Τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελούν μία από τις τρεις ιστορικές πειραματικές δομές της χώρας και λειτουργούν από το 1972 ως ενιαία εκπαιδευτική δομή με διασύνδεση από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο.
Ειδικότερα, τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών (Νηπιαγωγείο-2θεσιο Δημοτικό και 8θεσιο Δημοτικό - Γυμνάσιο- Λύκειο) χωροθετούνται αποκλειστικά σε ένα οικοδομικό τετράγωνο (κοντά στο Πανεπιστήμιο Πατρών), και σε δύο όμορα οικόπεδα, είναι σχολεία εκτός αστικού ιστού, στα οποία φοιτούν, μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση που λαμβάνει χώρα στο νηπιαγωγείο – αλλά και στην Α’ Γυμνασίου (2 ακόμη τμήματα), παιδιά, οι οικογένειες των οποίων αναλαμβάνουν δυσβάσταχτα έξοδα μεταφοράς, προκειμένου να τύχουν μιας πειραματικής εκπαίδευσης, η οποία ξεκινά από το νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο.
Τα Πανεπιστήμια εν γένει και το Πανεπιστήμιο Πατρών ειδικά, είναι ο φυσικός χώρος παραγωγής πρωτότυπης γνώστης και έρευνας στην εκπαίδευση και οι Πειραματικές Σχολικές μονάδες του Πανεπιστήμιου Πατρών είναι ο φυσικός χώρος πειραματικής εφαρμογής και βελτιστοποίησης τους, πριν την ευρύτερη διάχυση στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.
Είναι λυπηρό να ξεσυνδέονται τα σχολεία μεταξύ τους και να φορτίζονται οι μαθητές και οι γονείς τους με καινούρια δεδομένα (να ψάχνουν για νέα σχολεία, να είναι αναγκασμένοι να ταλαιπωρούνται οικογενειακώς κατά την έναρξη και την λήξη του σχολικού ωραρίου γιατί μπορεί να έχουν παιδιά και στις τρεις βαθμίδες, και το σπουδαιότερο να έχουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο μιας αποτυχίας στις εξετάσεις η οποία θα ακολουθεί τα παιδιά στο νέο τους σχολείο).
Τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελούν μία από τις τρεις ιστορικές πειραματικές δομές της χώρας και λειτουργούν από το 1972 ως ενιαία εκπαιδευτική δομή με διασύνδεση από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο. Ειδικότερα, τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών (Νηπιαγωγείο-2θεσιο Δημοτικό και 8θεσιο Δημοτικό - Γυμνάσιο- Λύκειο) χωροθετούνται αποκλειστικά σε ένα οικοδομικό τετράγωνο (κοντά στο Πανεπιστήμιο Πατρών), και σε δύο όμορα οικόπεδα, είναι σχολεία εκτός αστικού ιστού, στα οποία φοιτούν, μετά από θεσμοθετημένη κλήρωση που λαμβάνει χώρα στο νηπιαγωγείο – αλλά και στην Α’ Γυμνασίου (2 ακόμη τμήματα), παιδιά, οι οικογένειες των οποίων αναλαμβάνουν δυσβάσταχτα έξοδα μεταφοράς, προκειμένου να τύχουν μιας πειραματικής εκπαίδευσης, η οποία ξεκινά από το νηπιαγωγείο και ολοκληρώνεται στο Λύκειο. Τα Πανεπιστήμια εν γένει και το Πανεπιστήμιο Πατρών ειδικά, είναι ο φυσικός χώρος παραγωγής πρωτότυπης γνώστης και έρευνας στην εκπαίδευση και οι Πειραματικές Σχολικές μονάδες του Πανεπιστήμιου Πατρών είναι ο φυσικός χώρος πειραματικής εφαρμογής και βελτιστοποίησης τους, πριν την ευρύτερη διάχυση στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες. Είναι λυπηρό να ξεσυνδέονται τα σχολεία μεταξύ τους και να φορτίζονται οι μαθητές και οι γονείς τους με καινούρια δεδομένα (να ψάχνουν για νέα σχολεία, να είναι αναγκασμένοι να ταλαιπωρούνται οικογενειακώς κατά την έναρξη και την λήξη του σχολικού ωραρίου γιατί μπορεί να έχουν παιδιά και στις τρεις βαθμίδες, και το σπουδαιότερο να έχουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο μιας αποτυχίας στις εξετάσεις η οποία θα ακολουθεί τα παιδιά στο νέο τους σχολείο).