Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Αθανάσιος Στράντζαλος | 27 Απριλίου 2020, 00:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνω να αποσυρθεί πλήρως το συγκεκριμένο εδάφιο, ως έχει, για τους ακόλουθους λόγους: Η διατύπωση περί "εγγραφής στα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια" αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο αυτή να αφορά ΟΛΕΣ τις τάξεις; Η "ηλικιακή δικλείδα" προφανώς προσβάλεται ως προς την απομείωση ή και άρνηση βασικού ανθρωπίνου διακιώματος. Επί της ουσίας, η ίδια η παρουσία ενηλίκων, δεδομένης και της "πανδημίας της ανεργίας", που από καιρού βασανίζει την Επικράτεια, αποτελεί: - εχέγγυο παροχής επαγγελματικής διεξόδου - πόλλω δε, παροχής από το Ελληνικό Κράτος - για πολίτες που - πιθανόν - ήδη αποφοίτησαν από άλλες Σχολές (ακόμα και της Μεταδευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας), αλλά όντες/ούσες άνεργοι ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΟΥΝ ώστε να διεκδικήσουν με ευρύτερες προοπτικές εργασιακό μέλλον - συντελεστή/παράγοντα "επιλεξιμότητας" για μεθοδολογικές επιλογές που άπτοννται των ΗΔΗ ΥΠΑΡΚΤΩΝ ιδιοχαρακτηριστικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: μεγαλύτερο ποσοστό συνειδητής επιλογής σπουδών/κατεύθυνσης, βαρύτητα στην εξειδίκευση, δυνατότητα διδακτικών επιλογών "ανεστραμμένης τάξης", "εργαστηρίου μάθησης" κ.λπ. - επιλογές που συναντώνται και ως "εκπαίδευση ενηλίκων" στην σχετική βιβλιογραφία. Κατά τούτα, η μη εγγραφή αυτής της ομάδας υποψηφίων σπουδαστών των ΕΠΑ.Λ. ΜΟΝΟΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΠΟΜΕΙΩΣΗ ΕΓΓΥΑΤΑΙ, ενώ, ΟΠΩΣ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΤΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ, ΘΑ ΑΠΕΤΡΕΠΕ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΓΕ.Λ. (πολλοί/-ές για σοβαρότατους λόγους έκαναν αυτή την επιλογή τα τελευταία χρόνια) ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ, αφού απογυμνώνει όποιες ευνοϊκές διατάξεις υπάρχουν (ενδεικτικά: παρακολούθηση κι εξέταση μόνον των μαθημάτων ειδικότητος για κατόχους απολυτηρίου ΓΕ.Λ.). Είναι απαραίτητο να εκτεθεί - και λείπει παντελώς από την αιτιολογική έκθεση - το σκεπτικό, όπως αυτό απαντά στα ανωτέρω, με το βλέμμα προς την κατάρτιση και το επαγγελματικό μέλλον αποφοίτων όχι μόνον των ΕΠΑ.Λ.! Ας σημειωθεί, επιπλέον, με προσδοκία της ευαισθητοποίησης προς το ειδικό αυτό πρόβλημα, ότι η επιλογή Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. θα σήμαινε - για την παραπάνω ομάδα - ότι, π.χ. στην περίπτωση που έχουν οικογένεια, θα πρέπει να απουσιάζουν σε ώρες που τα τέκνα τους τους/τις χρειάζονται. Κάτι τέτοιο, για πιθανώς ήδη ανέργους γονείς, επιτείνει προβλήματα.