Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ελπινίκη Λάμπρου | 26 Απριλίου 2020, 18:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με το νέο νομοσχέδιο φαίνεται πως αφαιρείται ένας ολόκληρος κλάδος επιστημών με μεγάλη αναγνώριση σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Βλέπουμε λοιπόν: α) Ανθρωπιστικών Σπουδών, β) Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και γ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Που ακριβώς πήγαν οι ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΕΣ κα Υπουργέ; Προτείνεται η πρώτη ομάδα επιστημών να διαμορφωθεί ως ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ και να διατηρηθεί το μάθημα της ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Να δοθεί στους μαθητές ή δυνατότητα να εξετάζονται στην κοινωνιολογία για τις σχολές κοινωνικών επιστημών (όπως αντίστοιχα θα συμβαίνει και με τις δυο άλλες κατευθύνσεις που δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα επιλογής), καθώς όχι μόνο είναι βασικό μάθημα σε όλα τα ακαδημαϊκά τμήματα που σχετίζονται με κοινωνικές επιστήμες (κοινωνιολογία, κοινωνική ανθρωπολογία κλπ) αλλά επίσης οι αρχές της κοινωνικής θεωρίας είναι βασικό μάθημα σε πολλά τμήματα ΑΕΙ (όπως πολιτικές επιστήμες, ψυχολογία, κλπ). Ένα μάθημα που είναι λοιπόν υποχρεωτικό στις κοινωνικές επιστήμες αφαιρείται από τις εισαγωγικές εξετάσεις για τις σχολές αυτό και αντικαθίσταται από τα λατινικά που δεν έχουν συνάφεια. Ένα από αυτά που μαθαίνει η Κοινωνιολογία στους μαθητές είναι η έννοια του «εξορθολογισμού». Σε ένα «ορθολογικό» εκπαιδευτικό σύστημα η εισαγωγή στα ΑΕΙ, εφόσον γίνεται με γραπτές εξετάσεις, πρέπει να σχετίζεται με το αντικείμενο σπουδών του κάθε τμήματος και να καλύπτει όλες τις επιστήμες!