Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γιώργος _Μαθηματικός | 27 Απριλίου 2020, 10:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την αναγκαιότητα εξέτασης κάποιων μαθημάτων. Γίνεται συζήτηση για την ανάγκη να εξετάζονται τα λατινικά ή η κοινωνιολογία στη θεωρητική, καθώς και τα μαθηματικά στη θεωρητική και στους υποψήφιους ιατρικών σχολών. Είναι αδιαμφισβήτητο πως η στοιχειώδης γνώση μαθηματικών είναι απαραίτητη σε κάθε επιστήμη καθώς και σε εργασίες μη επιστημονικές. Φυσικά, αυτό θα έπρεπε να εξασφαλίζεται από τις τάξεις γενικής παιδείας μέχρι την Α Λυκείου, αλλά η εμπειρία δείχνει πως αυτό δεν συμβαίνει. Όσο για τη "διαμάχη" λατινικών-κοινωνιολογίας δεν είμαι αρμόδιος να κρίνω αν και πιστεύω πως η κοινωνιολογία είναι πολύ χρήσιμο μάθημα για όλους τους μαθητές και όχι μόνο για την θεωρητική κατεύθυνση και κυρίως η εξέτασή του δεν εξασφαλίζει την οικοδόμηση υπεύθυνων πολιτών. Επίσης τα Λατινικά είναι μάθημα βάσης για τις θεωρητικές επιστήμες και θεωρώ πως όλες οι επιστημονικές ομάδες των πανεπιστημιακών σχολών στηλίτευσε την κατάργησή του. Αν σκεφτούμε πως ένα μάθημα της Γ Λυκείου που δεν εξετάζεται είναι, κακώς κατά τη γνώμη μου παραγκωνισμενο, έχω να προτείνω το εξής. Με την ευκαιρία εισαγωγής του "κόντρα" μαθήματος στην Γ Λυκείου και για την αποφυγή μετατροπής του σε πάρεργο θα μπορούσε να αυξηθεί ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων σε 5.Ετσι στη θεωρητική και τις επιστήμες υγείας να εξετάζονται οι μαθητές σε μαθηματικές γνώσεις που άπτονται των επιστημών που θα κληθούν να σπουδάσουν, ενώ οι μαθητές που ήδη εξετάζονται στα μαθηματικά να εξετάζονται σε κάποιο μάθημα ιστορίας-κοινωνιολογίας που να τους εισάγει στην έννοια της ευθύνης του επιστήμονα. Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις δεν πρέπει ο στόχος να είναι να ανέβει το επίπεδο δυσκολίας ούτε να καταλήγουμε πάλι σε παπαγαλισμα εννοιών. Και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να γίνει ευκαιρία για νέα μορφή μαθήματος με εξέτασή που προάγει την κριτική σκέψη. Υπάρχει διάθεση από το ΙΕΠ να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο? Τέλος για τη βάση του 10. Δεν είμαι αντίθετος κατ' αρχήν στην ύπαρξη μιας ελάχιστης βάσης εισαγωγής σε σχολές. Όμως θεωρώ ανούσιο και εντελώς αντιεπιστημονικό να θεωρούμε το 10 δηλαδή το 50% ως de facto βάση. Θα μπορούσε κάθε σχολή και κάθε χρόνο εκτιμώντας τα θέματα της συγκεκριμένης χρονιάς να θέτει ένα ελάχιστο βαθμό που θα μπορούσε να είναι ανεκτό για να δεχθεί κάποιον ως φοιτητή της.