Κατά την γνώμη μου η διαφορετική μεταχείριση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων είναι απαράδεκτη. Ο διαχωρισμός σε σχέση με τους μαθητές των άλλων «ειδικών» Γυμνασίων (πχ. Πειραματικών) προκαλεί ερωτηματικά.
Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων είναι «παράγωγα» του συστήματος στο οποίο φοιτούν. Ένα σύστημα πολύ απαιτητικό και ανταγωνιστικό. Εντάχθηκαν στο σχολείο τους με ιδιαίτερα απαιτητικά κριτήρια (όχι τύχη). Εισήλθαν γνωρίζοντας – και οι γονείς τους – την προδιαγεγραμμένη πορεία τους για τα επόμενα 6 χρόνια. Όλοι ανέλαβαν το «ρίσκο» του να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο σχολείο με συγκεκριμένους κανόνες εν ισχύ.
Μιλώντας συγκεκριμένα για την κόρη μου, απέρριψε σημαντική υποτροφία από αξιόλογο ιδιωτικό σχολείο επιλέγοντας την πρόκληση του να είναι «με τους καλύτερους» - καθηγητές και μαθητές. Μετά από 2 χρόνια στο «σύστημα» - και ως αριστούχος - αναρωτιέται αν η επιλογή της ήταν σωστή.
Διαφωνώ με την υιοθέτηση εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Λύκεια.
Σε κάθε περίπτωση η όποια τέτοια αλλαγή θα πρέπει να ισχύσει από τους νέο-εισερχόμενους μαθητές έτσι ώστε και αυτοί και οι οικογένειές τους να μπορούν να προγραμματίσουν και κάνουν τις επιλογές τους. (ελπίζοντας ότι η επόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν θα ξανα-αλλάξει τους κανόνες).
Το θέμα δεν είναι αν τα παιδιά θα (ξανα) δώσουν εξετάσεις. Όλοι κρινόμαστε διαρκώς.
Είναι ο σεβασμός των κανόνων που προσπαθούμε να τα διδάξουμε. Και η ασφάλεια ότι οι προσπάθειες και επιλογές τους έχουν αξία μέσα στο δεδομένο πλαίσιο κανόνων.
Και οι κανόνες έχουν διάρκεια. Και η πολιτική συνέχεια και συνέπεια.
Κατά την γνώμη μου η διαφορετική μεταχείριση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων είναι απαράδεκτη. Ο διαχωρισμός σε σχέση με τους μαθητές των άλλων «ειδικών» Γυμνασίων (πχ. Πειραματικών) προκαλεί ερωτηματικά. Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων είναι «παράγωγα» του συστήματος στο οποίο φοιτούν. Ένα σύστημα πολύ απαιτητικό και ανταγωνιστικό. Εντάχθηκαν στο σχολείο τους με ιδιαίτερα απαιτητικά κριτήρια (όχι τύχη). Εισήλθαν γνωρίζοντας – και οι γονείς τους – την προδιαγεγραμμένη πορεία τους για τα επόμενα 6 χρόνια. Όλοι ανέλαβαν το «ρίσκο» του να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο σχολείο με συγκεκριμένους κανόνες εν ισχύ. Μιλώντας συγκεκριμένα για την κόρη μου, απέρριψε σημαντική υποτροφία από αξιόλογο ιδιωτικό σχολείο επιλέγοντας την πρόκληση του να είναι «με τους καλύτερους» - καθηγητές και μαθητές. Μετά από 2 χρόνια στο «σύστημα» - και ως αριστούχος - αναρωτιέται αν η επιλογή της ήταν σωστή. Διαφωνώ με την υιοθέτηση εισαγωγικών εξετάσεων για τους μαθητές Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Λύκεια. Σε κάθε περίπτωση η όποια τέτοια αλλαγή θα πρέπει να ισχύσει από τους νέο-εισερχόμενους μαθητές έτσι ώστε και αυτοί και οι οικογένειές τους να μπορούν να προγραμματίσουν και κάνουν τις επιλογές τους. (ελπίζοντας ότι η επόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν θα ξανα-αλλάξει τους κανόνες). Το θέμα δεν είναι αν τα παιδιά θα (ξανα) δώσουν εξετάσεις. Όλοι κρινόμαστε διαρκώς. Είναι ο σεβασμός των κανόνων που προσπαθούμε να τα διδάξουμε. Και η ασφάλεια ότι οι προσπάθειες και επιλογές τους έχουν αξία μέσα στο δεδομένο πλαίσιο κανόνων. Και οι κανόνες έχουν διάρκεια. Και η πολιτική συνέχεια και συνέπεια.