Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Νεκταρία Λαμπιδώνη | 26 Απριλίου 2020, 21:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα κι εγώ να καταθέσω την άποψή μου στη δημόσια διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία και συγκεκριμένα για το άρθρο που αναφέρεται στο διδακτικό χρόνο του μαθήματος «Θεατρική αγωγή». Έχω την αίσθηση, ότι το μάθημα της Θεατρικής αγωγής βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο, 25 χρόνια μετά την επιτυχημένη πιλοτική εφαρμογή του, στο πλαίσιο του προγράμματος Μελίνα. Είναι πεποίθηση πολλών στελεχών της εκπαίδευσης ότι το μάθημα καταργήθηκε στην Ε΄ και στην ΣΤ΄ το 2016 χωρίς σκέψη και χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια. Καταργήθηκε σε τάξεις για τις οποίες είχε εκπονηθεί βιβλίο, σε τάξεις που οι μαθητές αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν εθνικές επετείους – γιορτές λήξης και πολλές φορές οι συνάδελφοί μου κι εγώ εργαστήκαμε επιπλέον ώρες, εθελοντικά, για να καλλιεργηθεί ένα αρτιότερο αισθητικό αποτέλεσμα. Παρατηρώντας ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη να επανέλθει νιώθω ότι η θεατρική παιδεία αντιμετωπίζεται πρόχειρα και χωρίς σχέδιο για άλλη μια φορά. Η θεατρική αγωγή είναι ένα μάθημα που οδηγεί τον μαθητή στην αυτογνωσία, στην κοινωνικοποίησή του, που καλλιεργεί τη φαντασία και το πνεύμα του. Ένα μάθημα μέσα από το οποίο έχουμε δουλέψει τη διαφορετικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον εθελοντισμό, την κυκλοφοριακή αγωγή, το σχολικό εκφοβισμό, την κλιματική αλλαγή, τα συναισθήματα, τη φιλία, τη μυθολογία, κ.α. Ένα μάθημα που μπορεί να συνδυάσει όλες τις Τέχνες. Ένα μάθημα βιωματικό που μπορεί να αξιοποιηθεί για την εμπέδωση της Ιστορίας, της Γλώσσας, της Φυσικής, της Πολιτικής αγωγής κ.α .Ένα μάθημα που σε συνεργασία με όλους τους συναδέλφους κι ιδιαίτερα με τους συναδέλφους της Αισθητικής Αγωγής θα μπορούσε να είναι μια ισχυρή καλλιτεχνική σφραγίδα σε κάθε σχολείο.Ο ρόλος του εκπαιδευτικού θεατρικής αγωγής υποβιβάζεται, όταν διακόπτεται η διδασκαλία του μαθήματος στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού κι όταν δεν δίνεται το περιθώριο στον εκπαιδευτικό να επέμβει αισθητικά στις εκδηλώσεις του σχολείου. Για όλους τους παραπάνω λόγους θα ήθελα να λάβετε σοβαρά υπόψη σας την αναγκαιότητα της επαναφοράς του μαθήματος στην Ε΄ και στην ΣΤ΄ Δημοτικού, ένα μάθημα που δεν θα έπρεπε να έχει καταργηθεί τα τελευταία 4 χρόνια, αλλά αντίθετα θα έπρεπε να έχει μια στέρεη βάση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.