• Σχόλιο του χρήστη 'ΔημήτρηςΜ' | 27 Απριλίου 2020, 13:15

    Τα όποια προβλήματα σχολικού εκφοβισμού στην λειτουρία των ΕΠΑΛ, δεν προέρχονται απο τη συμμετοχή ενηλίκων μαθητών, αλλά είναι απότοκο της κοινωνίας με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταια χρόνια. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ενήλικες μαθητές λειτουργούν βοηθητικά σε περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας ενήλικων ή μη μαθητών. Επίσης, η ενδοσχολική βία έχει αυξηθεί σε Δημοτικά και Γυμνάσια τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό. Συνεπώς, δεν τίθεται ζήτημα ενδοσχολικής βίας ενήλικων μαθητών στα ΕΠΑΛ περισσότερο απο ότι σε άλλες δομές και βαθμίδες εκπαίδευσης. Σε κάθε περίπτωση, για να αντιμετωπιστούν πιθανές αδυναμίες απο την εγγραφή ιδιάιτερα ενήλικων μαθητών που επισύρουν διάφορα ζητήματα όπως π.χ.παιδαγωγικής ή ανισοτήτων κ.τ.λ., το όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ θα μπορούσε να προσδιοριστεί στα 18-20 έτη ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε απόφοιτους Λυκείου που δεν πέρασαν σε κάποιο Πανεπιστήμιο και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για ιδιωτικά ΙΕΚ ή δεν κατευθύνθηκαν εξ αρχής στην επαγγελματική εκπαίδευση διότι ήθελαν να δοκιμάσουν στο Γενικό Λύκειο είτε δεν ενημερώθηκαν ορθά για τις δυνατότητες του Επαγγελματικού Λυκείου όπως γίνεται κατά κόρον στα Γυμνάσια αλλά και στα ΓΕΛ. Με αυτή τη ρύθμιση θα δινόταν στους απόφοιτους των ΓΕΛ μια δεύτερη ευκαιρία σε μια ηλικία πολύ κοντινή των μαθητών 17 ετών, που αίρει όλα τα ζητήματα των μεγάλης ηλικίας ενήλικων μαθητών, χωρίς να τους στερεί τη δυνατότητα της μόρφωσης και των σπουδών , όπως γίνεται με τη συγκεκριμένη ρύθμιση αφού τα Δημόσια ΙΕΚ είναι λίγα, πολύ λιγότερα έχουν τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και φυσικά το κυριότερο δεν παρέχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Όσον αφορά τα εσπερινά ΕΠΑΛ, είναι πολύ λίγα, δεν καλύπτουν αρκετές ειδικότητες και το μάθημα είναι προσανατολισμένο κυρίως στην απόκτηση δεξιοτήτων και όχι την πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Εξάλλου, στα αστικά κέντρα αρκετοί ενήλικες μαθητές εργάζονται απογεύματα ή βράδυ με συνέπεια την αδυναμία παρακολούθησης εσπερινών ΕΠΑΛ ενώ στην επαρχία τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι ελάχιστα. Μια ακόμα αρνητική συνέπεια της ρύθμισης αυτής έχει να κάνει με μαθητές που είναι αυτή τη στιγμή στη Β' και Γ' Γενικού Λυκείου, οι οποίοι έκαναν αυτή την επιλογή γνωρίζοντας ότι σε πιθανή αποτυχία τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις θα είχαν τη δυνατότητα εγραφής σε ΕΠΑΛ. Και αυτές οι περιπτώσεις είναι αρκετές! Για όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ΜΗΝ κατατεθεί η συγκεκριμένη ρύθμιση, να επαναξεταστούν τα παραπάνω ζητήματα και εφόσον γίνουν γνωστές οι προθέσεις για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στο επερχόμενο νομοσχέδιο, να υπάρξει μια ρύθμιση που να λειτουργεί συνεκτικά σε όλο το πλαίσιο χωρίς να δημιουργεί αποκλεισμούς, αιφνιδιασμούς και τετελεσμένα σε χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειες τους. Εκτός και αν ο (αυτο)σκοπός αυτής της ρύθμισης, και των επόμενων, είναι η συρρίκνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με όφελος τη μείωση δαπανών του προυπολογισμού μέσω της μείωσης των οργανικών θέσεων στο δημόσιο και ειδικότερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με ότι δυσάρεστο αυτό συνεπάγεται για μαθητές-γονείς-εκπαιδευτικούς!