• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Κυριάκου' | 27 Απριλίου 2020, 20:59

    Γιατί Κοινωνιολογία; Κυρία Υπουργέ, με την ειδικότητα της Κοινωνιολόγου ΠΕ78 και Νηπιαγωγού ΠΕ60, με έκπληξη και θετική σκέψη, διακρίνω μια τάση διάχυσης της «λογικής» της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα της Προσχολικής στις επόμενες βαθμίδες. Τάση που εντοπίζω σε αλλαγές οι οποίες προσπαθούν να εμπλουτίσουν, να επικαιροποιήσουν τη μάθηση και τις δαδικασίες της, καθώς και να αποκαταστήσουν την ενεργή εμπλοκή και το ρόλο των μαθητριών και μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, όπως αυτή προσφέρεται από τα Σχολειά μας. Μάθηση που θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τις λεπτές αποχρώσεις της διαφορετικότητας (είτε αναφέρεται σε εθνική, πολιτισμική , μαθησιακή, κοινωνική κ.τ.λ.) και τον πλούτο που συμπεριλαμβάνεται στις σημερινές τάξεις. Μάθηση που θα πρέπει να τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς όχι στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά να τους αποδώσει τον ρόλο του εμψυχωτή, της εμψυχώτριας της μάθησης, που τόσο αισθητή –η εμψύχωση-, μέσα από την απουσία της έγινε στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάθηση που θα πρέπει να μπορεί να απαντήσει σε επίμονα ερωτήματα των παιδιών : Γιατί ερχόμαστε στο σχολείο; Γιατί μαθαίνουμε Μαθηματικά, Ιστορία, Χημεία, Γλώσσα, Λογοτεχνία κ.τ.λ.; Και από όλα τα επίπεδα μάθησης και τις δεξιότητες που κατακτούν τα παιδιά σε κάθε βαθμίδα, οι κοινωνικές δεξιότητες και η κριτική σκέψη, είναι αυτές οι οποίες μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη, ή να απογειώσουν τη μετέπειτα πορεία του κάθε μαθητή και μαθήτριας. Η έλλειψη της προσέγγισης μέσα από τα γυαλιά της Κοινωνιολογίας, να είστε σίγουρη ότι θα γίνει ιδιαίτερα αισθητή. Μην απογυμνώνετε τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες προς ένα πραγματικό σχολείο από τον φυσικό τους χιτώνα, την Κοινωνιολογία.