Η αναβάθμιση, η ενίσχυση και η διεύρυνση των Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.), μετά από αρκετά χρόνια εγκατάλειψης και απαξίωσης, κινείται σε θετική κατεύθυνση.
Η μετατροπή, όμως, Πειραματικών Σχολείων σε Πρότυπα με την ταυτόχρονη αποσύνδεσή τους από τα σχολεία της προηγούμενης βαθμίδας, με την οποία ήταν διασυνδεδεμένα, είναι αναιτιολόγητη, ατεκμηρίωτη και δεν εδράζεται σε κανένα επιστημονικό δεδομένο. Όχι μόνο δε συμβάλλει αλλά, αντιθέτως, βλάπτει την αναβάθμιση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Είναι επιπλέον και άδικη, αφού την ίδια στιγμή χωρίς καμία τεκμηρίωση, άλλα πειραματικά δημοτικά διασυνδέονται με πειραματικά γυμνάσια, πετυχαίνοντας την απρόσκοπτη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών/-τριών τους σε ΠΕΙ.Σ. της επόμενης βαθμίδας. Από την άλλη μεριά, γονείς που επέλεξαν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε διασυνδεδεμένα μεταξύ τους πειραματικά σχολεία θεωρώντας ότι σε αυτά θα ολοκληρώσουν και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βλέπουν τον σχεδιασμό τους να ανατρέπεται και τα δικαιώματα των παιδιών τους για σταθερό και ομαλό διδακτικό βίο να ακυρώνονται.
Συγκεκριμένα: η εξόφθαλμα ευνοϊκή, φωτογραφική – αν και στη βάση της σωστή – αντιμετώπιση των Πειραματικών Δημοτικών του Μαρασλείου, που διασυνδέονται με το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Πλάκας, εγείρει εύλογα ερωτηματικά και δημιουργεί δικαιολογημένες απορίες. Όταν, μάλιστα, μαθητές/-τριες άλλων Πειραματικών Δημοτικών και Γυμνασίων, όπως του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, στερούνται με αιφνιδιαστικό, ατεκμηρίωτο και αντιεπιστημονικό τρόπο το θεσμοθετημένο δικαίωμά τους για απευθείας εισαγωγή στο συστεγαζόμενο και διασυνδεδεμένο μέχρι σήμερα με αυτά σχολείο της επόμενης βαθμίδας, δημιουργούνται συνειρμοί που οδηγούν σε παλαιοκομματικές και καταδικασμένες πρακτικές…. Δύο μέτρα και δύο σταθμά για ακριβώς ίδιες περιπτώσεις.
Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) είναι η ιστορικότερη πειραματική δομή της χώρας, με περισσότερα από ενενήντα χρόνια πορεία. Από ιδρύσεώς του λειτουργούν ενιαία και στον ίδιο χώρο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και εποπτεύονται από ενιαίο Εποπτικό Επιστημονικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.). Το γεγονός αυτό, της συνύπαρξης όλων αυτών των ηλικιών στις ίδιες σχολικές εγκαταστάσεις και της εξέλιξης τους (μαθησιακής, ψυχολογικής, επικοινωνιακής, κοινωνικής), αποτελεί από μόνο του θέμα επιστημονικής έρευνας και μελέτης. Με το παρόν ν/σ Γυμνάσιο και Λύκειο γίνονται Π.Σ, ενώ το Δημοτικό, που παραμένει πειραματικό, αποσυνδέεται από τα άλλα δύο (εισάγεται, δηλαδή, εκτός των άλλων και το εξής παράδοξο: το μισό σχολείο να είναι πειραματικό και το άλλο μισό πρότυπο!). Οι μαθητές\-τριες που φοιτούν σε αυτό, μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση που λαμβάνει χώρα στην Α΄ Δημοτικού, "βλέπουν την πόρτα της εξόδου" και καλούνται αιφνιδιαστικά να αλλάξουν παιδαγωγικό και κοινωνικό περιβάλλον, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η «βίαιη» αλλαγή στην ψυχολογία και τη μαθησιακή τους εξέλιξη. Όλα τα προηγούμενα χρόνια τα παιδία μας κι εμείς έχουμε διαθέσει αρκετό χρόνο και κόπο (ξυπνούν από τις 06:00 και επιστρέφουν σπίτι στις 17:00 – 18:00) και έχουμε αναλάβει δυσβάστακτα έξοδα μεταφοράς - αφού μιλάμε για ένα διατοπικό σχολείο - προκειμένου να τύχουν μιας πειραματικής εκπαίδευσης, η οποία ξεκινά από το Δημοτικό
και ολοκληρώνεται στο Λύκειο.
Έχοντας δημιουργήσει, λοιπόν, αυτά τα παιδιά κοινωνικές σχέσεις με φίλους, δασκάλους, καθηγητές, όνειρα και σχέδια κοινά για το μέλλον, έρχεται ένα σχέδιο νόμου, μία αιτιολογική χωρίς καμία βάση και λογική να τους ανατρέψει τα πάντα. Φανταστείτε ένα παιχνίδι στο οποίο οι όροι αλλάζουν ξαφνικά και κατά το δοκούν (όχι από τα παιδιά), αφού αυτό έχει ξεκινήσει. Πολύ περισσότερο, όταν μιλάμε για θέματα Παιδείας και Παιδαγωγικής.
Πραγματικά: πώς θα εξηγήσουμε σε ένα 6χρονο, 10χρονο, 15χρονο τι ακριβώς συμβαίνει; Με τι όρους θα το μεταφράσουμε; Δωρεάν δημόσια ποιοτική παιδεία για όλο και περισσότερους ή για λίγους και κυρίως «άριστους»; Αναρωτιόμαστε: στην περίπτωση αυτή δεν έχει ισχύ η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος;
Ισχυρότερος όμως, ακόμη λόγος για να εξακολουθήσει η διασύνδεση των Σχολείων του ΠΣΠΑ και η απευθείας εισαγωγή των μαθητών/-τριών του στις επόμενες βαθμίδες του είναι ότι: το Δημοτικό του ΠΣΠΑ είναι ένα από τα ελάχιστα - εάν όχι το μοναδικό Πειραματικό της χώρας - το οποίο «αντιστεκόμενο» στην προσπάθεια απαξίωσης των Πειραματικών Σχολείων τα τελευταία χρόνια, υλοποιεί μία πιλοτική, ψηφιακή μέθοδο διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, δοκιμάζοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Η διδασκαλία των μαθημάτων σε αυτό γίνεται με συστηματική χρήση των νέων τεχνολογιών (οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τα προσωπικά τους tablet, με τα οποία πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ήδη από τη Β΄ Δημοτικού!) Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι είναι το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της χώρας που στην παρούσα κρίση υλοποίησε, αμέσως μόλις έκλεισαν τα σχολεία, προγράμματα σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.) Είναι ΛΑΘΟΣ να διαρραγεί η συνέχεια του ΠΣΠΑ. Αντίκειται στους σκοπούς του παρόντος ν/σ, όπως αυτοί περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση το να μη γίνει συστηματική παρακολούθηση και διερεύνηση των αποτελεσμάτων αυτής της πρωτοποριακής για τη δημόσια εκπαίδευση μεθόδου, «του πειραματισμού και της εφαρμογής αυτών των εκπαιδευτικών καινοτομιών.» (Αντιγράφουμε από αιτιολογική έκθεση: «Η δυνατότητα διασύνδεσης των σχολείων από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο επιτρέπει την, σε βάθος χρόνου, παρακολούθηση και εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την επίτευξη των ιδιαίτερων στόχων των ΠΕΙ.Σ. και, ιδίως, ως προς την επενέργεια του πειραματισμού και της καινοτομίας στη μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.»)
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι: η διασφάλιση του ενιαίου χαρακτήρα του ΠΣΠΑ (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και η απευθείας εισαγωγή όσων φοιτούν σήμερα σε αυτό στις επόμενες βαθμίδες του, συμβάλλει καθοριστικά στους σκοπούς των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., όπως αυτοί ορίζονται στην αιτιολογική έκθεση (συνοπτική παρουσίαση κεφαλαίου για Π.Σ και ΠΕΙ.Σ, άρθρα 10 και 12,13 και56.)
Προτείνουμε να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας του ΠΣΠΑ. Όλες οι βαθμίδες του να παραμείνουν διασυνδεδεμένες, ανεξαρτήτως εάν το Γυμνάσιο και το Λύκειο γίνουν πρότυπα ή όχι, και οι μαθητές/-τριες που φοιτούν, μέχρι σήμερα, σε αυτό να εισάγονται απευθείας στην επόμενη βαθμίδα (Γυμνάσιο, Λύκειο). Άλλωστε, οι μαθητές που εισάγονται στο Γυμνάσιο του ΠΣΠΑ είναι διπλάσιοι από αυτούς που φοιτούν στην έκτη δημοτικού. Επομένως είναι εφικτό αυτοί που φοιτούν στο 6/θεσιο Δημοτικό να εισάγονται απευθείας στην Α΄ Γυμνασίου και οι υπόλοιπες θέσεις να καλύπτονται με εξετάσεις.
Η άρση της παραπάνω αδικίας με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο (τροποποίηση του άρθρου 56 παρ. 10 ή του άρθρου 13 παρ. 2 και παρ.5) είναι επιβεβλημένη πρωτίστως για λόγους παιδαγωγικούς, ερευνητικούς, επιστημονικούς αλλά και για λόγους ισονομίας. Την επιτάσσουν η διασφάλιση ήρεμου παιδαγωγικού κλίματος για τα παιδιά μας, αλλά και οι αρχές της συνέχειας του κράτους και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, τις οποίες, άλλωστε, διαρκώς επικαλείται η παρούσα Κυβέρνηση.
Τελειώνοντας, θεωρούμε χρήσιμο να υπενθυμίσουμε στην κυρία Κεραμέως τα δικά της επιχειρήματα κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, τον Μάιο του 2015, τροπολογίας που η ίδια κατέθεσε, σχετικά με την αναγκαιότητα συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία και ειδικότερα στα Μαράσλεια Δημοτικά: «…Έτσι διασφαλίζεται η συνέχιση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, όσο και τα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλείου να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις, επιτελώντας καλύτερα τον ρόλο τους.»
Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
• δεν έχει αποστεί από την παραπάνω επιστημονικά έγκυρη θέση, δεδομένου, μάλιστα, ότι με το παρόν ν/σ επαναφέρει τη διασύνδεση των Δημοτικών του Μαρασλείου με τα Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Πλάκας
• είναι αυστηρά προσηλωμένη στις αρχές της ισονομίας, της ίσης μεταχείρισης , της συνέχειας του κράτους και της αιτιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος
Την καλούμε να το αποδείξει:
• ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ (ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ Π.Σ.Π.Α.
• ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΠΡΟΤΥΠΩΝ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ) ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΙ – ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΎ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΙ.
Η αναβάθμιση, η ενίσχυση και η διεύρυνση των Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.), μετά από αρκετά χρόνια εγκατάλειψης και απαξίωσης, κινείται σε θετική κατεύθυνση. Η μετατροπή, όμως, Πειραματικών Σχολείων σε Πρότυπα με την ταυτόχρονη αποσύνδεσή τους από τα σχολεία της προηγούμενης βαθμίδας, με την οποία ήταν διασυνδεδεμένα, είναι αναιτιολόγητη, ατεκμηρίωτη και δεν εδράζεται σε κανένα επιστημονικό δεδομένο. Όχι μόνο δε συμβάλλει αλλά, αντιθέτως, βλάπτει την αναβάθμιση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Είναι επιπλέον και άδικη, αφού την ίδια στιγμή χωρίς καμία τεκμηρίωση, άλλα πειραματικά δημοτικά διασυνδέονται με πειραματικά γυμνάσια, πετυχαίνοντας την απρόσκοπτη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών/-τριών τους σε ΠΕΙ.Σ. της επόμενης βαθμίδας. Από την άλλη μεριά, γονείς που επέλεξαν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε διασυνδεδεμένα μεταξύ τους πειραματικά σχολεία θεωρώντας ότι σε αυτά θα ολοκληρώσουν και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βλέπουν τον σχεδιασμό τους να ανατρέπεται και τα δικαιώματα των παιδιών τους για σταθερό και ομαλό διδακτικό βίο να ακυρώνονται. Συγκεκριμένα: η εξόφθαλμα ευνοϊκή, φωτογραφική – αν και στη βάση της σωστή – αντιμετώπιση των Πειραματικών Δημοτικών του Μαρασλείου, που διασυνδέονται με το Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Πλάκας, εγείρει εύλογα ερωτηματικά και δημιουργεί δικαιολογημένες απορίες. Όταν, μάλιστα, μαθητές/-τριες άλλων Πειραματικών Δημοτικών και Γυμνασίων, όπως του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, στερούνται με αιφνιδιαστικό, ατεκμηρίωτο και αντιεπιστημονικό τρόπο το θεσμοθετημένο δικαίωμά τους για απευθείας εισαγωγή στο συστεγαζόμενο και διασυνδεδεμένο μέχρι σήμερα με αυτά σχολείο της επόμενης βαθμίδας, δημιουργούνται συνειρμοί που οδηγούν σε παλαιοκομματικές και καταδικασμένες πρακτικές…. Δύο μέτρα και δύο σταθμά για ακριβώς ίδιες περιπτώσεις. Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) είναι η ιστορικότερη πειραματική δομή της χώρας, με περισσότερα από ενενήντα χρόνια πορεία. Από ιδρύσεώς του λειτουργούν ενιαία και στον ίδιο χώρο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο και εποπτεύονται από ενιαίο Εποπτικό Επιστημονικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.). Το γεγονός αυτό, της συνύπαρξης όλων αυτών των ηλικιών στις ίδιες σχολικές εγκαταστάσεις και της εξέλιξης τους (μαθησιακής, ψυχολογικής, επικοινωνιακής, κοινωνικής), αποτελεί από μόνο του θέμα επιστημονικής έρευνας και μελέτης. Με το παρόν ν/σ Γυμνάσιο και Λύκειο γίνονται Π.Σ, ενώ το Δημοτικό, που παραμένει πειραματικό, αποσυνδέεται από τα άλλα δύο (εισάγεται, δηλαδή, εκτός των άλλων και το εξής παράδοξο: το μισό σχολείο να είναι πειραματικό και το άλλο μισό πρότυπο!). Οι μαθητές\-τριες που φοιτούν σε αυτό, μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση που λαμβάνει χώρα στην Α΄ Δημοτικού, "βλέπουν την πόρτα της εξόδου" και καλούνται αιφνιδιαστικά να αλλάξουν παιδαγωγικό και κοινωνικό περιβάλλον, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η «βίαιη» αλλαγή στην ψυχολογία και τη μαθησιακή τους εξέλιξη. Όλα τα προηγούμενα χρόνια τα παιδία μας κι εμείς έχουμε διαθέσει αρκετό χρόνο και κόπο (ξυπνούν από τις 06:00 και επιστρέφουν σπίτι στις 17:00 – 18:00) και έχουμε αναλάβει δυσβάστακτα έξοδα μεταφοράς - αφού μιλάμε για ένα διατοπικό σχολείο - προκειμένου να τύχουν μιας πειραματικής εκπαίδευσης, η οποία ξεκινά από το Δημοτικό και ολοκληρώνεται στο Λύκειο. Έχοντας δημιουργήσει, λοιπόν, αυτά τα παιδιά κοινωνικές σχέσεις με φίλους, δασκάλους, καθηγητές, όνειρα και σχέδια κοινά για το μέλλον, έρχεται ένα σχέδιο νόμου, μία αιτιολογική χωρίς καμία βάση και λογική να τους ανατρέψει τα πάντα. Φανταστείτε ένα παιχνίδι στο οποίο οι όροι αλλάζουν ξαφνικά και κατά το δοκούν (όχι από τα παιδιά), αφού αυτό έχει ξεκινήσει. Πολύ περισσότερο, όταν μιλάμε για θέματα Παιδείας και Παιδαγωγικής. Πραγματικά: πώς θα εξηγήσουμε σε ένα 6χρονο, 10χρονο, 15χρονο τι ακριβώς συμβαίνει; Με τι όρους θα το μεταφράσουμε; Δωρεάν δημόσια ποιοτική παιδεία για όλο και περισσότερους ή για λίγους και κυρίως «άριστους»; Αναρωτιόμαστε: στην περίπτωση αυτή δεν έχει ισχύ η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος; Ισχυρότερος όμως, ακόμη λόγος για να εξακολουθήσει η διασύνδεση των Σχολείων του ΠΣΠΑ και η απευθείας εισαγωγή των μαθητών/-τριών του στις επόμενες βαθμίδες του είναι ότι: το Δημοτικό του ΠΣΠΑ είναι ένα από τα ελάχιστα - εάν όχι το μοναδικό Πειραματικό της χώρας - το οποίο «αντιστεκόμενο» στην προσπάθεια απαξίωσης των Πειραματικών Σχολείων τα τελευταία χρόνια, υλοποιεί μία πιλοτική, ψηφιακή μέθοδο διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, δοκιμάζοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Η διδασκαλία των μαθημάτων σε αυτό γίνεται με συστηματική χρήση των νέων τεχνολογιών (οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τα προσωπικά τους tablet, με τα οποία πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ήδη από τη Β΄ Δημοτικού!) Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι είναι το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της χώρας που στην παρούσα κρίση υλοποίησε, αμέσως μόλις έκλεισαν τα σχολεία, προγράμματα σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.) Είναι ΛΑΘΟΣ να διαρραγεί η συνέχεια του ΠΣΠΑ. Αντίκειται στους σκοπούς του παρόντος ν/σ, όπως αυτοί περιγράφονται στην εισηγητική έκθεση το να μη γίνει συστηματική παρακολούθηση και διερεύνηση των αποτελεσμάτων αυτής της πρωτοποριακής για τη δημόσια εκπαίδευση μεθόδου, «του πειραματισμού και της εφαρμογής αυτών των εκπαιδευτικών καινοτομιών.» (Αντιγράφουμε από αιτιολογική έκθεση: «Η δυνατότητα διασύνδεσης των σχολείων από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο επιτρέπει την, σε βάθος χρόνου, παρακολούθηση και εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την επίτευξη των ιδιαίτερων στόχων των ΠΕΙ.Σ. και, ιδίως, ως προς την επενέργεια του πειραματισμού και της καινοτομίας στη μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.») Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι: η διασφάλιση του ενιαίου χαρακτήρα του ΠΣΠΑ (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και η απευθείας εισαγωγή όσων φοιτούν σήμερα σε αυτό στις επόμενες βαθμίδες του, συμβάλλει καθοριστικά στους σκοπούς των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., όπως αυτοί ορίζονται στην αιτιολογική έκθεση (συνοπτική παρουσίαση κεφαλαίου για Π.Σ και ΠΕΙ.Σ, άρθρα 10 και 12,13 και56.) Προτείνουμε να διατηρηθεί ο ενιαίος χαρακτήρας του ΠΣΠΑ. Όλες οι βαθμίδες του να παραμείνουν διασυνδεδεμένες, ανεξαρτήτως εάν το Γυμνάσιο και το Λύκειο γίνουν πρότυπα ή όχι, και οι μαθητές/-τριες που φοιτούν, μέχρι σήμερα, σε αυτό να εισάγονται απευθείας στην επόμενη βαθμίδα (Γυμνάσιο, Λύκειο). Άλλωστε, οι μαθητές που εισάγονται στο Γυμνάσιο του ΠΣΠΑ είναι διπλάσιοι από αυτούς που φοιτούν στην έκτη δημοτικού. Επομένως είναι εφικτό αυτοί που φοιτούν στο 6/θεσιο Δημοτικό να εισάγονται απευθείας στην Α΄ Γυμνασίου και οι υπόλοιπες θέσεις να καλύπτονται με εξετάσεις. Η άρση της παραπάνω αδικίας με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο (τροποποίηση του άρθρου 56 παρ. 10 ή του άρθρου 13 παρ. 2 και παρ.5) είναι επιβεβλημένη πρωτίστως για λόγους παιδαγωγικούς, ερευνητικούς, επιστημονικούς αλλά και για λόγους ισονομίας. Την επιτάσσουν η διασφάλιση ήρεμου παιδαγωγικού κλίματος για τα παιδιά μας, αλλά και οι αρχές της συνέχειας του κράτους και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, τις οποίες, άλλωστε, διαρκώς επικαλείται η παρούσα Κυβέρνηση. Τελειώνοντας, θεωρούμε χρήσιμο να υπενθυμίσουμε στην κυρία Κεραμέως τα δικά της επιχειρήματα κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, τον Μάιο του 2015, τροπολογίας που η ίδια κατέθεσε, σχετικά με την αναγκαιότητα συνέχισης της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Σχολεία και ειδικότερα στα Μαράσλεια Δημοτικά: «…Έτσι διασφαλίζεται η συνέχιση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητών αυτών χωρίς να διασκορπίζονται σε πολλές σχολικές μονάδες, αλλά και η δυνατότητα τόσο για το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, όσο και τα Πειραματικά Δημοτικά του Μαρασλείου να αναπτύξουν παράλληλες διδακτικές προσεγγίσεις, επιτελώντας καλύτερα τον ρόλο τους.» Εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας • δεν έχει αποστεί από την παραπάνω επιστημονικά έγκυρη θέση, δεδομένου, μάλιστα, ότι με το παρόν ν/σ επαναφέρει τη διασύνδεση των Δημοτικών του Μαρασλείου με τα Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Πλάκας • είναι αυστηρά προσηλωμένη στις αρχές της ισονομίας, της ίσης μεταχείρισης , της συνέχειας του κράτους και της αιτιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών στο κράτος Την καλούμε να το αποδείξει: • ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ (ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ Π.Σ.Π.Α. • ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΠΡΟΤΥΠΩΝ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ) ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΙ – ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΎ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΙ.