Ως δασκάλα στην περιοχή της Βάδης Βυρτεμέργης εδώ και 20 χρόνια γνωρίζω τα εξής:1.το πρόβλημα δεν είναι οι όροι για να ανοίξουν τα σχολεία ΤΕΓ.Πρίν 9 χρόνια το υπουργείο έκλεισε πάνω από τα μισά ΤΕΓ στην περιοχή μας.Από περίπου 5000 μαθητές μόνο στην πρωτοβάθμια μείναμε με ούτε τους μισούς μαθητές.Τι γίνανε άραγε αυτά τα παιδιά; Προφανώς δεν τελείωσαν την εκπαίδευσή τους.Τι κάνουν τα παιδιά σε αυτές τις περιοχές;Δεν μαθαίνουν ελληνικά.Στους μαθητές μας δεν μαθαίνουμε μόνο την ελληνική γλώσσα αλλά και τον ελληνικό πολιτισμό δηλαδή ιστορία,παραδόσεις,ήθη και έθιμα.Γενικά προσπαθούμε να αποκτήσουν ελληνική συνείδηση. Έτσι ώστε αν κάποιοι αποφασίσουν να ζήσουν στην Ελλάδα να την νοιώθουν σπίτι τους.Έπίσης τους μαθαίνουμε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες στη χώρα που ζούνε.Να ενδιαφέρονται για τα κοινά και προ πάντων να υποστηρίζουν την Ελλάδα και τους Έλληνες στη Γερμανία. 2.το πρόβλημα δεν είναι πώς θα ανοίγουν νέα ΤΕΓ αλλά πώς θα λειτουργούν.Με τα ολοήμερα σχολεία τα οποία λειτουργούν μέχρι τις 4 μ.μ έχουμε μεγάλο πρόβλημα.Δυσκλευόμαστε να φτιάξουμε το ωρολόγιο πρόβλημα και να φέρνουμε τους μαθητές στο ελληνικό σχολείο για τις ώρες που προβλέπεται. Εδώ πρέπει να επέμβει το υπουργείο.Πρέπει να έρθει σε επαφή με το γερμανικό υπουργείο και την διεύθυνση παιδείας,Regierungspräsidium, ώστε να επιτρέπουν τους μαθητές να έρχονται μία φορά την εβδομάδα κατά τις 2 μ.μ στο ελληνικό σχολείο.Έννοείται την ημέρα που δεν θα έχουν υποχρεωτικό μάθημα του γερμανικού. Αυτό είναι εφικτό, διότι σε κάποιες περιοχές όπως του Esslingen λειτουργεί με άδεια του γερμανού διευθυντή. Στις περισσότερες περιοχές όμως δεν δέχονται να το εφαρμόσουν ενώ υπάρχει και η σχετική νομοθεσία που λέει, ότι κάθε μαθητής έχει το δικαίωμα στην εκμάθηση της μητρικής του γλώσσας και η πολιτεία ευθύνεται να διεκολύνει την εκμάθησής της. Και εδώ χρειάζεται το υπουργείο να λύσει το πρόβλημα δια της διπλωματικής οδού.Αλλιώς δεν έχουμε λόγο να συζητάμε με ποιον τρόπο θα ανοίγουν νέα ΤΕΓ. Με τιμή.
Ως δασκάλα στην περιοχή της Βάδης Βυρτεμέργης εδώ και 20 χρόνια γνωρίζω τα εξής:1.το πρόβλημα δεν είναι οι όροι για να ανοίξουν τα σχολεία ΤΕΓ.Πρίν 9 χρόνια το υπουργείο έκλεισε πάνω από τα μισά ΤΕΓ στην περιοχή μας.Από περίπου 5000 μαθητές μόνο στην πρωτοβάθμια μείναμε με ούτε τους μισούς μαθητές.Τι γίνανε άραγε αυτά τα παιδιά; Προφανώς δεν τελείωσαν την εκπαίδευσή τους.Τι κάνουν τα παιδιά σε αυτές τις περιοχές;Δεν μαθαίνουν ελληνικά.Στους μαθητές μας δεν μαθαίνουμε μόνο την ελληνική γλώσσα αλλά και τον ελληνικό πολιτισμό δηλαδή ιστορία,παραδόσεις,ήθη και έθιμα.Γενικά προσπαθούμε να αποκτήσουν ελληνική συνείδηση. Έτσι ώστε αν κάποιοι αποφασίσουν να ζήσουν στην Ελλάδα να την νοιώθουν σπίτι τους.Έπίσης τους μαθαίνουμε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες στη χώρα που ζούνε.Να ενδιαφέρονται για τα κοινά και προ πάντων να υποστηρίζουν την Ελλάδα και τους Έλληνες στη Γερμανία. 2.το πρόβλημα δεν είναι πώς θα ανοίγουν νέα ΤΕΓ αλλά πώς θα λειτουργούν.Με τα ολοήμερα σχολεία τα οποία λειτουργούν μέχρι τις 4 μ.μ έχουμε μεγάλο πρόβλημα.Δυσκλευόμαστε να φτιάξουμε το ωρολόγιο πρόβλημα και να φέρνουμε τους μαθητές στο ελληνικό σχολείο για τις ώρες που προβλέπεται. Εδώ πρέπει να επέμβει το υπουργείο.Πρέπει να έρθει σε επαφή με το γερμανικό υπουργείο και την διεύθυνση παιδείας,Regierungspräsidium, ώστε να επιτρέπουν τους μαθητές να έρχονται μία φορά την εβδομάδα κατά τις 2 μ.μ στο ελληνικό σχολείο.Έννοείται την ημέρα που δεν θα έχουν υποχρεωτικό μάθημα του γερμανικού. Αυτό είναι εφικτό, διότι σε κάποιες περιοχές όπως του Esslingen λειτουργεί με άδεια του γερμανού διευθυντή. Στις περισσότερες περιοχές όμως δεν δέχονται να το εφαρμόσουν ενώ υπάρχει και η σχετική νομοθεσία που λέει, ότι κάθε μαθητής έχει το δικαίωμα στην εκμάθηση της μητρικής του γλώσσας και η πολιτεία ευθύνεται να διεκολύνει την εκμάθησής της. Και εδώ χρειάζεται το υπουργείο να λύσει το πρόβλημα δια της διπλωματικής οδού.Αλλιώς δεν έχουμε λόγο να συζητάμε με ποιον τρόπο θα ανοίγουν νέα ΤΕΓ. Με τιμή.