Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Παρασκευή Ξένου | 26 Απριλίου 2020, 20:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
"Η Κοινωνιολογία ενώνει" Οι δύσκολες κοινωνικές συνθήκες σήμερα απαιτούν σοβαρές κοινωνιολογικές προσεγγίσεις που να ενώνουν. Γιατί η "κοινωνιολογία ενώνει" το ατομικό και το συλλογικό, το συναινετικό και το συγκρουσιακό, το ανθρώπινο και το φυσικό και αυτό είναι που μας ενδιαφέρει. Να συμφιλιωθούμε με τον φυσικό/κοινωνικό μας εαυτό. Η κοινωνιολογική θεωρία και πράξη αποδεικνύει με κάθε της θέση πως δεν υπάρχει μία μόνο όψη στα "περί του ανθρώπου" κοινωνικά ζητήματα. Η κοινωνιολογία δεν αποτελεί μονοδιάστατη επιστήμη. Ούτε θεωρεί δεδομένα και θέσφατα. Δεν είναι μόνο "ανθρωπιστική" επιστήμη, δηλαδή επιστήμη του ανθρώπου, αλλά και της κοινωνίας του. Αλήθεια, λογίζεται κανείς ως "άνθρωπος" έξω από το κοινωνικό πλαίσιο και κανόνες; Όχι φυσικά, αφού "ανθρωπιστικό" και "κοινωνικό" είναι έννοιες ταυτόσημες. Είναι θετική επιστήμη (κοινωνική φυσική, κατά τον ανάδοχό της Α. Κοντ, επιστήμη των κοινωνικών γεγονότων, κατά τον Ε. Ντυρκέμ). Είναι κριτική/ερευνητική επιστήμη και έτσι μελετά το αντικείμενό της (ορθολογιστικά, κατά τον Μ. Βέμπερ). Είναι μοναδική και ιδιαίτερη επιστήμη, όπως μοναδικό, ιδιαίτερο και σύνθετο είναι το αντικείμενό της, η ίδια η κοινωνική πραγματικότητα, δράση και ζωή. Η κοινωνιολογία είναι επιστήμη του σύγχρονου δυτικού κόσμου που αναγνωρίζεται ως τέτοια και διδάσκεται στα μεγαλύτερα κέντρα του από τον Μεσαίωνα και μετά, ως γέννημα του διαφωτισμού και της ορθολογικής/ επιστημονικής σκέψης. Έχει δε τις ρίζες της στην κλασσική ελληνική αρχαιότητα, στον Αριστοτέλη και στον Πλάτωνα. Προάγει τη δημοκρατία και την ελεύθερη κρίση και σκέψη, καλλιεργώντας ανάλογες κριτικές και δημιουργικές, γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες. Παρέχει ελπίδα και όραμα για τους νέους. Συμβάλλει στη διαμόρφωση ατομικής και κοινωνικής συνείδησης απαλλαγμένης από κάθε είδους ιδεοληψίες. Η κοινωνιολογία είναι η επιστήμη των επιστημών, φυσικών και κοινωνικών. Η επιστήμη των κοινωνικών αιτίων των κοινωνικών γεγονότων. Η επιστήμη των κοινωνικών θεσμών. Η επιστήμη των κοινωνικών σχέσεων. Η επιστήμη των κοινωνικών ομάδων. Η επιστήμη των κοινωνικών συστημάτων και πολιτισμών. Η επιστήμη των κοινωνικών εξελίξεων και των κοινωνικών μετασχηματισμών. Η επιστήμη των κοινωνικών προβλημάτων. Τα πορίσματά της αξιοποιούνται πολλαπλώς από όλες τις επιστήμες φυσικές/θετικές (περιβάλλον/φυσικό και κοινωνικό) και κοινωνικές/ανθρωπιστικές (άνθρωπος). Όχι μόνο θα έπρεπε να εξετάζεται πανελλαδικά και σε μία κατεύθυνση/προσανατολισμό, αλλά θα έπρεπε να εξετάζεται πανελλαδικά και σε όλες τις κατευθύνσεις/προσανατολισμούς. Από την άλλη, χωρίς κοινωνική παιδεία σε όλες τις τάξεις των σχολείων μας, ώστε οι νέοι να παιδευτούν πρωτίστως κοινωνικά, ως κοινωνία "θα σπείρουμε ανέμους και θα θερίζουμε θύελλες". Ποτέ άλλοτε οι κοινωνικές επιστήμες δεν ήταν τόσο επιβεβλημένες όσο είναι σήμερα, στην πολυμορφική και σύνθετη κοινωνική πραγματικότητα. Με εκτίμηση !