Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια της Α τάξης σε Πρότυπο Γυμνάσιο, οπότε η δύσκολη και επίπονη διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Σχολείο είναι ακόμα καθαρά χαραγμένη στο μυαλό μου. Πήρα την εξαιρετικά δύσκολη απόφαση της εισαγωγής σε Πρότυπο, χωρίς να μπορούσα καν να σκεφτώ ότι αποχωριζόμουν τους καλύτερούς μου φίλους. Η μόνη μου ελπίδα ενώ έχανα εξόδους και διασκέδαση για να διαβάζω ήταν ότι αν τα κατάφερνα, θα ήμουν σε ένα πραγματικά καλό σχολείο για 6 ολόκληρα χρόνια και θα έπαιρνα γνώσεις που θα ήταν χρήσιμες για το μέλλον μου. Έτσι, όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά, άρχισα σιγά σιγά να προσαρμόζομαι και να χτίζω νέες φιλίες, ενώ ξεθώριαζε με αργούς ρυθμούς από το μυαλό μου το φόβος και το άγχος αυτής της νέας αρχής. Δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι μετά από όλα αυτά θα έπρεπε να βιώσω ξανά σε μόλις 3 χρόνια αυτή την διαδικασία με τον φόβο ότι με τόσο ανταγωνισμό ίσως θα χρειαστεί να αφήσω ξανά το σχολείο αλλά και τους φίλους μου και να επιστρέψω στο σχολείο της γειτονιάς ως αποτυχημένη και να τα φτιάξω όλα από την αρχή ενώ όσα είχα διδαχθεί και συνηθίσει δεν είναι παρά μια προσπάθεια δική μου και καθηγητών που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.
Κατά τη γνώμη μου, αυτή η μέθοδος επιλογής μαθητών είναι λάθος και άδικη διότι οι μαθητές των Προτύπων έχουν ρισκάρει πολλά πράγματα για τη μόρφωση τους και μπορεί ξαφνικά να τα χάσουν όλα όχι επειδή όλα αυτά τα χρόνια δεν προσπαθούσαν ή δεν έπαιρναν καλές βαθμολογίες, αλλά επειδή μια και μόνο μέρα δεν έγραψαν καλά στις εξετάσεις που πριν 3 είχαν ξαναδώσει και είχαν κοπιάσει πολύ για να επιτύχουν τον στόχο τους, με αποτέλεσμα οι προσπάθειες των παιδιών και των καθηγητών να πάνε χαμένες και ο κόπος των παιδιών να στραφεί εναντίον τους.
Πάντα μας έλεγαν ότι η φωνή των παιδιών έχει δύναμη. Ελπίζω να ισχύει και να ακούσετε τις γνώμες και τα παράπονα όλων μας και να μην εφαρμόσετε το νομοσχέδιο, αλλά αν το εφαρμόσετε θα πρέπει οπωσδήποτε να εξαιρεθούν τα παιδιά που φοιτούν φέτος σε Πρότυπο Γυμνάσιο.
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Είμαι μαθήτρια της Α τάξης σε Πρότυπο Γυμνάσιο, οπότε η δύσκολη και επίπονη διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Σχολείο είναι ακόμα καθαρά χαραγμένη στο μυαλό μου. Πήρα την εξαιρετικά δύσκολη απόφαση της εισαγωγής σε Πρότυπο, χωρίς να μπορούσα καν να σκεφτώ ότι αποχωριζόμουν τους καλύτερούς μου φίλους. Η μόνη μου ελπίδα ενώ έχανα εξόδους και διασκέδαση για να διαβάζω ήταν ότι αν τα κατάφερνα, θα ήμουν σε ένα πραγματικά καλό σχολείο για 6 ολόκληρα χρόνια και θα έπαιρνα γνώσεις που θα ήταν χρήσιμες για το μέλλον μου. Έτσι, όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά, άρχισα σιγά σιγά να προσαρμόζομαι και να χτίζω νέες φιλίες, ενώ ξεθώριαζε με αργούς ρυθμούς από το μυαλό μου το φόβος και το άγχος αυτής της νέας αρχής. Δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι μετά από όλα αυτά θα έπρεπε να βιώσω ξανά σε μόλις 3 χρόνια αυτή την διαδικασία με τον φόβο ότι με τόσο ανταγωνισμό ίσως θα χρειαστεί να αφήσω ξανά το σχολείο αλλά και τους φίλους μου και να επιστρέψω στο σχολείο της γειτονιάς ως αποτυχημένη και να τα φτιάξω όλα από την αρχή ενώ όσα είχα διδαχθεί και συνηθίσει δεν είναι παρά μια προσπάθεια δική μου και καθηγητών που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η μέθοδος επιλογής μαθητών είναι λάθος και άδικη διότι οι μαθητές των Προτύπων έχουν ρισκάρει πολλά πράγματα για τη μόρφωση τους και μπορεί ξαφνικά να τα χάσουν όλα όχι επειδή όλα αυτά τα χρόνια δεν προσπαθούσαν ή δεν έπαιρναν καλές βαθμολογίες, αλλά επειδή μια και μόνο μέρα δεν έγραψαν καλά στις εξετάσεις που πριν 3 είχαν ξαναδώσει και είχαν κοπιάσει πολύ για να επιτύχουν τον στόχο τους, με αποτέλεσμα οι προσπάθειες των παιδιών και των καθηγητών να πάνε χαμένες και ο κόπος των παιδιών να στραφεί εναντίον τους. Πάντα μας έλεγαν ότι η φωνή των παιδιών έχει δύναμη. Ελπίζω να ισχύει και να ακούσετε τις γνώμες και τα παράπονα όλων μας και να μην εφαρμόσετε το νομοσχέδιο, αλλά αν το εφαρμόσετε θα πρέπει οπωσδήποτε να εξαιρεθούν τα παιδιά που φοιτούν φέτος σε Πρότυπο Γυμνάσιο.