Καλησπέρα σας
Επανέρχομαι αφού έχω καταθέσει ήδη τις απόψεις μου σε προηγούμενη σελίδα.
Φυσικά και πρέπει το σχολείο να απαντήσει στις ανάγκες της κοινωνίας και να ενισχύσει το μάθημα των Αγγλικών. Στην ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστηριακή ή σχολική) η διδασκαλία των Αγγλικών είναι δεδομένη ακόμα και από την προσχολική ηλικία. Επιπλέον, όπως τόνισα η πρώιμη έκθεση στην δεύτερη ξένη γλώσσα παρουσιάζει σημαντικά οφέλη στην κατάκτηση του φωνολογικού συστήματος και αμβλύνει (εφόσον ενταχθεί σε μικρότερες ηλικίες) τις τεράστιες διαφορές και ανισότητες στην κατάκτηση της Αγγλικής μεταξύ των μαθητών. Αυτών που ξεκίνησαν σε μικρότερη ηλικία και των υπολοίπων. Με αυτόν τον τρόπο θα παρουσιάζεται μικρότερη ανομοιογένεια με θετικές συνέπειες στη διδασκαλία στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού.
Παρατηρώ ότι αρκετοί συνάδελφοι αναφέρουν ότι στο Νηπιαγωγείο ένας μαθητής δεν έχει κατακτήσει την γλώσσα. Προφανώς όσοι έχουν περάσει από τμήματα Φιλολογίας, όπου έχουν εστιάσει στη Γλωσσολογία, θα γνωρίζουν ότι οι φυσικοί ομιλητές της γλώσσας έχουν κατακτήσει σε σημαντικό βαθμό τον προφορικό λόγο σε πολύ μικρή ηλικία. Δεν μιλάω για τον γραπτό λόγο ο οποίος μπορεί να κατακτηθεί μέσα από τη διδασκαλία και όχι με φυσικό τρόπο. Η εισαγωγή των Αγγλικών έχει στόχο κυρίως μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το φωνολογικό σύστημα της γλώσσας και όχι με την παραγωγή γραπτού λόγου.Τονίζω μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια.
Τέλος, αυτό που πιστεύω ότι παρουσιάζεται ως μεγάλο εμπόδιο στη δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου και εργάζομαι, είναι η νοοτροπία ορισμένων συνδικαλιστικών ομάδων που αντιστέκονται σε κάθε είδους καινοτομία και αλλαγή. Ο σκοπός τους είναι να την κρατούν καθηλωμένη στο χθες και απαξιωμένη. Μέσα από αυτή την απαξίωσή της αυτοί επιβιώνουν αφού καταγγέλλουν διαρκώς την αναποτελεσματικότητά της. Άρα τρέφονται από την παρακμή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Σίγουρα ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα τους δυσκόλευε φοβερά αφού ο καθημερινός καταγγελτικός τους λόγος δεν θα είχε απήχηση. Αντιθέτως, σήμερα οι αναχρονιστικές τους αντιλήψεις έχουν απήχηση και κυριαρχούν ιδεολογικά μολύνοντας το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στη διεύρυνση των ανισοτήτων αφού η αναποτελεσματική δημόσια εκπαίδευση επηρεάζει κυρίως τους μαθητές των λαϊκών στρωμάτων και τάξεων. Οι υπόλοιποι βρίσκουν τον δρόμο τους μέσα από την ιδιωτική εκπαίδευση ενίοτε ακόμα και για το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας.
Ας μην ξεχνάμε ότι προηγούμενος πρωθυπουργός της χώρας με ισχυρές διασυνδέσεις με τις παραπάνω συνδικαλιστικές ομάδες εμπιστευόταν τα παιδιά του στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ο ίδιος καταδίκαζε την ίδια στιγμή την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Προφανώς, και είμαι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ωστόσο, αυτό που θέλω να τονίσω είναι η ανάγκη να γίνει το δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα πιο ευέλικτο, καινοτόμο, αυτόνομο και εξωστρεφές και ανταγωνιστικό, έτσι ώστε να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από ορισμένα πρότυπα σχολεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης που λειτουργούν με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό του υπόβαθρο.
Ευχαριστώ,
Καλησπέρα σας Επανέρχομαι αφού έχω καταθέσει ήδη τις απόψεις μου σε προηγούμενη σελίδα. Φυσικά και πρέπει το σχολείο να απαντήσει στις ανάγκες της κοινωνίας και να ενισχύσει το μάθημα των Αγγλικών. Στην ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστηριακή ή σχολική) η διδασκαλία των Αγγλικών είναι δεδομένη ακόμα και από την προσχολική ηλικία. Επιπλέον, όπως τόνισα η πρώιμη έκθεση στην δεύτερη ξένη γλώσσα παρουσιάζει σημαντικά οφέλη στην κατάκτηση του φωνολογικού συστήματος και αμβλύνει (εφόσον ενταχθεί σε μικρότερες ηλικίες) τις τεράστιες διαφορές και ανισότητες στην κατάκτηση της Αγγλικής μεταξύ των μαθητών. Αυτών που ξεκίνησαν σε μικρότερη ηλικία και των υπολοίπων. Με αυτόν τον τρόπο θα παρουσιάζεται μικρότερη ανομοιογένεια με θετικές συνέπειες στη διδασκαλία στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού. Παρατηρώ ότι αρκετοί συνάδελφοι αναφέρουν ότι στο Νηπιαγωγείο ένας μαθητής δεν έχει κατακτήσει την γλώσσα. Προφανώς όσοι έχουν περάσει από τμήματα Φιλολογίας, όπου έχουν εστιάσει στη Γλωσσολογία, θα γνωρίζουν ότι οι φυσικοί ομιλητές της γλώσσας έχουν κατακτήσει σε σημαντικό βαθμό τον προφορικό λόγο σε πολύ μικρή ηλικία. Δεν μιλάω για τον γραπτό λόγο ο οποίος μπορεί να κατακτηθεί μέσα από τη διδασκαλία και όχι με φυσικό τρόπο. Η εισαγωγή των Αγγλικών έχει στόχο κυρίως μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το φωνολογικό σύστημα της γλώσσας και όχι με την παραγωγή γραπτού λόγου.Τονίζω μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Τέλος, αυτό που πιστεύω ότι παρουσιάζεται ως μεγάλο εμπόδιο στη δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου και εργάζομαι, είναι η νοοτροπία ορισμένων συνδικαλιστικών ομάδων που αντιστέκονται σε κάθε είδους καινοτομία και αλλαγή. Ο σκοπός τους είναι να την κρατούν καθηλωμένη στο χθες και απαξιωμένη. Μέσα από αυτή την απαξίωσή της αυτοί επιβιώνουν αφού καταγγέλλουν διαρκώς την αναποτελεσματικότητά της. Άρα τρέφονται από την παρακμή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Σίγουρα ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα τους δυσκόλευε φοβερά αφού ο καθημερινός καταγγελτικός τους λόγος δεν θα είχε απήχηση. Αντιθέτως, σήμερα οι αναχρονιστικές τους αντιλήψεις έχουν απήχηση και κυριαρχούν ιδεολογικά μολύνοντας το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στη διεύρυνση των ανισοτήτων αφού η αναποτελεσματική δημόσια εκπαίδευση επηρεάζει κυρίως τους μαθητές των λαϊκών στρωμάτων και τάξεων. Οι υπόλοιποι βρίσκουν τον δρόμο τους μέσα από την ιδιωτική εκπαίδευση ενίοτε ακόμα και για το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας. Ας μην ξεχνάμε ότι προηγούμενος πρωθυπουργός της χώρας με ισχυρές διασυνδέσεις με τις παραπάνω συνδικαλιστικές ομάδες εμπιστευόταν τα παιδιά του στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ο ίδιος καταδίκαζε την ίδια στιγμή την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Προφανώς, και είμαι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ωστόσο, αυτό που θέλω να τονίσω είναι η ανάγκη να γίνει το δημόσιο εκπαιδευτικό μας σύστημα πιο ευέλικτο, καινοτόμο, αυτόνομο και εξωστρεφές και ανταγωνιστικό, έτσι ώστε να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από ορισμένα πρότυπα σχολεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης που λειτουργούν με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό του υπόβαθρο. Ευχαριστώ,