Η Φυσική Αγωγή στο Πρόγραμμα Σπουδών για το νηπιαγωγείο αποβλέπει
στο να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το δραστήριο παιχνίδι, να αποκτήσουν μια πλατιά κινητική βάση εμπειριών, να μάθουν κανόνες και να αναπτύξουν συμπεριφορές που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν αρμονικά
στη σχολική ζωή. Η ανάπτυξη της αγάπης για την κίνηση, η διασκέδαση από
το παιχνίδι, η εδραίωση σταθερών ρουτινών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και η συνεργασία είναι το ζητούμενο από τη συμμετοχή του παιδιού
στις κινητικές δραστηριότητες σ’ αυτή την ηλικία.
Συγκεκριμένα, η συμμετοχή των παιδιών στα περιεχόμενα της Φυσικής Αγωγής αποβλέπει:
1. Στην ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων όπως
α. Δεξιότητες σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, ρολάρισμα
σώματος, ισορροπίες κ.λπ.)
β. Δεξιότητες μετακίνησης (περπάτημα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση
κ.λπ.)
γ. Δεξιότητες χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, κτύπημα με
αντικείμενα κ.ά.)
2. Στην ανάπτυξη κινητικών εννοιών (όπως αντίληψη χώρου, του σώματος
της ποιότητας στην κίνηση, της αντίληψης σχέσεων, της προσπάθειας, του
ρυθμού κ.ά.)
3. Στην εφαρμογή των κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών (στη γυμναστική, στον χορό, σε αναπτυξιακά κατάλληλα παιχνίδια).
4. Στην ενεργοποίηση της φαντασίας και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας.
5. Στην ενίσχυση των νοητικών ικανοτήτων μέσα από την επίλυση προβλημάτων κίνησης και στη διευκόλυνση ανάπτυξης του προφορικού λόγου
που σχετίζεται με την κίνηση.
6. Στην εκμάθηση απλών κανόνων και στην εδραίωση σταθερών συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία.
7. Στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και του θάρρους
8. Στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων για την αποδοχή των άλλων και
την αποτελεσματική συνεργασία μαζί τους.
Για όλα αυτά και πολλά ακόμα παραπάνω, υπεύθυνος και καταρτισμένος του αντικειμένου το λιγοτέρο 4 χρόνια από την πανεπιστημιακή του εκπαίδευση είναι ο επιστήμων φυσικής αγωγής και αθλητισμόυ.
Η Φυσική Αγωγή στο Πρόγραμμα Σπουδών για το νηπιαγωγείο αποβλέπει στο να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το δραστήριο παιχνίδι, να αποκτήσουν μια πλατιά κινητική βάση εμπειριών, να μάθουν κανόνες και να αναπτύξουν συμπεριφορές που θα τους επιτρέψουν να ενταχθούν αρμονικά στη σχολική ζωή. Η ανάπτυξη της αγάπης για την κίνηση, η διασκέδαση από το παιχνίδι, η εδραίωση σταθερών ρουτινών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και η συνεργασία είναι το ζητούμενο από τη συμμετοχή του παιδιού στις κινητικές δραστηριότητες σ’ αυτή την ηλικία. Συγκεκριμένα, η συμμετοχή των παιδιών στα περιεχόμενα της Φυσικής Αγωγής αποβλέπει: 1. Στην ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων όπως α. Δεξιότητες σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, ρολάρισμα σώματος, ισορροπίες κ.λπ.) β. Δεξιότητες μετακίνησης (περπάτημα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση κ.λπ.) γ. Δεξιότητες χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, κτύπημα με αντικείμενα κ.ά.) 2. Στην ανάπτυξη κινητικών εννοιών (όπως αντίληψη χώρου, του σώματος της ποιότητας στην κίνηση, της αντίληψης σχέσεων, της προσπάθειας, του ρυθμού κ.ά.) 3. Στην εφαρμογή των κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών (στη γυμναστική, στον χορό, σε αναπτυξιακά κατάλληλα παιχνίδια). 4. Στην ενεργοποίηση της φαντασίας και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας. 5. Στην ενίσχυση των νοητικών ικανοτήτων μέσα από την επίλυση προβλημάτων κίνησης και στη διευκόλυνση ανάπτυξης του προφορικού λόγου που σχετίζεται με την κίνηση. 6. Στην εκμάθηση απλών κανόνων και στην εδραίωση σταθερών συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία. 7. Στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και του θάρρους 8. Στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων για την αποδοχή των άλλων και την αποτελεσματική συνεργασία μαζί τους. Για όλα αυτά και πολλά ακόμα παραπάνω, υπεύθυνος και καταρτισμένος του αντικειμένου το λιγοτέρο 4 χρόνια από την πανεπιστημιακή του εκπαίδευση είναι ο επιστήμων φυσικής αγωγής και αθλητισμόυ.