Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Θεολόγος Παρδαλίδης | 26 Νοεμβρίου 2009, 12:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε ότι αφορά ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ: Υπάρχει σοβαρή ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ σχετικά με τον τρόπο που αποκτούνται τα μόρια που υπολογίζονται για τις μεταθέσεις. Το ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που ενώ υπηρετούν για χρόνια στα γραφεία των διευθύνσεων αποκτούν περισσότερα μόρια από άλλους που γυρνούν τα σχολεία της επικράτειας είναι γνωστό. Και για να λυθεί αυτή η ανισότητα απαιτείται μόνο πολιτική βούληση τόσο από το υπουργείο όσο και από την εκπαιδευτική κοινότητα. Από την άλλη πρέπει επιτέλους να αναδιαμορφωθεί ο τρόπος υπολογισμού των μορίων Για παράδειγμα μια ιδέα θα μπορούσε να είναι ο υπολογισμός των μορίων ανάλογα με την απόσταση από τον τόπο μόνιμης κατοικίας και όχι από το κέντρο των νομών, καθώς εάν ένας εργαζόμενος απομακρυνθεί εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του, δευτερεύουσα σημασία θα έχει εάν είναι κοντά ή μακριά σε αστικό κέντρο. Σε ότι αφορά τις ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ: Θα πρέπει, επίσης, στην εποχή μας να υπάρχει μια εξατομίκευση των χαρακτηριστικών του κάθε εκπαιδευτικού ώστε να μην ισοπεδώνονται όλα και να χρειάζονται "προσωπικές" παρεμβάσεις εύνοιας. Έτσι θα γίνει δυνατή και η καλύτερη αξιοποίηση του δυναμικού της εκπαίδευσης Σε κάθε περίπτωση όμως είναι απαραίτητο να συνδεθεί η υπηρεσιακή πορεία του εκπαιδευτικού με την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του με τρόπο αντικειμενικό. Όχι με την επαναφορά του επιθεωρητή ή του διευθυντή δικαστή, αλλά με την αξιοποίηση αντικειμενικών δεικτών τόσο γνωστικής κατάρτισης (π.χ. τίτλοι σπουδών, επιμόρφωση), όσο και παιδαγωγικής επάρκειας (π.χ. συγγραφικό έργο, δημοσιεύσεις), αλλά και παρακολούθησης της πορείας του εκπαιδευτικού σε κάθε σχολική μονάδα (απουσίες, συμμετοχή σε προγράμματα, εκδηλώσεις και δράσεις του σχολείου, κάλυψη της προβλεπόμενης ύλης, αξιολόγηση του από του μαθητές και τους γονείς τους, κ.λπ.). Τέλος, σημαντική θέση σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποτελέσει και η ψυχολογική εκτίμηση των εκπαιδευτικών μέσα από ειδικά τεστ ή παρακολούθηση από ειδικούς. Μόνο όταν γίνουν αυτά τα βήματα και προσδιοριστούν ακριβώς οι ανάγκες του συστήματος μπορεί να δημιουργηθεί και ένα αποτελεσματικό σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών.