Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Ανδρέας | 27 Απριλίου 2020, 14:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δανειζόμενος από το δελτίο τύπου της ΠΕΤΕΕΜ Και ας δούμε λοιπόν, ορισμένες επιλογές - αποτελέσματα για τα ΕΠΑ.Λ: Θα εγγραφεί σε Εσπερινό. Όχι, δεν μπορούν όλες και όλοι γιατί δεν έχουν όλες οι περιοχές της χώρας Εσπερινά ΕΠΑΛ. Ας θυμηθούμε τη γεωγραφία της χώρας (νησιωτικότητα και απομακρυσμένες περιοχές), καθώς και το γεγονός ότι αρκετά ΕΠΑΛ επαρχιακά διαθέτουν περιορισμένο αριθμό ειδικοτήτων αφού το υπουργείο δύσκολα εγκρίνει νέες ειδικότητες και ιδιαίτερα αιχμής. Θα εγγραφεί σε Εσπερινό ΕΠΑΛ, αν υπάρχει. Όχι, δεν μπορούν όλες και όλοι. Γιατί η φοίτηση των ανηλίκων μαθητριών/των απαιτεί εγγραφή στην ΕΡΓΑΝΗ. Και δεν είναι όλοι οι ανήλικες/οι εργαζόμενοι και όσες/οι εργάζονται συχνά δεν είναι ασφαλισμένες/οι. Κακώς, αλλά συμβαίνει. Θα εγγραφεί σε δημόσιο ΚΕΚ/ΙΕΚ. Όχι, δεν μπορούν όλες και όλοι. (Η γεωγραφία της χώρας που λέχθηκε παραπάνω.) Δεν λειτουργούν σε όλες τις περιοχές Δημόσια ΙΕΚ/ΚΕΚ. Ιδιωτικά όμως;;; Και αν τώρα δεν λειτουργούν ιδιωτικά ΙΕΚ μήπως ξεκινήσουν;;; Μήπως ο στόχος είναι την δωρεάν Δημόσια Παιδεία να την κάνουμε επιχείρηση για κάποιους;;; Οι απόφοιτοι Γενικών Λυκείων δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τη διαρθρωτική ανεργία μέσω των Δημόσιων Σχολείων αποκτώντας μια εκ των ειδικοτήτων που προσφέρουν τα ημερήσια ή εσπερινά ΕΠΑΛ. Μέσω όμως της ιδιωτικής εκπαίδευσης;;; Μαθήτριες και μαθητές οι οποίοι δεν ολοκλήρωσαν τη φοίτηση τους στο ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο γιατί «έμειναν» στην ίδια τάξη για σειρά αιτιών και ξεπέρασαν το 17ο έτος της ηλικίας τους. Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορούν να πάρουν απολυτήριο. Όχι πτυχίο ειδικότητας. Απολυτήριο… Συνεπώς, ταχύτατη μείωση των κονδυλίων για εκπαιδευτικούς και υποδομές (βλέπε προαπαιτούμενα μνημονίων) και ταυτόχρονα εφαλτήριο για μεγαλύτερη συμμετοχή για «κονόμα» του ιδιωτικού τομέα στην εκπαίδευση με την επερχόμενη άτυπη κατάρτιση των κυοφορούμενων ΣΕΚ. Εν κατακλείδι με το νομοσχέδιο αυτό το υπουργείο βαθαίνει την επίθεσή του απέναντι στη δημόσια Τεχνική επαγγελματική Εκπαίδευση παίρνοντας την σκυτάλη από εκεί που την άφησε η προηγούμενη Κυβέρνηση (με τις συγχωνεύσεις Τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ), προχωράει ένα βήμα ποιο πέρα και αφαιρεί το δικαίωμα φοίτησης των μαθητών για ελεύθερη εγγραφή στα ΕΠΑΛ άνω των 17 ετών, χωρίς να προβλέπει κάποια εναλλακτική φοίτηση στη δημόσια τυπική ΤΕΕ για τα παιδιά αυτά. . Ταυτόχρονα πρόκειται για μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ, που δίνουν τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών κάτω από όλες τις αντίξοες συνθήκες, με ανοιχτό πλέον το ενδεχόμενο νέων διαθεσιμοτήτων ή στην καλλίτερη περίπτωση την αναγκαστική τους μετάταξη ως «εκπαιδευτές» σε δομές κατάρτισης (ΣΕΚ-ΙΕΚ) ακόμα και σε άλλα υπουργεία! Δεν είναι ηθικό από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να αξιοποιούνται οι συνθήκες, της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας ως ευκαιρία για να υλοποιηθούν, πολιτικές με δεδομένη στόχευση, χωρίς το συνδικαλιστικό κίνημα και την εκπαιδευτική κοινωνία γενικότερα να μπορούν να αντιδράσουν. Είναι απαράδεκτο σε μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία, το πρώτο σε μια σειρά ν/σ που θα ακολουθήσουν από το ΥΠΑΙΘ.