόσο μικρή ηλικία (6η Δημοτικού), κάνοντας φροντιστήρια - πολλές φορές και από την 4η Δημοτικού, προσβλέποντας να εισέλθουν σε κάποιο Πρότυπο Σχολείο – με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται – και σε αυτό το σχολείο να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στη Μέση Εκπαίδευση. Έτσι λοιπόν, φυσιολογικό και δίκαιο είναι τα παιδιά που σήμερα φοιτούν στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου να μην απαιτηθεί να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο Λύκειο, αφού εισήλθαν στα σχολεία αυτά με αυτό το δεδομένο και αυτόν τον προγραμματισμό. Σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν από μια άτυχη στιγμή ή συγκυρία να βρεθούν εκτός του σχολείου τους – η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στη μέση της φοίτησης μόνον ως τιμωρία μπορεί να εκληφθεί. Σε κανένα άλλο σχολείο Δημόσιο ή Ιδιωτικό, συμπεριλαμβανομένων των Πειραματικών και των Μουσικών σχολείων δεν επαναξιολογούνται τα παιδιά στη μέση των σπουδών τους, με κίνδυνο να αλλάξουν σχολείο. Ποια έννοια άλλωστε έχει η επαναξιολόγησή τους μόλις τρία χρόνια μετά, όταν μάλιστα μετά από άλλα τρία χρόνια έρχονται οι κρίσιμες εξετάσεις εισαγωγής τους στα Πανεπιστήμια; Εκτός αυτού όμως, για τους γονείς των παιδιών αυτών θα είναι οικονομικά δυσβάσταχτο και εξουθενωτικό να επιβαρυνθούν με έξοδα φροντιστηρίων και για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο, πράγμα που δεν είχαν προβλέψει ούτε είχαν κάνει τον απαιτούμενο προγραμματισμό, πολλώ δε μάλλον στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία που συμπίπτει με την έξοδο της χώρας από τη ζοφερή πραγματικότητα της επιδημίας του κορονωϊού. Κατά συνέπεια μία πρόβλεψη στο σχετικό σχέδιο νόμου, σύμφωνα με την οποία θα εξαιρούνται από την υποχρέωση εξέτασης για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια, οι μαθητές που ήδη σήμερα φοιτούν στην πρώτη και στη δεύτερη τάξη των Πρότυπων Γυμνασίων, θα έλυνε το πρόβλημα σύμφωνα με τις αρχές της συνέχειας, της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και της χώρας. Πιστεύουμε ότι θα σκύψετε στο πρόβλημα, πρωτίστως ως γονιός, αλλά και με τη γνωστή σας αντίληψη για την αριστεία και την επιβράβευσή της, και θα συμβάλετε στη λύση του έτσι ώστε να μην αδικηθούν τα παιδιά που ήδη φοιτούν στις δυο πρώτες τάξεις των Προτύπων Γυμνασίων της χώρας μας, μιας και τα παιδιά που φέτος φοιτούν στην Τρίτη Γυμνασίου έχουν ήδη εξαιρεθεί από τις ως άνω εξετάσεις. Ευχαριστώ θερμά Βασίλης Ιακωβάκης, γονέας μαθήτριας της Β΄ τάξης του Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.