Όπως ορθώς έχουν αναφέρει ορισμένοι συνάδελφοι, το Νηπιαγωγείο λειτουργεί με γνώμονα το Διαθεματικό Ενιαίο Πρόγραμμά Σπουδών, προκειμένου τα παιδιά να είναι σε θέση να δομήσουν πολύπλευρες δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές που άπτονται του εκάστοτε θέματος εργασίας. Δεν γίνεται εμφανής διαχωρισμός των δομικών ενοτήτων, πολύ απλά διότι το παιδί προσχολικής ηλικίας αδυνατεί να κατανοήσει το αντικείμενο ως πολλά και διακριτά τμήματα, αλλά ως ένα όλον. Η προσθήκη αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση είναι ασυμβίβαστη προς αυτό το σκοπό και πρόκειται να αποπροσανατολίσει σημαντικά τα παιδιά από τον βασικό στόχο που είναι η καλλιέργεια ενός γόνιμου εδάφους σκέψης και δράσης. Ιδιαίτερα δε για παιδιά των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι (μόνο) η ελληνική, η εκμάθηση και της αγγλικής θα αποτελέσει πρόσκομμα για την επιτυχή αλληλεπίδρασή τους με τα υπόλοιπα παιδιά και για την ομαλή ένταξη τους στο σύνολο της σχολικής κοινότητας.
Δεδομένων δε και των μέχρι στιγμής λιγότερο επιτυχών προσπαθειών εισαγωγής της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας στις λοιπές βαθμίδες εκπαίδευσης, φρονώ ότι μια τέτοια ρύθμιση είναι άνευ ουσιαστικού αντικειμένου. Καλό θα ήταν να ενισχυθούν περισσότερο οι ελλείψεις του σύγχρονου Νηπιαγωγείου με τραπεζοκόμους, υγειονομικό προσωπικό, ειδική αγωγή, ψυχολόγους ανά σχολείο. Άλλωστε, η προσχολική εκπαίδευση μέχρι σήμερα ήταν η πλέον ορθώς -αλλά με δυσχέρειες- λειτουργούσα βαθμίδα.
Όπως ορθώς έχουν αναφέρει ορισμένοι συνάδελφοι, το Νηπιαγωγείο λειτουργεί με γνώμονα το Διαθεματικό Ενιαίο Πρόγραμμά Σπουδών, προκειμένου τα παιδιά να είναι σε θέση να δομήσουν πολύπλευρες δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές που άπτονται του εκάστοτε θέματος εργασίας. Δεν γίνεται εμφανής διαχωρισμός των δομικών ενοτήτων, πολύ απλά διότι το παιδί προσχολικής ηλικίας αδυνατεί να κατανοήσει το αντικείμενο ως πολλά και διακριτά τμήματα, αλλά ως ένα όλον. Η προσθήκη αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση είναι ασυμβίβαστη προς αυτό το σκοπό και πρόκειται να αποπροσανατολίσει σημαντικά τα παιδιά από τον βασικό στόχο που είναι η καλλιέργεια ενός γόνιμου εδάφους σκέψης και δράσης. Ιδιαίτερα δε για παιδιά των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι (μόνο) η ελληνική, η εκμάθηση και της αγγλικής θα αποτελέσει πρόσκομμα για την επιτυχή αλληλεπίδρασή τους με τα υπόλοιπα παιδιά και για την ομαλή ένταξη τους στο σύνολο της σχολικής κοινότητας. Δεδομένων δε και των μέχρι στιγμής λιγότερο επιτυχών προσπαθειών εισαγωγής της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας στις λοιπές βαθμίδες εκπαίδευσης, φρονώ ότι μια τέτοια ρύθμιση είναι άνευ ουσιαστικού αντικειμένου. Καλό θα ήταν να ενισχυθούν περισσότερο οι ελλείψεις του σύγχρονου Νηπιαγωγείου με τραπεζοκόμους, υγειονομικό προσωπικό, ειδική αγωγή, ψυχολόγους ανά σχολείο. Άλλωστε, η προσχολική εκπαίδευση μέχρι σήμερα ήταν η πλέον ορθώς -αλλά με δυσχέρειες- λειτουργούσα βαθμίδα.