• Σχόλιο του χρήστη 'Μάριος Λιτσαρδόπουλος' | 27 Απριλίου 2020, 13:31

    Για το μάθημα της τεχνολογίας το σχόλιο μου(άρθρο 4), το οποίο διδάσκω γύρω στα 15 χρόνια. Το μάθημα είναι ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ και διαφορετικό από την πληροφορική. Οποιαδήποτε αντιμετώπισή του ως θεωρητικό μάθημα είναι εξ' ορισμού λάθος, αφού τα παιδιά καλούνται και στις 3 τάξεις του γυμνασίου που διδάσκεται το μάθημα αυτό, να μάθουν βιωματικά μέσα από την κατασκευή (Α' και Β΄γυμνασίου) ή το πείραμα/κατασκευή (Γ' γυμνασίου). Επομένως η εξέταση με διαγωνίσματα δεν έχει κανένα νόημα. Όποια λίγη θεωρία κάνουμε στα παιδιά δεν έχει το νόημα να τη μάθουν ως θεωρία, αλλά υπάρχει είτε για να τους βάλουμε στο κλίμα του ευρύτατου αντικειμένου της τεχνολογίας, είτε για να τη χρησιμοποιήσουν για να μπορέσουν να κάνουν τις εργασίες τους που είναι αυτές που έχουν την ουσία στην περίπτωσή μας. (Εξάλλου για την Γ' γυμνασίου δεν υπάρχει ακόμα ούτε βιβλίο αν και το μάθημα διδάσκεται αρκετά χρόνια τώρα). Επομένως προτείνω το μάθημα να παραμείνει στη Γ' ομάδα όπως ήταν μέχρι τώρα. Αν θέλει κανείς να βελτιώσει την κατάσταση για τους μαθητές (ως προς το συγκεκριμένο μάθημα) τότε πρέπει να: 1. Εξοπλίσει τα εργαστήρια τεχνολογίας σε όποια σχολεία διαθέτουν εργαστήριο και να δημιουργήσει εξοπλισμένα εργαστήρια σε όσα δε διαθέτουν, γιατί τόσα χρόνια παλεύουμε σχεδόν χωρίς κανένα εξοπλισμό και 2. Να μην υπερβαίνουν σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ οι μαθητές τους 10-12 για το μάθημα της τεχνολογίας, τα τμήματα δηλ.να "κόβονται" ΠΑΝΤΑ στη μέση (την ίδια ώρα οι μισοί διδάσκονται το μάθημα της πληροφορικής όπως γίνεται μέχρι σήμερα). Σε καμιά περίπτωση δεν είναι δυνατό το μάθημα της τεχνολογίας να διδαχτεί αποτελεσματικά και με ΑΣΦΑΛΕΙΑ με περισσότερα από 12 παιδιά στο εργαστήριο. Ευχαριστώ για την προσοχή σας.