Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΓΚΑΣ | 26 Απριλίου 2020, 19:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μα τέλος πάντων γιατί τέτοιο μένος με την πολύπαθη δευτεροβάθμια δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση; Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια στροφή του μαθητικού πληθυσμού προς την επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία μάλλον δημιούργησε αντιδράσεις από πολλούς, οι οποίοι για συντεχνιακούς ή/και οικονομικούς λόγους αντιδρούν και προσπαθούν να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών των ΕΠΑΛ. 1. Ενδοσχολικός εκφοβισμός; Το επιχείρημα του σχολικού εκφοβισμού από ενήλικες μαθητές σε ανήλικους είναι τουλάχιστον αστείο, αλλά είναι ταυτόχρονα και επικίνδυνο. Χωρίς καμία επίσημη έρευνα, δημιουργεί εντυπώσεις και βέβαια στοχοποίηση των ενηλίκων μαθητών χρησιμοποιώντας κοινωνικό ρατσισμό. Στο δικό μου σχολείο υπάρχουν πολλοί ενήλικες μαθητές, οι οποίοι όχι μόνο αυξάνουν την συνοχή της τάξης αλλά και δρουν προληπτικά στην ανάπτυξη της ενδοσχολικής βίας. Επίσης υπάρχουν ενήλικες, οι οποίοι για προσωπικούς, οικογενειακούς και επαγγελματικούς λόγους αποφάσισαν να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ για απόκτηση πτυχίου ή/και απολυτηρίου. Αυτοί δεν μπορούν να φοιτήσουν σε εσπερινό, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει στην περιοχή και κάποιοι εργάζονται σε απογευματινό ωράριο και μπορούν να φοιτήσουν μόνο σε ημερήσιο ΕΠΑΛ. Το λυπηρό είναι ότι υπάρχουν και κάποιοι συνάδελφοι (και όχι μόνο) που με σχόλια τους θεωρούν σωστά τα άρθρα. Γνωρίζοντας μερικούς από αυτούς, οι οποίοι εργάζονται σε πολυπληθή ΕΠΑΛ μεγάλων πόλεων, δυστυχώς δεν έχουν σκεφτεί τι συμβαίνει στα επαρχιακά ΕΠΑΛ, όπου υπάρχουν μόνο ημερήσια και όπως προανέφερα δεν υπάρχει δυνατότητα φοίτησης σε εσπερινά. Χρησιμοποιείται μάλιστα το επιχείρημα ότι δεν πρέπει να διδάσκονται μαζί ενήλικες και ανήλικοι μαθητές, γιατί έχουν διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικό τρόπο μάθησης. Εδώ να επισημάνω, ότι αφενός οι ενήλικες μαθητές είναι ελάχιστοι, άρα δεν διαφοροποιούν πολύ την όλη διδακτική διεργασία, η οποία προφανώς στηρίζεται στη χρήση μεθόδων μάθησης των ανήλικων μαθητών και αφετέρου οι ενήλικες μαθητές δεν έχουν άλλη δυνατότητα επιλογής. 2. Αποσυμφόρηση; Η αναλογία των ΕΠΑΛ ανά δήμο είναι 1 προς 4-5 περίπου. Για να πετύχουμε την σύγκλιση με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα (2 ΕΠΑΛ – 1 ΓΕΛ ) θα πρέπει να ανέβει η αναλογία κάτι που άρχισε να επιτυγχάνεται με την αύξηση των εγγραφών στα ΕΠΑΛ. Η δήθεν «αποσυμφόρηση» πρέπει να επιτευχθεί: a. με την κατασκευή καινούργιων ΕΠΑΛ και την επένδυση σε υποδομές τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω των αντίστοιχων κονδυλίων για εργαστηριακό εξοπλισμό από τα πακέτα στήριξης b. Με την μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη. και όχι με την μετακόμιση του συνωστισμού στα Εσπερινά ΕΠΑΛ που δεν αρκούν (ούτε αριθμητικά ανά νομό αλλά και ούτε καλύπτουν όλες τις ειδικότητες) για να εγγράψουν όλους τους 17+ σε όλες τις ειδικότητες. 3. Ισότητα; Από νομική άποψη η ρύθμιση του άρθρου 51 συνολικά προσκρούει στο άρθρο 16 του συντάγματος το οποίο αναφέρει ρητά ότι: «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια». Εύλογα λοιπόν δημιουργούνται ορισμένα ερωτήματα που τίθενται παρακάτω: Ένας μαθητής άνω των 17 ή ενήλικος που δεν έχει απολυτήριο λυκείου μπορεί να εγγραφεί σε ΓΕΛ αλλά όχι σε ΕΠΑΛ; Καταργείται και το δικαίωμα επιλογής του είδους σχολείου φοίτησης; Επίσης γιατί να μην μπορεί ένας απόφοιτος λυκείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) να εγγραφεί στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ σε συγκεκριμένο τομέα για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας που τον ενδιαφέρει ή τον εξυπηρετεί επαγγελματικά; Αν δεν μπορεί να φοιτήσει σε ΕΠΑΛ πρέπει να πάει σε ΙΕΚ; Αν δεν υπάρχει κοντινό ΙΕΚ; Αν δεν τον βολεύουν τα απογευματινά Δημόσια ΙΕΚ ή εγγραφούν πολλοί καταρτιζόμενοι και δεν υπάρχουν κενές θέσεις ή ειδικότητες που τον ενδιαφέρουν, πρέπει να στραφεί στα Ιδιωτικά ΙΕΚ; Τέλος γιατί να μην μπορεί ένα απόφοιτος ειδικότητας Γ΄ τάξης να εγγραφεί σε άλλη ειδικότητα του ίδιου τομέα και με μία επιπλέον χρονιά να αποκτήσει και ένα επιπλέον πτυχίο; 4. Που αποσκοπούν τα άρθρα 51 και 52; Ο σκοπός του νομοσχεδίου όπως διαφαίνεται, είναι να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και να οδηγηθούν οι άνω των 18 ετών μαθητές αποκλειστικά στην κατάρτιση (και ίσως προς όφελος και της γενικής εκπαίδευσης;). Καθώς αν εγγραφούν όλοι αυτοί σε εσπερινά ΕΠΑΛ η συμφόρηση θα είναι και εκεί αναπόφευκτη. Προφανώς δεν θα χωρέσουν (ή δεν θα μπορέσουν) όλοι, και όσοι δεν εγγραφούν στα ΕΠΑΛ , θα οδηγηθούν στα ΙΕΚ (και πολλοί βέβαια στα ιδιωτικά). ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 51 ΚΑΙ 52! ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! Με τιμή, Γεώργιος Μπέγκας