• Σχόλιο του χρήστη 'Διομήδης Κυριάκου' | 26 Απριλίου 2020, 20:55

    Με το άρθρο αυτό τίθεται ηλικιακοί, κοινωνικοί-ταξικοί αλλά και θεσμικοί φραγμοί στις εγγραφές των μαθητών και των μαθητριών στα ΕΠΑ.Λ. Ο αριθμός των μαθητών/-τριών που σπουδάζουν στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. με ηλικία πάνω από 17 χρονών είναι αρκετά υψηλός και φτάνει, ανάλογα τη σχολική χρονιά, ακόμα και το 1/3 του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. (Στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του σχολικού έτους 2017-18, στα οποία καταγράφεται ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες των ημερησίων ΕΠΑ.Λ. που είχαν γεννηθεί τα έτη 1999 και πριν, άρα είχαν ήδη ξεπεράσει τα 17 χρόνια το 2017 ήταν 18.391 και στις τρεις τάξεις, όταν τη σχολική αυτή χρονιά στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. φοιτούσαν 67.019 μαθητές/-τριες, δηλ. το 27,4 % του μαθητικού πληθυσμού, https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/SED27/-). Τίθεται ζήτημα παραβίασης της συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας για παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης (Σύνταγμα της Ελλάδας, Άρθρο 16,παρ4). Ο στόχος είναι «η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ.» όπως μαρτυρά η ίδια η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου. Αποτέλεσμα θα είναι η διάλυση των επαγγελματικών λυκείων με κατάργηση ειδικοτήτων, οι οποίες δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν λόγω μικρού αριθμού μαθητών. Έτσι ακόμη και μαθητές κάτω των 17, δεν θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν την ιδικότητα που τους ενδιαφέρει, γιατί δεν θα υπάρχει τμήμα στον Νομό κατοικίας τους.