Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση2. Πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότηταΣχόλιο του χρήστη Dimitris D | 7 Δεκεμβρίου 2010, 18:05
Σχετικά με την διευκόλυνση της κινητικότητας προτείνω την δυνατότητα μετακίνησης από την τριτοβάθμια εκπαίδευσης στην μεταδευτεροβάθμια(ΙΕΚ) για τους φοιτητές που θέλουν να διακόψουν τις σπουδές τους, διέξοδος για τους αιώνιους φοιτητές. Αν με τον όρο διεπιστημονικότητα εννοείται η εισαγωγή 1-2 χρόνων προπτυχιακών μαθημάτων, συμφωνώ αν όμως εννοείται διεπιστημονικό πτυχίο υπάρχει πρόβλημα. Η διεπιστημονικότητα είναι αποτυχία. Αν ψάξετε τα στατιστικά σχετικά με το πόσοι παίρνουν πτυχίο στα διεπιστημονικά τμήματα και πόσοι από αυτούς εργάζονται στο αντικείμενο τους, θα καταλάβετε γιατί είναι αποτυχία. Αν πάρουμε λίγα μαθηματικά, λίγο φυσική, λίγο από όλα, φτιάχνουμε έναν πτυχιούχο που είναι ανίκανος στα πάντα αντί να είναι σχετικός με τα πάντα, δεν ζητά αυτό η αγορά εργασίας. Οι φοιτητές δεν πρέπει να ανακατεύονται καθόλου με την έρευνα και την καινοτομία, πρέπει να ασχολούνται μόνο με την απόκτηση βασικού τίτλου πτυχίου. Η έρευνα φτιάχνει αιώνιους φοιτητές, όποιος παίρνει διπλωματική εργασία σχετική με έρευνα επιμηκύνει τις σπουδές του από 1 ως 3 εξάμηνα. Με την έρευνα πρέπει να ασχολούνται μόνο όσοι θέλουν Master ή PhD, αφού εργαστούν στο αντικείμενο τους, ώστε να παράγουν καινοτομία σχετική με αυτό που θέλει η αγορά και όχι ουτοπίες κρυμμένες σε κάποιο συρτάρι.