Αξιότιμη κ. Υπουργέ
Επιτρέψατε μου να σας υποβάλλω τις ενστάσεις μου για το άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου :
1. Οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη αξιολογηθεί δίνοντας ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους και ακολούθησαν ένα δύσκολο πρόγραμμα για μια ολόκληρη χρονιά.
2. Όλες οι οικογένειες των μαθητών στα Πρότυπα στο έχουν ήδη προγραμματίσει τις μελλοντικές κινήσεις τους έχοντας σαν δεδομένο αυτό που ίσχυε ως σήμερα, δηλαδή την φοίτηση των παιδιών τους στο ίδιο σχολείο τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο.
3.Η προηγούμενη κυβέρνηση στο πλαίσιο μιας ιδεοληπτικής αντίληψης για την αριστεία προσανατολιζόταν στην υποβάθμιση των Προτύπων Σχολείων. Σήμερα στο νομοσχέδιο έχουμε την ακριβώς αντίθετη προσέγγιση. Συνεχώς εξετάσεις και εκ νέου αξιολογήσεις. Μας προκαλεί απογοήτευση το γεγονός ότι οι εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές στο θέμα κινούνται σαν "εκκρεμές" μεταξύ ακραίων θέσεων και αγνοούν τον χρυσό κανόνα του μέτρου.
4.Θεωρώ επίσης εύστοχες τις επισημάνσεις άλλων γονέων για άσκηση πίεσης στους μαθητές απο την αλληλουχία των εξετάσεων, την άδικη απογοήτευση που θα νοιώσει κάποιος εάν αποτύχει στις εξετάσεις για το Λύκειο και την επίδραση που θα έχει αυτό στην εκπαιδευτική του πορεία. Εξάλλου με ποιό κριτήριο όλοι οι μαθητές πανελλαδικά θα εγγραφούν στο Λύκειο χωρίς εξετάσεις ενώ οι μόνοι μαθητές που έχουν ήδη αξιολογηθεί, αυτοί των Προτύπων, θα κληθούν κατ' εξαίρεση να διαγωνιστούν για την δική τους εισαγωγή στο Λύκειο?
Αυτό θεωρώ ότι καταργεί την αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του συντάγματος μας και κεκτημένο της Δημοκρατίας μας.
Θεωρώντας ότι έχω συνεισφέρει στον γονιμό διάλογο της παρούσης διαβούλευσης
Διατελώ μετά Τιμής
Ιωάννης Λυμπερόπουλος.
Αξιότιμη κ. Υπουργέ Επιτρέψατε μου να σας υποβάλλω τις ενστάσεις μου για το άρθρο 18 του εν λόγω νομοσχεδίου : 1. Οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη αξιολογηθεί δίνοντας ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους και ακολούθησαν ένα δύσκολο πρόγραμμα για μια ολόκληρη χρονιά. 2. Όλες οι οικογένειες των μαθητών στα Πρότυπα στο έχουν ήδη προγραμματίσει τις μελλοντικές κινήσεις τους έχοντας σαν δεδομένο αυτό που ίσχυε ως σήμερα, δηλαδή την φοίτηση των παιδιών τους στο ίδιο σχολείο τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο. 3.Η προηγούμενη κυβέρνηση στο πλαίσιο μιας ιδεοληπτικής αντίληψης για την αριστεία προσανατολιζόταν στην υποβάθμιση των Προτύπων Σχολείων. Σήμερα στο νομοσχέδιο έχουμε την ακριβώς αντίθετη προσέγγιση. Συνεχώς εξετάσεις και εκ νέου αξιολογήσεις. Μας προκαλεί απογοήτευση το γεγονός ότι οι εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές στο θέμα κινούνται σαν "εκκρεμές" μεταξύ ακραίων θέσεων και αγνοούν τον χρυσό κανόνα του μέτρου. 4.Θεωρώ επίσης εύστοχες τις επισημάνσεις άλλων γονέων για άσκηση πίεσης στους μαθητές απο την αλληλουχία των εξετάσεων, την άδικη απογοήτευση που θα νοιώσει κάποιος εάν αποτύχει στις εξετάσεις για το Λύκειο και την επίδραση που θα έχει αυτό στην εκπαιδευτική του πορεία. Εξάλλου με ποιό κριτήριο όλοι οι μαθητές πανελλαδικά θα εγγραφούν στο Λύκειο χωρίς εξετάσεις ενώ οι μόνοι μαθητές που έχουν ήδη αξιολογηθεί, αυτοί των Προτύπων, θα κληθούν κατ' εξαίρεση να διαγωνιστούν για την δική τους εισαγωγή στο Λύκειο? Αυτό θεωρώ ότι καταργεί την αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του συντάγματος μας και κεκτημένο της Δημοκρατίας μας. Θεωρώντας ότι έχω συνεισφέρει στον γονιμό διάλογο της παρούσης διαβούλευσης Διατελώ μετά Τιμής Ιωάννης Λυμπερόπουλος.