Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Ανδριτσόπουλος Φώτης | 26 Απριλίου 2020, 23:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όσον αφορά τις αλλαγές στις εξετάσεις που εισηγείται το Υπουργείο, αυτό που παρατηρείται επί της ουσίας, είναι η εισαγωγή των Αγγλικών, των Αρχαίων Ελληνικών και της Βιολογίας. Για το αντικείμενο της Γλώσσας θα έλεγα πως καλύπτεται (και θα έπρεπε να υπερκαλύπτεται) από την διδασκαλία των Νέων Ελληνικών που αφορούν την έκφραση λόγου των μαθητών, η οποία αποτελεί ένα πραγματικό εργαλείο - εφόδιο για τους μαθητές. Είτε μιλάμε για την παραγωγή γραπτού λόγου είτε για την κατανόηση της Ελληνικής γλώσσας, οι μαθητές έχουν να κερδίσουν πολλά από την ορθή διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ενώ τα Αρχαία Ελληνικά δεν φαίνεται ότι συνεισφέρουν πρακτικά σε κάτι τέτοιο. Συμφωνώ ότι τα Αρχαία Ελληνικά πρέπει να διδάσκονται στα Ελληνικά σχολεία, αλλά θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητο να εξετάζονται σε σύνθετα θέματα τα οποία δεν βοηθούν στην γλώσσα και στην έκφραση των μαθητών, αλλά απλώς επιβαρύνουν στην εξεταστική τους διαδικασία. Επιπροσθέτως, η εισαγωγή της Βιολογίας αποτελεί ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο μάθημα, το οποίο αν και εξαιρετικά ενδιαφέρον δεν αποτελεί επαγγελματικό εφόδιο για το σύνολο των αποφοίτων του Γυμνασίου ή Λυκείου στην αγορά εργασίας. Εν αντιθέσει, η άριστη γνώση της Ξένης Γλώσσας και της Πληροφορικής φαίνεται πως είναι ένα εργαλείο (εισιτήριο θα λέγαμε για κάθε είδους εργασία) στον επαγγελματικό στίβο. Η Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πρόοδο της ένταξης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση, που δημοσιοποιήθηκε στις 14 Μαρτίου 2019, η Ελλάδα παρουσιάζει απογοητευτικά αποτελέσματα. Σημειώνεται ότι ως προς το μερίδιο ψηφιακά εξοπλισμένων και συνδεδεμένων σχολείων, η Ελλάδα ξεκινά από 2% στην πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης και φθάνει έως 21%, ενώ ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος αντίστοιχα ξεκινά από 35% και φθάνει στο 72%! Αναλογιζόμενοι τις πραγματικές ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας, τι θεωρείτε ότι θα συνεισέφερε στην επαγγελματική κατάρτιση ενός νέου ανθρώπου, απόφοιτου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Προσωπικά θεωρώ ότι η καλή γνώση της Πληροφορικής αποτελεί ένα εφόδιο που θα αξιολογηθεί ως απαραίτητο, χρήσιμο και πρακτικότατο έναντι της καλής γνώσης των Αρχαίων Ελληνικών ή και της καλής γνώσης Βιολογίας. Θα πρέπει λοιπόν η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να αποδεσμευτεί κάποτε από την στείρα γνώση όπου τα μαθήματα «γίνονται για να γίνονται» και να επικεντρωθεί στην επαγγελματική κατάρτιση βασικών και εφαρμόσιμων γνώσεων όπως είναι η Πληροφορική. Με αφορμή λοιπόν την αλλαγή του προγράμματος σπουδών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρώ ότι με αφορμή τις όποιες αλλαγές, καλό θα ήταν να ενσωματωθεί το μάθημα της Πληροφορικής το οποίο πρέπει να καταλάβει και η ηγεσία του Υπουργείου ότι δεν αποτελεί πλέον εξειδικευμένη εκπαίδευση αλλά ουσιαστική και απαραίτητη κατάρτιση για οποιονδήποτε μαθητή θα αποφοιτήσει και δραστηριοποιηθεί στον χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προσπαθήστε λοιπόν να εξοπλίσετε τα σημερινά παιδιά με πραγματικά εφόδια και μην επιφορτίζετε τους μαθητές με άλλα δύο μαθήματα όπως είναι τα Αρχαία Ελληνικά και η Βιολογία.