Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση3. Ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα και της διεθνούς παρουσίας των ιδρυμάτων, σε άμεση σύνδεση με το νέο πρότυπο ανάπτυξης της χώρας: ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη mary | 7 Δεκεμβρίου 2010, 19:49
Οι εξαγγελίες για διεθνοποίηση των ΑΕΙ μπορεί να φαίνονται ελκυστικές, θα πρέπει όμως, για να μην γίνονται απλώς για το θεαθήναι, να είναι ρεαλιστικές. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πραγματικά η διεθνής εμπειρία, αλλά και οι δυνατότητες της χώρας. Ενδεικτικά σημειώνω: -Έχει μελετηθεί εάν, και σε ποια έκταση, συμμετέχουν σε εκλογές καθηγητών καθηγητές πανεπιστημίων του εξωτερικού; με δεδομένο ότι στα ελληνικά ΑΕΙ γίνονται κάθε χρόνο εκατοντάδες εκλογές και εξελίξεις, έχουμε πραγματικά την εντύπωση ότι θα απασχολούνται δεκάδες ξένοι καθηγητές και θα ξοδεύουν χρόνο από την έρευνα στα δικά τους πανεπιστημια, για να διαβάζουν δημοσιεύσεις σε ξένη γλώσσα, και να έρχονται κάθε τόσο στην Ελλάδα για μία εξέλιξη από επίκουρο σε αναπληρωτή; -Με δεδομένο ότι το Υπουργείο Παιδείας διορίζει τους νέους λέκτορες 2-2,5 χρόνια από την εκλογή τους, όταν προβλεφθεί η εκλογή "Επισκεπτών Καθηγητών" αναγνωρισμένου κύρους από πανεπιστήμια του εξωτερικού, προγραμματίζεται να διορίζονται και να αμείβονται με αντίστοιχους όρους; ή αυτοί θα είναι άλλης ταχύτητας πανεπιστημιακοί; Εν συνόψει, ωραίες είναι οι καλές προθέσεις, αλλά πρέπει να συνοδεύονται από προγραμματισμό και συνεκτίμηση των διεθνών δεδομένων και των δυνατοτήτων της χώρας (εκτός αν πιστεύουμε ότι στα πανεπιστήμια της Ευρώπης ή της Αμερικής προβλέπονται εκλογές με μόρια ή μέσω ΑΣΕΠ, όπως έχει προταθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης)