Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Μυταλούλης | 27 Απριλίου 2020, 16:48
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έκπληξη προκαλεί η ενίσχυση των αγγλικών στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης. Στο Δημοτικό αυξάνονται οι ώρες στο Γυμνάσιο εισέρχεται στην ομάδα Α΄ των μαθημάτων και θα εξετάζεται στο τέλος της χρονιάς μαζί με άλλα μαθήματα όπως Φυσική, Μαθηματικά και άλλα. Ερώτημα; Αποτελεί τέτοιο σπουδαίο γνωστικό αντικείμενο που να δικαιολογείται η εισαγωγή του στην ομάδα Α; Υπάρχει τέτοια ανάγκη στην ελληνική κοινωνία για τέτοια εκμάθηση αγγλικών τη στιγμή που ήταν ήδη αρκετές οι ώρες διδασκαλίας της αγγλικής αλλά και από τη στιγμή που δεν υπολείπεται η Ελλάδα καμίας χώρας ως προς την γνώση, ομιλία και γραφή της αγγλικής γλώσσας. Αντίθετα είναι πρωταθλήτρια ξένων γλωσσών. Έχει ανέβει τόσο πολύ το επίπεδο της που φτάνουν αρκετά παιδιά με ικανότητες ή τα χαρισματικά ή ακόμη κατηγορίες παιδιών με σύνδρομο Asperger , στο σημείο να επιτυγχάνουν απόκτηση πτυχίων επιπέδου Γ2 από την ηλικία των 13 ή 14 ετών! Πάντα η επιθυμία της ελληνικής κοινωνίας να βγει από τα σύνορά της και να επικοινωνήσει με τον υπόλοιπο κόσμο ήταν και παραμένει μεγάλη, οι Έλληνες ως πολύγλωσσοι κατάφεραν να ωθήσουν τα παιδιά τους προς την εκμάθηση ξένων γλωσσών και πολιτισμών θα προσέθετα. Όλες οι μετά το 1970 γενιές γνωρίζουν πολύ καλά Αγγλικά και αυτό όντως βοήθησε και τον τουρισμόκαι την συμμετοχή της Ελλάδας στα διεθνή fora και αλλού. Το να προτείνεται όμως η αύξηση των ωρών της αγγλικής γλώσσας σε βάρος άλλων αντικειμένων όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος στο Δημοτικό τι εξυπηρετεί; Από άποψη γνώσεων μιλάω. Από την εκμάθηση των Αγγλικών έτσι όπως είναι δομημένη σε Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα κανείς δεν αποκτά ιδιαίτερες γνώσεις κουλτούρας και πολιτισμού. Δηλαδή όποιος έρθει σε επαφή και μάθει πιο γρήγορα αγγλικά θα γίνει πιο καλός άνθρωπος και πιο συνειδητοποιημένος πολίτης; Προς τι λοιπόν η αύξηση των ωρών η οποία σημειωτέον λογικά καταργεί πλέον τα τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων αφού όλοι οι μαθητές θα τα μαθαίνουν από τη μικρή ηλικία. Και πάμε στα νηπιαγωγεία όπου ασφαλώς πρόκειται για μεγάλο σφάλμα η εισαγωγή τέτοιου ξενικού γνωστικού αντικειμένου σε βλασταράκια που ακόμη δεν γνωρίζουν έννοιες, τι είναι καλό και κακό , γιατί δεν μπορώ να παίξω τώρα και πρέπει να ακούω τη δασκάλα, γιατί πρέπει στο χορό να κάνω γύρω γύρω και άλλα τέτοια αναπάντητα ερωτήματα στο μυαλουδάκι τους. Θυμόσαστε καθόλου τον εαυτό σας, τα συναισθήματά σας όταν πηγαίνατε στο νηπιαγωγείο; Και αν ναι, αυτό που θα σας έκανε να αγαπήσετε τον χώρο θα ήταν κάποιες λέξεις όπως κουτμόνιγκ ή κουτπάι όπως θα τα έλεγαν τα πιτσιρίκια; Έχει επιστημονικά καταργηθεί η άποψη ότι πρέπει να αρχίζει από τόσο μωρά η εκμάθηση της ξένης γλώσσας, ΞΕΝΗΣ γλώσσας! Δεν είναι η δική τους γλώσσα την οποία πρέπει να γνωρίζουν αρκετά καλά για να μπορέσουν να αποκωδικοποιήσουν μια δεύτερη. Έχουν καταρριφθεί οι μελέτες που έλεγαν ότι πρέπει από τόσο μικρά να μαθαίνουν ξένη γλώσσα. Αντί επιστημονικών δεδομένων (που δεν βρήκα στην αιτιολογική έκθεση) υπάρχει η αιτιολόγηση ότι τα αγγλικά είναι μία lingua franca . Προφανώς ο συντάκτης δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι η lingua franca διότι αυτό είναι σαν να επιθυμεί την καταστροφή της αγγλικής γλώσσας. Πρόκειται για ημιγλώσσα , εμπορική για αμόρφωτους, μόνο προφορική, αλλά δεν σκοπεύω να δώσω εδώ και διάλεξη. Όποιος στην αιτιολόγηση του νόμου ότι ο στόχος της εκμάθησης είναι η απόκτηση επιπέδου lingua franca καταφέρνει το εντελώς αντίθετο από ότι επιθυμούσε. Αποφύγετε λοιπόν τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία ! Ξέρετε τι κλίμα επικρατεί στα νηπιαγωγεία; Τι μάλαμα ψυχικά πρέπει να είναι η δασκάλα για να ανταποκριθεί στις ψυχούλες αυτές; Τι ήρεμο περιβάλλον οφείλει να δημιουργήσει και τι κοινωνικοποίηση να τους εμπνεύσει; Δεν εξυπηρετεί καμία μα καμία παιδαγωγική ανάγκη η διδασκαλία Αγγλικών . Και τι, η δασκάλα Αγγλικών θα συμπληρώνει εκεί ωράριο; Και θα έρχεται ασθμαίνουσα από το Δημοτικό ή ακόμη και από το Γυμνάσιο για να κάνει αγγλικά στα μωρά; Και με τι σπουδές; Υπάρχει στο Πανεπιστήμιο Παιδαγωγική αγγλικής για παιδιά τέτοιας ηλικίας; Τώρα στο νέο πρόγραμμα παντού βλέπεις την λέξη αγγλικά. Όσο για τα soft skills σχετίζονται εκτός από τα αγγλικά και με γνώσεις πληροφορικής στα νήπια ; Οι μόνες soft skills που πρέπει να έχουν τα προνήπια είναι να καταλαβαίνουν πότε θα πάνε για τις ανάγκες τους και να μην αφήσουν το σκοινάκι όταν βγαίνουν με την νηπιαγωγό από το σχολείο. Αλλά αν οι γνώσεις πληροφορικής αναφέρονται μόνο στα Δημοτικά και στις μικρές τάξεις, να ξέρουμε ότι οι γονείς που δουλεύουν σε γνωστές εταιρίες πληροφορικής των ΗΠΑ μετά τα 10 τους χρόνια φέρνουν σε επαφή τα παιδιά τους με υπολογιστές για να έχει καλλιεργηθεί ως τότε η φαντασία τους. Και τίθενται και άλλα θέματα. Πώς θα αφήσετε άντρες και γυναίκες έστω αγγλικής μεν, με ειδικότητα μη νηπιαγωγών δε, να έρχονται σε επαφή με νήπια;