Σχετικά με την αυθαίρετη προτυποποίηση του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) που λειτουργεί ως πειραματικό εδώ και 91 χρόνια:
Δημιουργείτε ένα σχολείο "Φρανκεστάιν" που θα αποτελείται από ένα Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, ένα Πρότυπο Γυμνάσιο και ένα Πρότυπο Λύκειο. Και όλα αυτά σε ένα ενιαίο κτήριο.
Σκεφτήκατε άραγε μερικά απλά, πρακτικά ζητήματα; Σε ένα ενιαίο κτήριο, με τη γνωστή μικρή αυλή του ΠΣΠΑ, θα συνυπάρχει ένα τυχαίο δείγμα μαθητών Δημοτικού, που θα επιλέγεται κάθε χρόνο με κλήρωση, ένα δείγμα μαθητών Γυμνασίου που θα επιλέγονται μετά από εξετάσεις/διαγωνισμούς αριστείας και ένα δείγμα μαθητών Λυκείου που θα επιλέγονται επίσης μετά από εξετάσεις/διαγωνισμούς αριστείας. Κι όσοι μαθητές από τις τελευταίες τάξεις κάθε σχολείου δεν τα καταφέρουν στους διαγωνισμούς, θα αντικαθίστανται από άλλους.
Υπολογίστε παρακαλώ το ποσοστό κινητικότητας των μαθητών του σχολείου σε σχέση με μέγεθός του και αναρωτηθείτε: Σε ποιο άλλο σχολείο γίνεται αυτό; Ποιον παιδαγωγικό σκοπό εξυπηρετεί; Πρόκειται μήπως, για ένα κοινωνικό πείραμα (όπως εκείνα της δεκαετίας του ’70) σε ένα σχολείο υβρίδιο;
Σχετικά με την αυθαίρετη προτυποποίηση του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) που λειτουργεί ως πειραματικό εδώ και 91 χρόνια: Δημιουργείτε ένα σχολείο "Φρανκεστάιν" που θα αποτελείται από ένα Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, ένα Πρότυπο Γυμνάσιο και ένα Πρότυπο Λύκειο. Και όλα αυτά σε ένα ενιαίο κτήριο. Σκεφτήκατε άραγε μερικά απλά, πρακτικά ζητήματα; Σε ένα ενιαίο κτήριο, με τη γνωστή μικρή αυλή του ΠΣΠΑ, θα συνυπάρχει ένα τυχαίο δείγμα μαθητών Δημοτικού, που θα επιλέγεται κάθε χρόνο με κλήρωση, ένα δείγμα μαθητών Γυμνασίου που θα επιλέγονται μετά από εξετάσεις/διαγωνισμούς αριστείας και ένα δείγμα μαθητών Λυκείου που θα επιλέγονται επίσης μετά από εξετάσεις/διαγωνισμούς αριστείας. Κι όσοι μαθητές από τις τελευταίες τάξεις κάθε σχολείου δεν τα καταφέρουν στους διαγωνισμούς, θα αντικαθίστανται από άλλους. Υπολογίστε παρακαλώ το ποσοστό κινητικότητας των μαθητών του σχολείου σε σχέση με μέγεθός του και αναρωτηθείτε: Σε ποιο άλλο σχολείο γίνεται αυτό; Ποιον παιδαγωγικό σκοπό εξυπηρετεί; Πρόκειται μήπως, για ένα κοινωνικό πείραμα (όπως εκείνα της δεκαετίας του ’70) σε ένα σχολείο υβρίδιο;