Η συμμετοχή μόνο των μελών ΔΕΠ και ο αποκλεισμός όλων των υπολοίπων κατηγοριών προσωπικού από το εκλεκτορικό σώμα για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών δε συνάδει με την αντιπροσωπευτικότητα, τον πλουραλισμό και πάνω από όλα με τη δημοκρατία στα πανεπιστήμια.
Οι πρυτανικές αρχές διοικούν το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας και επηρεάζουν τη λειτουργία και το έργο της. Είναι προφανές λοιπόν πως στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού πανεπιστημίου όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα δικαιούται και πρέπει να συμμετέχει στην εκλογή τους. Αντίθετα ο διαχωρισμός του προσωπικού με βάση το δικαίωμα συμμετοχής στην ανάδειξη των πρυτανικών αρχών σε προσωπικό πρώτης κατηγορίας με δικαίωμα συμμετοχής και δεύτερης κατηγορίας χωρις δικαίωμα συμμετοχής δε μπορεί και δεν πρέπει να έχει θέση σε ένα δημοκρατικό πανεπιστήμιο. Ούτε και βλέπω πως μπορεί αυτός ο διαχωρισμός να συμβάλει με οποιονδήποτε τρόπο στην καλύτερη λειτουργία του πανεπιστημίου. Το αντίθετο μάλλον αφού απαξιώνει μεγάλο μέρος του προσωπικού θεωρώντας το ανώριμο και ακατάλληλο να συμμετέχει στην εκλογή της διοίκησης του ιδρύματος στο οποίο εργάζεται και προσφέρει.
Καθένας βέβαια μπορεί να πιστεύει, επιχειρηματολογεί και να υποστηρίζει ότι ένα ολιγαρχικό μοντέλο διοίκησης οδηγεί σε καλύτερα πανεπιστήμια. Δεν μπορεί όμως να επικαλείται την ενίσχυση της αυτονομίας, της αντιπροσωπευτικότητας, του πλουραλισμού και της δημοκρατίας στα πανεπιστήμια για να υποστηρίξει ένα τέτοιο μοντέλο!
Η συμμετοχή μόνο των μελών ΔΕΠ και ο αποκλεισμός όλων των υπολοίπων κατηγοριών προσωπικού από το εκλεκτορικό σώμα για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών δε συνάδει με την αντιπροσωπευτικότητα, τον πλουραλισμό και πάνω από όλα με τη δημοκρατία στα πανεπιστήμια. Οι πρυτανικές αρχές διοικούν το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας και επηρεάζουν τη λειτουργία και το έργο της. Είναι προφανές λοιπόν πως στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού πανεπιστημίου όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα δικαιούται και πρέπει να συμμετέχει στην εκλογή τους. Αντίθετα ο διαχωρισμός του προσωπικού με βάση το δικαίωμα συμμετοχής στην ανάδειξη των πρυτανικών αρχών σε προσωπικό πρώτης κατηγορίας με δικαίωμα συμμετοχής και δεύτερης κατηγορίας χωρις δικαίωμα συμμετοχής δε μπορεί και δεν πρέπει να έχει θέση σε ένα δημοκρατικό πανεπιστήμιο. Ούτε και βλέπω πως μπορεί αυτός ο διαχωρισμός να συμβάλει με οποιονδήποτε τρόπο στην καλύτερη λειτουργία του πανεπιστημίου. Το αντίθετο μάλλον αφού απαξιώνει μεγάλο μέρος του προσωπικού θεωρώντας το ανώριμο και ακατάλληλο να συμμετέχει στην εκλογή της διοίκησης του ιδρύματος στο οποίο εργάζεται και προσφέρει. Καθένας βέβαια μπορεί να πιστεύει, επιχειρηματολογεί και να υποστηρίζει ότι ένα ολιγαρχικό μοντέλο διοίκησης οδηγεί σε καλύτερα πανεπιστήμια. Δεν μπορεί όμως να επικαλείται την ενίσχυση της αυτονομίας, της αντιπροσωπευτικότητας, του πλουραλισμού και της δημοκρατίας στα πανεπιστήμια για να υποστηρίξει ένα τέτοιο μοντέλο!