Στο συγκεκριμένο άρθρο και ειδικότερα στη παρ. 10 (α) προβλέπεται η εγγραφή των μαθητών της στ τάξης δημοτικού στην α γυμνασίου του μετατρεπόμενου σε πρότυπο γυμνάσιο. Θα ήθελα παρακαλώ να σημειώσω ότι δεν γίνεται κάποια πρόβλεψη για τα αδέλφια των μαθητών που φοιτούν ήδη στο σχολείο και που προγραμμάτιζαν να συμμετέχουν στην κλήρωση για την α γυμνασίου, με τις ειδικές προβλέψεις περί αδελφών. Τα παιδιά αυτά και οι γονείς τους γνώριζαν ότι θα συμμετείχαν σε κλήρωση για την εισαγωγή τους στο συγκεκριμένο σχολείο και όχι σε εισαγωγικό διαγωνισμό. Αποτέλεσμα αυτού είναι, αυτή την τελευταία στιγμή, να μην έχουν προετοιμαστεί για εισαγωγικές εξετάσεις, όπως άλλοι μαθητές που στόχευαν σε πρότυπα σχολεία. Επίσης και ειδικότερα για την α γυμνασίου θα είναι άνιση η μεταχείριση των μαθητών αυτών, δηλαδή κάποιοι μαθητές θα προέρχονται από ευεργετικές διατάξεις (εισαγωγή χωρίς εξετάσεις) και κάποιοι άλλοι από εξαντλητικές εισαγωγικές εξετάσεις. Σ' αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκλειστεί η πιθανότητα δημιουργίας αντιπαλοτήτων μεταξύ των μαθητών των δύο ταχυτήτων (των τυχερών και των εξεταζόμενων). Επίσης στα σχολεία αυτά οι μαθητές που κληρώνονται για την α γυμνασίου αντιμετωπίζουν και το πρόσθετο πρόβλημα της κοινωνικοποίησης (η στ δημοτικού είναι προηγούμενοι συμμαθητές και δομημένες σχέσεις), η διαφορετική μεταχείριση θα τους δημιουργούσε το πρόσθετο βάσανο της περαιτέρω απομόνωσης τους από την ομάδα.
Ειδικότερα λοιπόν για το έτος 2020-2021 οι ευεργετικές διατάξεις της εισαγωγής των μαθητών της στ δημοτικού θα πρέπει να επεκταθούν και για τα αδέλφια των ήδη εγγεγραμμένων μαθητών.
Στο συγκεκριμένο άρθρο και ειδικότερα στη παρ. 10 (α) προβλέπεται η εγγραφή των μαθητών της στ τάξης δημοτικού στην α γυμνασίου του μετατρεπόμενου σε πρότυπο γυμνάσιο. Θα ήθελα παρακαλώ να σημειώσω ότι δεν γίνεται κάποια πρόβλεψη για τα αδέλφια των μαθητών που φοιτούν ήδη στο σχολείο και που προγραμμάτιζαν να συμμετέχουν στην κλήρωση για την α γυμνασίου, με τις ειδικές προβλέψεις περί αδελφών. Τα παιδιά αυτά και οι γονείς τους γνώριζαν ότι θα συμμετείχαν σε κλήρωση για την εισαγωγή τους στο συγκεκριμένο σχολείο και όχι σε εισαγωγικό διαγωνισμό. Αποτέλεσμα αυτού είναι, αυτή την τελευταία στιγμή, να μην έχουν προετοιμαστεί για εισαγωγικές εξετάσεις, όπως άλλοι μαθητές που στόχευαν σε πρότυπα σχολεία. Επίσης και ειδικότερα για την α γυμνασίου θα είναι άνιση η μεταχείριση των μαθητών αυτών, δηλαδή κάποιοι μαθητές θα προέρχονται από ευεργετικές διατάξεις (εισαγωγή χωρίς εξετάσεις) και κάποιοι άλλοι από εξαντλητικές εισαγωγικές εξετάσεις. Σ' αυτή την περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκλειστεί η πιθανότητα δημιουργίας αντιπαλοτήτων μεταξύ των μαθητών των δύο ταχυτήτων (των τυχερών και των εξεταζόμενων). Επίσης στα σχολεία αυτά οι μαθητές που κληρώνονται για την α γυμνασίου αντιμετωπίζουν και το πρόσθετο πρόβλημα της κοινωνικοποίησης (η στ δημοτικού είναι προηγούμενοι συμμαθητές και δομημένες σχέσεις), η διαφορετική μεταχείριση θα τους δημιουργούσε το πρόσθετο βάσανο της περαιτέρω απομόνωσης τους από την ομάδα. Ειδικότερα λοιπόν για το έτος 2020-2021 οι ευεργετικές διατάξεις της εισαγωγής των μαθητών της στ δημοτικού θα πρέπει να επεκταθούν και για τα αδέλφια των ήδη εγγεγραμμένων μαθητών.