Αξιότιμοι κύιοι και κυρίες,
θα ήθελα να εκφράσω την αντιθεσή μου με την επαναφορά των εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα λύκεια για δύο προφανείς λόγους, τους οποίους παρουσιάζω συνοπτικά. Πρώτον, παιδιά 14 ετών καλούνται σε 3 χρόνια να πάρουν μέρος σε δύο πολύ σκληρές εξετάσεις. Πού είναι τα παιδικά τους χρόνια, η ανεμελιά τους, η ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό, τις τέχνες κι ό,τι αρεσει στον καθενα και την καθεμιά; Δεύτερον, ως καθηγητής Προτύπου Γυμνασίου, που έχω ζήσει τις εξετάσεις αυτές με τον νόμο Αρβανιτόπουλου, σας λέω ότι στην Γ΄ Γυμνασίου οι μαθητές ασχολούνται μόνο με τα προς εξέταση μαθήματα, όπως ακριβώς συμβαίνει δυστυχώς και πολύ κακώς και στην Γ΄ λυκείου. Άρα η σφαιρική μάθηση κι εκπαίδευση που είναι ο πρωταρχικός στόχος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πάει περίπατο. Επιπρόσθετα, η βίαιη αλλαγή περιβάλλοντος για αυτούς που θα αποτύχουν, χωρίς να φαίνεται κάτι τέτοιο με την εισαγωγή τους, θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα , τόσο στα ίδια τα παιδιά σε μια δύσκολη ηλικία, όσο και στις οικογένειες που προγραμμάτιζαν τη ζωή τους αλλιώς.
Ελπίζω να υπάρξει ενδελεχής σκέψη για το θέμα και να μην ρίξετε τα παιδιά πάλι στα δίχτυα της παραπαιδείας, εμποδίζοντάς τα να ζήσουν τα τελευταία ίσως ανέμελα χρόνια τους πριν την μεγάλη προσπάθεια των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ευχαριστώ πολύ.
Αξιότιμοι κύιοι και κυρίες, θα ήθελα να εκφράσω την αντιθεσή μου με την επαναφορά των εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα λύκεια για δύο προφανείς λόγους, τους οποίους παρουσιάζω συνοπτικά. Πρώτον, παιδιά 14 ετών καλούνται σε 3 χρόνια να πάρουν μέρος σε δύο πολύ σκληρές εξετάσεις. Πού είναι τα παιδικά τους χρόνια, η ανεμελιά τους, η ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό, τις τέχνες κι ό,τι αρεσει στον καθενα και την καθεμιά; Δεύτερον, ως καθηγητής Προτύπου Γυμνασίου, που έχω ζήσει τις εξετάσεις αυτές με τον νόμο Αρβανιτόπουλου, σας λέω ότι στην Γ΄ Γυμνασίου οι μαθητές ασχολούνται μόνο με τα προς εξέταση μαθήματα, όπως ακριβώς συμβαίνει δυστυχώς και πολύ κακώς και στην Γ΄ λυκείου. Άρα η σφαιρική μάθηση κι εκπαίδευση που είναι ο πρωταρχικός στόχος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πάει περίπατο. Επιπρόσθετα, η βίαιη αλλαγή περιβάλλοντος για αυτούς που θα αποτύχουν, χωρίς να φαίνεται κάτι τέτοιο με την εισαγωγή τους, θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα , τόσο στα ίδια τα παιδιά σε μια δύσκολη ηλικία, όσο και στις οικογένειες που προγραμμάτιζαν τη ζωή τους αλλιώς. Ελπίζω να υπάρξει ενδελεχής σκέψη για το θέμα και να μην ρίξετε τα παιδιά πάλι στα δίχτυα της παραπαιδείας, εμποδίζοντάς τα να ζήσουν τα τελευταία ίσως ανέμελα χρόνια τους πριν την μεγάλη προσπάθεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Ευχαριστώ πολύ.