• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΟΦΙΑ ΓΚΙΡΤ.' | 26 Απριλίου 2020, 19:30

    Με αφορμή το υπό συζήτηση νομοσχέδιο και αναφορικά με το άρθρο 02 για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο ,δράττομαι της ευκαιρίας να υπογραμμίσω τον κίνδυνο που ελλοχεύει η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία. Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας προϋποθέτει την κατάκτηση της δομής της πρώτης -μητρικής γλώσσας (ελληνικής) κάτι το οποίο δυστυχώς δεν επιτυγχάνεται στις μέρες μας ούτε στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου… Η ελληνική γλώσσα, σύμφωνα με τον Γ. Μπαμπινιώτη, αντιμετωπίζει έναν κίνδυνο τον οποίο διατρέχουν οι κακοποιούμενες γλώσσες, στις οποίες και κατατάσσεται . Συγκεκριμένα, αναφέρει πως κακοποιούμενες χαρακτηρίζονται οι γλώσσες των οποίων οι φυσικοί ομιλητές εμφανίζουν έντονο λειτουργικό αναλφαβητισμό (δεν μπορούν να καταλάβουν εύκολα ένα απαιτητικό κείμενο, δεν μπορούν να γράψουν, να αναγνώσουν κείμενα κ.λπ.) και που η χρήση τους στην επικοινωνία είναι αισθητά υποβαθμισμένη (σε λεξιλογικό και συντακτικό επίπεδο), εμφανίζοντας αδικαιολόγητα υψηλό αριθμό δανείων από την Αγγλική. Εύλογα , επομένως , προκύπτουν τα εξής ερωτήματα : « Μήπως η εισαγωγή της Αγγλικής στο νηπιαγωγείο επιτείνει το ήδη υπαρκτό πρόβλημα των βαρβαρισμών και των σολοικισμών ,που υποβαθμίζουν και αλλοιώνουν την ελληνική γλώσσα; Μήπως η γλωσσική σύγχυση ελληνικής και αγγλικής σε μια τέτοια ηλικιακή ομάδα οδηγήσει σε μια νέα «Βαβέλ» ; Σας παρακαλώ να αναλογιστείτε τις συνέπειες αυτής της νομοθετικής ρύθμισης , ώστε να αποφύγουμε στο μέλλον να «μουρμουρίζουμε σπασμένες λέξεις από ξένες γλώσσες» (Σεφέρης) για να επικοινωνούμε στην Ελλάδα…