Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Πάνος Τ | 27 Απριλίου 2020, 09:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ακούγοντας στα μέσα ενημέρωσης ότι υπάρχει διαβούλευση σε εξέλιξη για τις αλλαγές που θα γίνουν στο λύκειο θέλησα ως σπουδαστής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να ενημερωθώ εκτενέστερα σχετικά. Έχω λοιπόν να καταθέσω τις εξής απόψεις: Στο άρθρο 7 η λογική της αντικατάστασης της κοινωνιολογίας από τα λατινικά θεωρώ ότι γίνεται σε μια βάση άκριτη και με εξαιρετικά επιπόλαιη διάθεση. Τα λίγα χρόνια που με χωρίζουν από την αποφοίτηση μου από το λύκειο, μου δίνουν τη δυνατότητα να καταθέσω ξεκάθαρες απόψεις για το ενδιαφέρον που προκαλούσε σε εμένα και τους συμμαθητές μου το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Παρόλο που οι κατευθύνσεις αλλά και οι στόχοι καθενός μας ήταν διαφορετικοί εντούτοις η ώρα του συγκεκριμένου μαθήματος ήταν μια ώρα που όλοι ήμασταν μέλη της ίδιας ομάδας, υποκείμενα κοινών προβληματισμών, μελετητές θεμάτων που ταλαιπωρούν διαχρονικά την κοινωνία, συνεργάτες σε ενδεχόμενες λύσεις που θα καλυτέρευαν το μέλλον όλων μας. Εμπνευστής, μέντορας και καθοδηγητής στους προβληματισμούς μας ο καθηγητής, εργαλείο δουλειάς το σχολικό εγχειρίδιο Εμείς αναπτύσσαμε την κριτική μας σκέψη ανταλλάσσοντας απόψεις, καταθέτοντας γνώμες, όχι βέβαια ως μελλοντικοί κοινωνικοί επιστήμονες αλλά ως σκεπτόμενοι και προβληματισμένοι πολίτες που επιζητούν ένα καλύτερο μέλλον, που θέλουν για όλους ένα καλύτερο αύριο. Τα θέματα της Κοινωνιολογίας τα χρειάστηκα και στη διάρκεια των σπουδών μου και πολλές φορές ανέτρεξα στις απόψεις του Μπουρντιέ ή του Βέμπερ για να ολοκληρώσω σχετικές εργασίες μου. Πολλές φορές εστίασα στις λεπτομέρειες των θεωριών τους που αγγίζουν ολιστικά την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Θεωρώ λοιπόν την Κοινωνιολογία ένα σύγχρονο μάθημα που ζει, αλλάζει, διαμορφώνεται μέσα στην κοινωνία, αποτελεί τον καθρέφτη της και σίγουρα δεν εξαντλεί τη θεματική της αφού το αντικείμενο της είναι τα δυναμικά ανθρώπινα σύνολα. Κατά την άποψή μου δε μπορεί η γοητεία που κρύβει το συγκεκριμένο μάθημα να αντικατασταθεί από τη στείρα απομνημόνευση της λατινικής γλώσσας και γραμματικής. Δεν το αξίζουν οι μαθητές αυτή την υποβάθμιση της εκπαίδευσής τους. Δε θέλουμε αυριανούς πολίτες που να είναι απλοί υπήκοοι της κρατικής εξουσίας αλλά πολίτες που θα στέκονται απέναντί της με ώριμη κριτική σκέψη! Πάνος Τ. τελειόφοιτος του τμήματος επικοινωνίας και οικονομικών του Πανεπιστημίου Πατρών