Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ευγενία Δικαίου | 27 Απριλίου 2020, 11:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ Σας παραθέτω μερικά από τα επιχειρήματα για τη χρησιμότητα της Κοινωνιολογίας και των άλλων Κοινωνικών Επιστημών στην εκπαιδευτική διαδικασία. • Η κοινωνιολογία έχει ως αντικείμενο τη μελέτη της κοινωνικής ζωής, της κοινωνικής αλλαγής, των κοινωνικών αιτιών και των συνεπειών της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η ζωή είναι κοινωνική όταν αλληλεπιδρούμε με άλλους. Οι κοινωνιολόγοι ερευνούν και προσπαθούν να κατανοήσουν τη δομή των ομάδων, των οργανώσεων και των κοινωνιών και το πώς αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανθρώπινης συμπεριφοράς είναι κοινωνική, το αντικείμενο της κοινωνιολογίας είναι ευρύτατο. Τα θέματά της αφορούν στο τοπικό, στο εθνικό και στο παγκόσμιο επίπεδο. • Λόγω του εύρους του αντικειμένου της Κοινωνιολογίας, προκαλείται έντονο ενδιαφέρον για το μάθημα αυτό στους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Ενισχύει την κατανόηση του κοινωνικού τους κόσμου και αυξάνει το κίνητρό τους και το ενδιαφέρον τους για τη μελέτη των κοινωνικών διαδικασιών, των ομάδων και των κοινωνικών θεμάτων με τη χρήση επιστημονικών δεδομένων. • Οι μαθητές που διδάσκονται Κοινωνιολογία μέσα από την μαθησιακή διαδικασία διερευνούν θέματα που περιέχονται στο σχολικό βιβλίο Κοινωνιολογίας όπως: η κοινωνικοποίηση, η εκπαίδευση, η εργασία, η φτώχεια, η ανεργία, η διακυβέρνηση, η εγκληματικότητα, τα ΜΜΕ, η τρομοκρατία, ο πόλεμος, η διαβίωση σε μια ποικιλόμορφη κοινωνία, η κοινωνική αλλαγή, η παγκοσμιοποίηση, κλπ. Πρόκειται για θέματα που επηρεάζουν τη ζωή των παιδιών μας ως νέων μελών της κοινωνίας και ως πολιτών, ευαισθητοποιούνται για τα ζητήματα που απασχολούν τους ανθρώπους της χώρας τους και των άλλων χωρών. • Στο μάθημα της Κοινωνιολογίας διδάσκονται οι μαθητές να αναλύουν τις πολλαπλές προοπτικές ενός συγκεκριμένου ζητήματος πριν φθάσουν στο δικό τους αιτιολογημένο συμπέρασμα. Αναλύοντας στοιχεία, συγκρίνοντας και αντιπαραβάλλοντας τις προοπτικές εξηγούν, αξιολογούν και ερμηνεύουν τις πληροφορίες, δημιουργώντας αιτιολογημένα και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Κατ΄ αυτό τον τρόπο αναπτύσσουν τις δεξιότητες της έρευνας των κοινωνικών φαινομένων και την κριτική σκέψη. Εκπαιδεύονται στο να εντοπίζουν και να προτείνουν προσεγγίσεις- προτάσεις σε κοινωνικά θέματα και στο να μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη των επιπτώσεων των προτάσεών τους στα κοινωνικά αποτελέσματα, ως ενεργοί πολίτες της κοινωνίας που ζουν. • Στην ψηφιακή εποχή που διαδίδονται τόσο πραγματικές όσο και ψεύτικες ειδήσεις, οι δεξιότητες που αποκτούν οι διδασκόμενοι μαθητές (Κοινωνιολογία και άλλες Κοινωνικές Επιστήμες) τους επιτρέπουν να διακρίνουν την αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν. • Οι δεξιότητες κριτικής σκέψης και αναστοχασμού έχουν μεγάλη σημασία σε όλους τους χώρους που δραστηριοποιούνται και θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτει ένα αβέβαιο μέλλον. Η Ελλάδα και ο κόσμος αλλάζουν ραγδαία, δημιουργώντας ένα περισσότερο πολυεθνικό, πολυφυλετικό, πολυγλωσσικό και πολυπολιτισμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση. Οι Κοινωνικές Επιστήμες πρέπει να αποτελούν βασικό μέρος των ωρολογίων προγραμμάτων, προκειμένου να προετοιμάσουν τα παιδιά να κατανοήσουν και να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε έναν όλο και πιο διαφορετικό και παφκοσμιοποιημένο κόσμο. Επιτρέπουν στους μαθητές να εξηγούν τις σχέσεις τους με άλλους ανθρώπους, τους θεσμούς και το περιβάλλον και τους εξοπλίζουν με γνώση και κατανόηση. Παρέχουν τις δεξιότητες για την παραγωγική επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων, τους ευαισθητοποιεί να ασχολούνται με ζητήματα πολιτικής ως ενεργοί πολίτες. Πάνω απ' όλα, ενσωματώνει αυτές τις δεξιότητες και τις κατανοήσεις σε ένα πλαίσιο υπεύθυνης συμμετοχής των πολιτών σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Κ. Υπουργέ, πάνω από το 75% των σχολών της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Επιστημών είναι Κοινωνικές Επιστήμες και πρέπει οι μαθητές που ενδιαφέρονται γι΄ αυτές να διαγωνίζονται στην Κοινωνιολογία. Κατά τη λογική που για τις σχολές των Θετικών Επιστημών απαιτούνται τα Μαθηματικά, για τις σχολές των Ανθρωπιστικών Επιστημών απαιτούνται τα Αρχαία κλπ, είναι αναγκαία, λογική και δίκαιη η παραμονή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.