Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Είμαι μαθητής της Β γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Πληροφορηθήκαμε και εμείς για το νομοσχέδιο που βάλατε σε διαβούλευση και αφορά και το σχολείο μου. Εκεί προτείνετε να δώσουμε εισαγωγικές εξετάσεις για να συνεχίσουμε στο Λύκειο. Θέλω και εγώ να σας γράψω κάτι και να ενώσω τη φωνή μου με τις φωνές των άλλων συμμαθητών μου.
Το θέμα μας λοιπόν είναι οι εξετάσεις. Θα σας δώσω μια εκδοχή. Την δική μας εκδοχή έτσι όπως τη βιώσαμε εμείς και μάλλον θα τη βιώσουμε πάλι. Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα κάτι. Δεν μας φοβίζουν οι εξετάσεις. Το επίπεδο του σχολείου μας είναι πολύ υψηλό γιατί έχουμε καθηγητές που μας μαθαίνουν ουσιαστικά και μας παρακινούν για το παραπάνω. Έχουμε καθηγητές που κάθονται μέχρι το απόγευμα μαζί μας σε ομίλους, καθηγητές που τα Σαββατοκύριακα μας πηγαίνουν να δούμε θεατρικές παραστάσεις και εικονικές δίκες, καθηγητές που χάνουν τα διαλείμματά τους ή μια δυο ώρες μετά το σχολείο να μας κάνουν μάθημα και να λύσουν τις απορίες μας ή πράγματα που δεν καταλάβαμε καλά. Καθηγητές που μας προετοιμάζουν και μας παρακινούν να λάβουμε μέρος σε πανελλήνιους διαγωνισμούς Φυσικής, Μαθηματικών κ.α.. Φτιάχνουμε ηλιακά ρολόγια και μαθαίνουμε αστρονομία, θέατρο, ψυχολογία, ρητορική, θεωρητική φυσική, προγραμματισμό, ανώτερα μαθηματικά, καλλιτεχνικά, ρομποτική και τόσα άλλα. Δεν μας κουράζει να μαθαίνουμε. Ίσα ίσα το απολαμβάνουμε. Αυτό φαίνεται από τον αριθμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτά. Και όλα αυτά δυστυχώς μπορεί να τα χάσουμε με το νέο νομοσχέδιο.
Πέρασα την έκτη δημοτικού χωρίς να χαρώ και να μάθω τίποτα από το σχολείο. Περιμέναμε να σχολάσουμε και να ασχοληθούμε με την προετοιμασία για την εισαγωγή στα πρότυπα. Δίναμε κάθε δεύτερο Σαββατοκύριακο προσομοίωση των εξετάσεων. Ιδιαίτερα μαθήματα κάθε απόγευμα. Στοίβες με χαρτιά από διαγωνίσματα και ασκήσεις. Δύο εκθέσεις την εβδομάδα για ότι θέμα θα μπορούσε να μπει και ουσιαστικά δεν μάθαμε τίποτα. Απλά απομνημονεύσαμε θέματα και λύσεις. Όσον αφορά για αθλήματα, δραστηριότητες, εκδρομές και βόλτες – δεν συμμετείχα σχεδόν σε καμία. Και φυσικά πολύ άγχος. Το δικό μου και των άλλων παιδιών, αλλά και των γονιών μας.
Περάσαμε μια χρονιά χωρίς ανεμελιά, ελεύθερο χρόνο. Περάσαμε μια χρονιά άσχημα και τώρα θα πρέπει να το υποστούμε ξανά! Είναι κρίμα και για εμάς και για τους γονείς μας.
Δεν μας φοβίζουν οι εξετάσεις. Απλά δεν τις προτιμάμε γιατί δεν μας προσφέρουν τίποτα. Ίσα ίσα θα χάσουμε άλλο ένα έτος από ένα σχολείο που μαθαίνουμε και χαιρόμαστε να είμαστε εκεί.
Σας παρακαλώ να ξανασκεφτείτε τις επιπτώσεις της ανούσιας διαδικασίας αυτών των εξετάσεων. Μην μας αναγκάσετε να υποβληθούμε για ακόμα μία φορά σε τέτοια ψυχολογική πίεση!
Με σεβασμό
Μαθητής της Ευαγγελικής Σχολής
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Είμαι μαθητής της Β γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Πληροφορηθήκαμε και εμείς για το νομοσχέδιο που βάλατε σε διαβούλευση και αφορά και το σχολείο μου. Εκεί προτείνετε να δώσουμε εισαγωγικές εξετάσεις για να συνεχίσουμε στο Λύκειο. Θέλω και εγώ να σας γράψω κάτι και να ενώσω τη φωνή μου με τις φωνές των άλλων συμμαθητών μου. Το θέμα μας λοιπόν είναι οι εξετάσεις. Θα σας δώσω μια εκδοχή. Την δική μας εκδοχή έτσι όπως τη βιώσαμε εμείς και μάλλον θα τη βιώσουμε πάλι. Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα κάτι. Δεν μας φοβίζουν οι εξετάσεις. Το επίπεδο του σχολείου μας είναι πολύ υψηλό γιατί έχουμε καθηγητές που μας μαθαίνουν ουσιαστικά και μας παρακινούν για το παραπάνω. Έχουμε καθηγητές που κάθονται μέχρι το απόγευμα μαζί μας σε ομίλους, καθηγητές που τα Σαββατοκύριακα μας πηγαίνουν να δούμε θεατρικές παραστάσεις και εικονικές δίκες, καθηγητές που χάνουν τα διαλείμματά τους ή μια δυο ώρες μετά το σχολείο να μας κάνουν μάθημα και να λύσουν τις απορίες μας ή πράγματα που δεν καταλάβαμε καλά. Καθηγητές που μας προετοιμάζουν και μας παρακινούν να λάβουμε μέρος σε πανελλήνιους διαγωνισμούς Φυσικής, Μαθηματικών κ.α.. Φτιάχνουμε ηλιακά ρολόγια και μαθαίνουμε αστρονομία, θέατρο, ψυχολογία, ρητορική, θεωρητική φυσική, προγραμματισμό, ανώτερα μαθηματικά, καλλιτεχνικά, ρομποτική και τόσα άλλα. Δεν μας κουράζει να μαθαίνουμε. Ίσα ίσα το απολαμβάνουμε. Αυτό φαίνεται από τον αριθμό των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτά. Και όλα αυτά δυστυχώς μπορεί να τα χάσουμε με το νέο νομοσχέδιο. Πέρασα την έκτη δημοτικού χωρίς να χαρώ και να μάθω τίποτα από το σχολείο. Περιμέναμε να σχολάσουμε και να ασχοληθούμε με την προετοιμασία για την εισαγωγή στα πρότυπα. Δίναμε κάθε δεύτερο Σαββατοκύριακο προσομοίωση των εξετάσεων. Ιδιαίτερα μαθήματα κάθε απόγευμα. Στοίβες με χαρτιά από διαγωνίσματα και ασκήσεις. Δύο εκθέσεις την εβδομάδα για ότι θέμα θα μπορούσε να μπει και ουσιαστικά δεν μάθαμε τίποτα. Απλά απομνημονεύσαμε θέματα και λύσεις. Όσον αφορά για αθλήματα, δραστηριότητες, εκδρομές και βόλτες – δεν συμμετείχα σχεδόν σε καμία. Και φυσικά πολύ άγχος. Το δικό μου και των άλλων παιδιών, αλλά και των γονιών μας. Περάσαμε μια χρονιά χωρίς ανεμελιά, ελεύθερο χρόνο. Περάσαμε μια χρονιά άσχημα και τώρα θα πρέπει να το υποστούμε ξανά! Είναι κρίμα και για εμάς και για τους γονείς μας. Δεν μας φοβίζουν οι εξετάσεις. Απλά δεν τις προτιμάμε γιατί δεν μας προσφέρουν τίποτα. Ίσα ίσα θα χάσουμε άλλο ένα έτος από ένα σχολείο που μαθαίνουμε και χαιρόμαστε να είμαστε εκεί. Σας παρακαλώ να ξανασκεφτείτε τις επιπτώσεις της ανούσιας διαδικασίας αυτών των εξετάσεων. Μην μας αναγκάσετε να υποβληθούμε για ακόμα μία φορά σε τέτοια ψυχολογική πίεση! Με σεβασμό Μαθητής της Ευαγγελικής Σχολής